2021-04-16, 21:39
Medlem
Nicitas avatar
Jag tänker mer att han verkar vara väldigt naiv. Det är inte särskilt troligt att man kammar hem ett drömjobb efter att ha tittat på youtubefilmer och läst på lite. Ett scenario skulle kunna vara att dom ger honom en bunt pengar, ( han verkar redan nu tänka att det är typ Monopolpengar som bara ramlar in och inte betyder något). Så är det såklart inte. Han försöker göra sin uppgift och misslyckas. Då blir han plötsligt skyldig oerhörda summor och är därmed ÄGD. Då står det dom fritt att använda honom till det dom egentligen tänkt. Tror till och med han sa det själv i en live. "Jag har sålt min själ till djävulen". Då handlade det mer om att ett krav var att han skulle tagga ner på sina inlägg. Anledningen till att dom vill att han skärper till sig verbalt och gangstastyle, är väl helt enkelt att dom vill ha en person som håller låg profil. Kan framstå som seriös och inte drar till sig "fel" uppmärksamhet, men ändå är öppen för att göra det som krävs för att upprätthålla sin livsstil. Han verkar väldigt lättad och glad över att leva ett hederligt liv och betala skatt. Jag tror han är påväg att försätta sig i en situation, som han aldrig någonsin kommer komma ur.
Senast redigerad av Nicita 2021-04-16 kl. 22:24.
Citera
2021-04-16, 21:56
Medlem
Jag såg hans insta nu, han använder Imarketlive, det är MLM (pyramidscam typ)
om ni bara söker på IML på youtube eller google https://www.youtube.com/results?sear...rketslive+scam så kan ni se tydligt vad han håller på med, abbe har blivit antingen själv scammad eller så är han med på att lura sina följer på att bli rekryterad av honom för att sen rekrytera andra osv.

Här är bild på hur jag ser att det är Imarketlive
https://ibb.co/jk1qCPT

Edit: jag såg precis i hans insta story. Han säger att många ska börja med att tradea o att han börjar kan sin grej nu, han lyckas göra 7 trades av 10 som är "profit" för mig låter det som att försöker lägga ett säd hos dem.
Senast redigerad av pLanc 2021-04-16 kl. 22:01.
Citera
2021-04-16, 21:57
Medlem
DuranDurans avatar
Låter helt osannolikt att den här shunon ska livnära säg på trading och aktier när i princip alla vet att det är väldigt få som lyckas när det kommer till sånt här, ta betting som exempel.
Hur många lyckas? Typ 5%.

Sen finns det ingen seriös eller stort bolag som skulle vilja samarbeta med en sån här, med tiden kommer de se att det inte lönar sig.
Citera
2021-04-16, 21:59
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
Låter helt osannolikt att den här shunon ska livnära säg på trading och aktier när i princip alla vet att det är väldigt få som lyckas när det kommer till sånt här, ta betting som exempel.
Hur många lyckas? Typ 5%.

Sen finns det ingen seriös eller stort bolag som skulle vilja samarbeta med en sån här, med tiden kommer de se att det inte lönar sig.
Att han livnär sig på reklam borde du väl förstått? Att "snillet" hoppat på trenden som nu var och varannan tänker på, borde väl bevisa att han inte livnär sig på det? Dessutom behövs ett faktiskt kapital för att trejda, har Batterito något sådant registrerat?

Tror dock det är bland de sista stenarna han sätter i rullning, om det går bra att lura folk på det d.v.s.
Citera
2021-04-16, 22:03
Medlem
DuranDurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Att han livnär sig på reklam borde du väl förstått? Att "snillet" hoppat på trenden som nu var och varannan tänker på, borde väl bevisa att han inte livnär sig på det? Dessutom behövs ett faktiskt kapital för att trejda, har Batterito något sådant registrerat?

Vilken reklam? Måste i så fall ha missat det.
Han fick säkert en okej summa från poddavsnitten.
Utöver det undrar man om han ens har laglig inkomst.
I Spanien kan man betala allt med kontanter, Sverige har blivit rena mardrömmen för kriminella med svarta pengar.
Citera
2021-04-16, 22:04
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
Vilken reklam? Måste i så fall ha missat det.
Han fick säkert en okej summa från poddavsnitten.
Utöver det undrar man om han ens har laglig inkomst.
I Spanien kan man betala allt med kontanter, Sverige har blivit rena mardrömmen för kriminella med svarta pengar.
Nej? // livsstilskriminell

Du tror alltså hans endgame i att böga runt på sociala medier är för att visa upp sin persona, helt utan ekonomisk vinning? Att han skulle kunna något om aktier är lika skrattretande som att Stephen Hawkin skulle sagt att han planerade att börja sporta seriöst.
Citera
2021-04-16, 22:06
Medlem
Citat:

Tror dock det är bland de sista stenarna han sätter i rullning, om det går bra att lura folk på det d.v.s.

Han använder Imarketlive, det är MLM det är typ pyramid liknade försäljning.
om ni bara söker på IML på youtube eller google https://www.youtube.com/results?sear...rketslive+scam så kan ni se tydligt vad han håller på med, abbe har blivit antingen själv scammad eller så är han med på att lura sina följer på att bli rekryterad av honom för att sen rekrytera andra osv.

Citera
2021-04-16, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pLanc
Han använder Imarketlive, det är MLM det är typ pyramid liknade försäljning.

Låter inte helt orimligt ändå. Därför han visar hur fritt och ”bra” liv han har i Spanien. Slipper jobba 8h per dag etc etc. Bygger upp en fasad för att sen kunna locka till sig folk under honom för ”enkla pengar”
Citera
2021-04-16, 22:19
Medlem
DuranDurans avatar
Citat:
Nej? // livsstilskriminell

Du tror alltså hans endgame i att böga runt på sociala medier är för att visa upp sin persona, helt utan ekonomisk vinning? Att han skulle kunna något om aktier är lika skrattretande som att Stephen Hawkin skulle sagt att han planerade att börja sporta seriöst.

Men vad för reklam livnär han sig på frågar jag.

Vad jag vet har jag inte sett ett enda produkt eller sida som han promotar.
Citera
2021-04-16, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelageZin
Låter inte helt orimligt ändå. Därför han visar hur fritt och ”bra” liv han har i Spanien. Slipper jobba 8h per dag etc etc. Bygger upp en fasad för att sen kunna locka till sig folk under honom för ”enkla pengar”

Precis. Anledning varför jag vet det här är för att jag är helt besatt av MLM scam videos och jag minns Always Marco infliterade sig in i IM market och när jag såg Abbes story klickade direkt vad han håller på med. https://www.youtube.com/watch?v=eKXrrsIIEhI

Och Coffezilla brukar visa olika instagram människor som lurar folk på att "tjäna" pengar. https://www.youtube.com/watch?v=D5-B5PTJerw

Det är inte samma sak som Abbe gör men Abbe kör en annan vinkel där han visar sin "progress" vilket kan folk bli mer nyfikna in i hans scam. Eller så har han blivit grundlurad.
Citera
2021-04-16, 23:04
Bannlyst
Det finns inga enkla pengar att tjäna över nätet. Folk som promotar sånt skit är antingen ledare för en sekt eller utsatta för ett sektbeteende som de försöker smitta på andra. Ett riktigt pyramidspel med andra ord där Abbe försöker värva folk som hamnar under honom i pyramiden.
Citera
2021-04-16, 23:42
Medlem
När man kollar hans insta så förstår ju vilken normal människa som helst att inget seriöst företag vill ha med den här speedade cpblatten att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in