2020-08-11, 18:15
Medlem
Abbe har ansökt om inskrivning till Sverige och ärendet är under utredning hos Skatteverket. Abbe har åtminstone till dagens datum inte skyddad identitet. Källa: Skatteverket

Slår vad om att när ärendet är handlagt och klart blir han inskriven i Sverige med skyddade uppgifter.
Citera
2020-08-11, 18:21
Medlem
Kan inte begripa hur detta tillsynes omskrivna fall bara dött knall fall - likt offret. Är det bara jag som är intresserad av Blattelitos uttåg och karriär efter kåken? Varför är det så förbannat tyst om detta nu?
Citera
2020-08-11, 19:43
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
Kan inte begripa hur detta tillsynes omskrivna fall bara dött knall fall - likt offret. Är det bara jag som är intresserad av Blattelitos uttåg och karriär efter kåken? Varför är det så förbannat tyst om detta nu?

Antar att det är för att Blatte ligger lågt och ingen vet något.

Annars skulle det nog skrivas.
Citera
2020-08-11, 21:25
Medlem
noreaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan

Jag är också förvånad över att det är så himla tyst nu, trodde det skulle skrivas jättemycket när det ryktas om att han släppts.

Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Antar att det är för att Blatte ligger lågt och ingen vet något.

Annars skulle det nog skrivas.

Men, det är nog som du säger, han ligger lågt så det finns inget att skriva. Om någon såg honom eller visste nåt skulle det säkert stå här.
Citera
2020-08-11, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreaw
Jag är också förvånad över att det är så himla tyst nu, trodde det skulle skrivas jättemycket när det ryktas om att han släppts.

Men, det är nog som du säger, han ligger lågt så det finns inget att skriva. Om någon såg honom eller visste nåt skulle det säkert stå här.

Jag är extremt nyfiken på vad för göromål han tänker ägna sig åt utanför kåken. Bådar gott att han nu ligger extremt lågt och med hans utseende så smälter han nog in i den vanliga folkmassan. Säkert nu tunn, trött och sliten. Om han hänger med i tråden, sköt dig nu och ägna dig åt Bibelstudier istället för brott min unge herre!
Citera
2020-08-12, 23:53
Medlem
Misantrop1891s avatar
Vet att han satt på en rättspsykiatri i Jönköping för ett par veckor sedan innan han släpptes. Känner en som är säkerhetschef där. Han släpptes ju dock... skulle inte bli förvånad om han är i Spanien. Men förr eller senare dyker han väl upp.
Citera
2020-08-13, 00:12
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Inte för att jag tror på ett helt nyreggat kontot med ett enda inlägg, men om han nu faktiskt är utomlands så är det väl en lågoddsare att han dragit till Barcelona.

Jag förstår fortfarande inte vem det är som bor på Carrer del Panorama eller Carrer de Labernia, han ska ha varit skriven på dessa två adresser vid olika tidpunkter. Dessa gator är i princip samma gata nära en populär utsiktspunkt i Barcelona och det ser inte ut att bo särskilt många människor där. Jag kan inte heller hitta några hotell eller vandrarhem på någon av gatorna.

Har han bara tagit någon godtyckligt utvald adress i Barcelona och folkbokfört sig där? Brukade han vara i Barcelona innan han spårade ur?

Men att åka till Spanien - och Katalonien särskilt - mitt i Corona-pandemin låter ju lika knäppt som osannolikt. Hur fick han pengar till biljetten kan man ju också undra? Han hade ju inga pengar innan brottet och lär väl inte ha fått ihop mer under tiden i fängelset?
Citera
2020-08-13, 00:13
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Men att åka till Spanien - och Katalonien särskilt - mitt i Corona-pandemin låter ju lika knäppt som osannolikt. Hur fick han pengar till biljetten kan man ju också undra? Han hade ju inga pengar innan brottet och lär väl inte ha fått ihop mer under tiden i fängelset?
Vad kan det kosta, själva flygresan, ett par tusenlappar? Det kan vem som helst tigga ihop från familjen. Det kan man säkert göra även med första socialbidraget man får ut. Hur han ska få ihop pengar där nere sen är en annan fråga.
Citera
2020-08-13, 00:17
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Vad kan det kosta, själva flygresan, ett par tusenlappar? Det kan vem som helst tigga ihop från familjen. Det kan man säkert göra även med första socialbidraget man får ut. Hur han ska få ihop pengar där nere sen är en annan fråga.

Har han fortfarande kontakt med sin familj? Hans mamma försköt honom väl och angav honom i ett tidigare skede (innan Annie-historien)?
Citera
2020-08-13, 00:22
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Har han fortfarande kontakt med sin familj? Hans mamma försköt honom väl och angav honom i ett tidigare skede (innan Annie-historien)?
Det var mer än jag visste, men ett par tusenlappar kan man nog skrapa ihop på ett eller annat sätt.
Citera
2020-08-13, 19:52
Medlem
Blattelito omnämns som utsläppt nu i en mängd grupper på Facebook. Det är dock inte en enda själ som har lyckats leverera konkret fakta kring varesig utsläpp som skvaller om vad han gör nu. Brukar ju annars vara rätt mycket spekulationer kring sådanhär krimkändisar och man tror sig sett dem överallt men inget sådant änsålänge. Ingen som suttit på kåken med karln som kan berätta något?
Citera
2020-08-15, 20:19
Medlem
Svenskt rättsväsende i ett nötskal, våldtäktsman, allmän horunge, kvinnoboxare, mördare och man släpper ut det lilla fanskapet, han har mördat en kvinna framför hennes barn.....man tappar tron mer och mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in