2021-12-04, 09:51
Medlem
Att "dreva" mot någon är egentligen ganska elakt och onödigt, men i detta fall så förstår jag det (och hoppar gärna på drevet)
Sossarna i allmänhet drevar mot oliktänkande - de har möjlighet att nå de flesta svenskar med sitt drevande genom statsfinansierade media - bara att se vad som skrivits i tidningar och visats på SVT om SD, KD och M-politiker.

Den "andra sidan" - framförallt SD - har inte samma möjligheter, eftersom ett fåtal media (tom på höger-sidan) vågar dreva mot (s) - risken att få "brunblå" stämpel på sig är för stor.

Därför fyller Flashback en funktion (om än liten) att jämna ut vågskålen.

I fallet med Strandhäll så är detta verkligen "karma" - så mycket skit som hon twittrat om meningsmotståndare så är hon verkligen värd att drevas mot - kan väl vara bra att veta hur det är att vara mottagare av smutskastning.

Att hennes kompetens ifrågasätts är väl också rimligt? Hårfrisörska......, som skall ha en ministerpost i Sveriges regering??? Som bevisligen ljuger om sin ekonomi? Som försöker skyla över sina lögner genom att försöka flytta fokus och skylla på andra. Det som skrivs nu om drönarbilderna är löjligt, hon har inte skyddade uppgifter och adresser o bilder finns på mrkoll, upplysning, ratsit, google maps m.fl. på hitta.se har hon troligen själv tagit bort uppgifterna
Citera
2021-12-04, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Helt oavsett, vi kommer få se mer av Strandskatans aktiviteter. Hon är enligt mitt förmenande helt skrupelfri och saknar helt självinsikt och konsekvenstänk. Det kommer mer...jag har hört en del som jag inte än har fått bekräftat men kommer givetvis berätta när jag vet.

Det har ju garanterat utretts om tilltänkta ministrar har något skräp i ryggan innan de tillsätts och då förutsätter jag att de helt enkelt blir tillfrågade typ:
"Är det någonting du vet om som har hänt som kan äventyra ditt/vårt rykte om media får reda på det?"
Om hon då svarade nej så lär Magda vara ultra-förbannad på henne nu då hon ljugit internt till och med.
Om hon svarade ja och ändå blir tillsatt så lär hon ju ses som "expendable". Dvs de använder puckot till en rad obekväma och svåra beslut, sen när mediastormen kommer så kastar de henne under bussen och framstår själva som handlingskraftiga. Typ, som det gick till med försäkringskassan-grejen, även om hon i det fallet lyckades klara sig någorlunda (tänker bl.a. på frågan om slutförvaring av kärnavfall som står för dörren).
Senast redigerad av Incoherency 2021-12-04 kl. 10:03.
Citera
2021-12-04, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Är Strandhäll lämplig som minister - eller riksdagsledamot öht ? Har Strandhäll omdöme nog för att vara minister och riksdagsledamot öht ?

NEJ, verkligen INTE är mitt korta svar !

(S)ossarna HAR både bättre lämpade och kompetenta personer men några våningar ner i deras hierarki.
Strandhäll har säkert någon form av kompetens, men där ingår inte att använda en vattenslang för att fylla badtunnan. Då får man helt enkelt ringa, så att någon liten människa gör grovjobbet. Vasa? Vill den lilla människan ha betalt för arbetet? Det var det fräckaste!
Citera
2021-12-04, 10:30
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Att "dreva" mot någon är egentligen ganska elakt och onödigt, men i detta fall så förstår jag det (och hoppar gärna på drevet)
Sossarna i allmänhet drevar mot oliktänkande - de har möjlighet att nå de flesta svenskar med sitt drevande genom statsfinansierade media - bara att se vad som skrivits i tidningar och visats på SVT om SD, KD och M-politiker.

Den "andra sidan" - framförallt SD - har inte samma möjligheter, eftersom ett fåtal media (tom på höger-sidan) vågar dreva mot (s) - risken att få "brunblå" stämpel på sig är för stor.

Därför fyller Flashback en funktion (om än liten) att jämna ut vågskålen.

I fallet med Strandhäll så är detta verkligen "karma" - så mycket skit som hon twittrat om meningsmotståndare så är hon verkligen värd att drevas mot - kan väl vara bra att veta hur det är att vara mottagare av smutskastning.

Att hennes kompetens ifrågasätts är väl också rimligt? Hårfrisörska......, som skall ha en ministerpost i Sveriges regering??? Som bevisligen ljuger om sin ekonomi? Som försöker skyla över sina lögner genom att försöka flytta fokus och skylla på andra. Det som skrivs nu om drönarbilderna är löjligt, hon har inte skyddade uppgifter och adresser o bilder finns på mrkoll, upplysning, ratsit, google maps m.fl. på hitta.se har hon troligen själv tagit bort uppgifterna

100% rätt ifrån första till sista bokstaven, tack kompis!
Citera
2021-12-04, 13:04
Medlem
Hennes utbildning?

Ett års studier inom arbets- och organisationspsykologi vid GU.
Citera
2021-12-04, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbcman
Tycker det gått för långt med detta skvaller om Annika. Det är ju rena vuxenmobbningen. Vad fan har vi för nytta av att veta att hon har skuld till fogden eller hade. Tycker påhoppen är för jävliga. Jag är inget fan av henne eller regeringen men hon kommer säkert att göra ett bra jobb.
Det värsta med sossar är de är bara ute efter att berika sig själva. Annicka har tyvärr inte iq att göra något bra för Sverige. Skrämmande att veta att denna människa med sin tomma blick ska ha något att säga till om.
Det är bättre hon ställer sig i mjölkkylen på coop där skulle hon kaske göra ett bra jobb. Men troligen svårt med varor med kortdatum.
Citera
2021-12-04, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Förstår inte varför alla finniga tonåringar här i forumet fortsätter hacka på Annika, hon har redan gått vidare med livet och fortsätter skapa fantastiska saker.
Riktigt imponerande hur hon redan dykt ner i mängder av uppgifter och påbörjat arbetet för att bättra vårt samhälle.

Givetvis skrämmande för eliten på FB att någon av det täcka könet kan jobba på så och troligen säkrat väljarna för en lång tid framöver.
Jag är varken finnig eller tonåring men är väldigt kritisk.

Den allt överskuggande orsaken är att hon är en av de tre som kämpade för att omyndiga barn ska kunna välja att genomgå kirurgiskt könsbyte utan föräldrars vetskap. Inte förrän den medicinska expertisen slog bakut och visade på självmordsstatistik fick hon vika sig. Dock utan några konsekvenser för förtroendet (eller ens kommentarer) inom S. Nu väntar väl nästa like-jakt. Fasar för vad den månne bliva.

Att hon är regelbunden gäst hos kronofogden är inget graverande i sig, kan drabba hårt arbetande vuxna med pressande arbetsliv. Men i hennes fall ägnades tiden åt twitter-trams och like-jakt. Inget godtagbart skäl i min bok.

V b utseendet ska självklart ingen diskvalificeras för att han/hon är snygg. Och hon är snygg. Däremot har hennes ingrepp gått överstyr så till den milda grad att pannan är slät som en nystärkt skjorta oavsett mimik, ansiktet fillerpumpat som en inoljad fotboll, och ögonbrynen permanent upphissade i pannan i en min som aldrig kan bli "avslappnad". Sorry Annika men nån måste säga det Detta är inget bra exempel på "stark kvinna".
Citera
2021-12-04, 16:40
Medlem
JamesFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmed
Hennes utbildning?

Strandhälls enda merit är att hon är sosse. Sossarna brukar inte krävs så mycket mer än så.
Citera
2021-12-04, 18:38
Medlem
Citat:
Hennes utbildning?

Sådant går mycket lätt att verifiera / läs falsifiera / genom att begära ut ett utdrag ur LADOK för Strandhäll. Hennes personnummer är det enda som behövs och det hittar man lätt via någon söktjänst om det inte redan är publicerat i detta forum.

Sverige är fantastiskt genom sin öppenhet i.o.m tryckfrihetsförordningens offentlighetsprincip som är en av våra grundlagar.
Citera
2021-12-04, 18:41
Medlem
Knotknets avatar
Jag hatar välproducerad musik lika mycket som jag hatar välproducerade människor.

Annika Strandhäll är punk och älskvärd!
Citera
2021-12-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag hatar välproducerad musik lika mycket som jag hatar välproducerade människor.

Annika Strandhäll är punk och älskvärd!

Haha, ja det var ju en udda inställning.
Citera
2021-12-04, 19:10
Medlem
Citat:
Hennes utbildning?

Typ som jimmie då…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in