2019-08-31, 11:26
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Tvivlar inte på dina uppgifter, men det bör väl då vara bekräftat att personen är avliden och inte bara saknad?

Det är väl därför man slutar söka, då möjligheterna att finna person vid liv inte längre ses som en möjlighet? Återigen så är det fortfarande bara spekulationer om personen som föll från färjan är Strandhälls ex.
Citera
2019-08-31, 11:31
Medlem
Snubchurps avatar
Jag tror mer på plötslig sjukdom. Inte omöjligt att han fått en stroke. Tittar man på kroppsstorlek och kopplar samman det med en ohälsosam livsstil och stress (tycker man kan utläsa det från hy) så kan det vara orsaken.
Citera
2019-08-31, 11:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
”Skvallret” att sambon skulle hoppat från en färja kommer från ett inlägg där skribenten vad jag kan se drog en mytologisk metafor till ”färjan” som Charon ror över floden Styx i grekisk mytologi. Sen har folk återupprepat det okritiskt. Märklig trådsanning. Svenskar är obildade.

Faktiskt intressant. Ett inlägg om en person som hoppade och det blir direkt en trådsanning! Om det var självmord tar drygt 4 personer livet av sig varje dag utan att det blir notiser ens i media. Många fler dör av naturliga orsaker varje dag. Men här dras ett helt orimligt extrema odds på att det skulle var han och det blir en trådsanning efter bara ett inlägg, en person död och sedan nyheten om färjan. Jo så måste det ju vara det är han som hoppade.
Citera
2019-08-31, 11:52
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Jag tror mer på plötslig sjukdom. Inte omöjligt att han fått en stroke. Tittar man på kroppsstorlek och kopplar samman det med en ohälsosam livsstil och stress (tycker man kan utläsa det från hy) så kan det vara orsaken.
Fast då kan det nog ha stått i tidningarna. Nu sägs inget, vad jag förstått.

(Borde bli ganska stort pådrag på färjorna om någon faller överbord, man sätter i livbåtar och söker etc?)
Senast redigerad av wwr 2019-08-31 kl. 11:54.
Citera
2019-08-31, 11:56
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Fast då kan det nog ha stått i tidningarna. Nu sägs inget, vad jag förstått.

(Borde bli ganska stort pådrag på färjorna om någon faller överbord, man sätter i livbåtar och söker etc?)

Precis! Hade AS man dött i någon plötslig sjukdom hade pressen inte tvekat om att rapportera.
Citera
2019-08-31, 11:56
Medlem
Relevant fråga om AS varit otrogen mot sin man? Någon med ytterligare information, kollega, random svennebanan från blöt kväll med bästa tjejgänget eller tjur från utländsk underrättelsetjänst. Många frågor.
Citera
2019-08-31, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Precis! Hade AS man dött i någon plötslig sjukdom hade pressen inte tvekat om att rapportera.

Ja, garanterat att pressen hade skrivit något
om AS man.
En dag skrivs det han lever nästa dag är han
avliden. Hoppas vi får veta vad som är fakta
snart.
Citera
2019-08-31, 12:19
Medlem
Citat:

Märkligt att pressen inte skrivit något.
Citera
2019-08-31, 12:23
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...all-i-familjen
Citera
2019-08-31, 12:24
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:

Ja, hade det varit sjukdom kan det tänkas att de skrivit "hastigt gått bort i sjukdom" men när det är så här tyst kan det tyda på självmord.
Citera
2019-08-31, 12:31
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vilken stad skulle hemligheten gälla, Strandhälls hemstad Göteborg?

Jadu är väll bara Strandhäll själv som kan svara på den frågan.

Säger inte att det är så men vore jsg kriminalare skulle jsg inte utesluta möjligheten.
Citera
2019-08-31, 12:34
Medlem
pentrys avatar
Om nu Strandhälls make tagit livet av sig är det inte så konstigt att media inte skriver om det. Det finns, som jag förstår, en oskriven regel att aldrig skriva om självmord.
Senast redigerad av pentry 2019-08-31 kl. 12:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in