Citat:
Ursprungligen postat av
Woozah
Det är väl inte alltför konstigt. De kanske utför en arbetsplatsundersökning men även så har det ju bevisats att säkerheten är helt icke-fungerande så vem vill jobba där då. Man lär vänta tills det finns nya, korrekta skydd.
Tråkigt för personen som upptäckte det för sent.
Nej, det tror jag också. Att de inte drar igång arbetet med samma sorts skyddsstaket, när det inte är helt klarlagt vad som brustit, rent formellt. Helt riktigt och fullt förståeligt faktiskt. Jag tror också på teorin att infästningarna varit bristfälliga och inte tålt hävstångseffekten när den förolyckade mannen belastat staketet.
När jag såg bilderna i tidningen och härinne, tyckte jag först inte att det såg så särskilt högt ut. Men på plats, ser man att det trots "bara" tre våningar, är rejält högt. Och tyvärr tillräckligt högt för att vara livsfarligt. Vi pratar minst 13 meter och rakt ner på en hårt packad och relativt glesbeväxt gräsmatta. En riktigt tragisk olycka. Mina tankar går till mannens anhöriga, vänner och kollegor. Men även till övriga som blev inblandade i olyckan - grannar, insatspersonal och förbipasserande...