2018-01-29, 23:48
Medlem
maxatdunders avatar
Ärligt talat man läser här inne folk rekommenderar sjukt onödiga mängder stillisar, ikto , valium och xanor mot flygrädsla eller nybörjare... Man ser att ni e torskar med skjuka toleranser

Nåja. Ni som faktiskt kan ta benzo vid humana vettiga behov(finns ni ens?)typ redovisning, nån helg, dejt, whatever nu syftet är, kan ni ta det utan att tappa kontrollen eller "vilja" ha mer? Kan ni vara utan benzo veckovis o bara ta fåtal gånger o hålla det så?
Senast redigerad av maxatdunder 2018-01-29 kl. 23:50.
Citera
2018-01-30, 00:33
Medlem
Nej den som säger att hen kan ljuger.
Citera
2018-01-30, 01:08
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Ärligt talat man läser här inne folk rekommenderar sjukt onödiga mängder stillisar, ikto , valium och xanor mot flygrädsla eller nybörjare... Man ser att ni e torskar med skjuka toleranser

Nåja. Ni som faktiskt kan ta benzo vid humana vettiga behov(finns ni ens?)typ redovisning, nån helg, dejt, whatever nu syftet är, kan ni ta det utan att tappa kontrollen eller "vilja" ha mer? Kan ni vara utan benzo veckovis o bara ta fåtal gånger o hålla det så?

Det sista blir det ja på. Har inte tagit benso på 2 månader. Sker alltid planerat vid väl valda tillfällen när det behövs. Dock ballar det alltid ur när man väl tar. Går alltid åt snabbare än man tänkt sig.
Citera
2018-01-30, 01:09
Medlem
Bestämde mig snabbt för att det inte var en medicin för mig så blev aldrig starkt beroende, jobbig at men det fick mig snarare bara avskräckt.
Kunnat ta benzo när jag ska flyga och vid enstaka sömnproblem efter det utan att bli ''fast'' eller så, vad undrar du? eller ville du bara säga att folk i benzo-forumet är benzo-torskar?
Citera
2018-01-30, 01:38
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder

Ja.

Tar bara när ångesten håller på att få mig att krypa ur mitt eget skinn. Då är det dax för en liten semester. Har dubblerat en svag max dos på tio år så tror inte att det är en särskilt katastrofal tolerans.
Citera
2018-01-30, 01:38
Medlem
Jag tycker såhär.
Tar man det för att häva tillfälligt kraftiga ångestillstånd i vettiga doser så funkar det. Börjar man knapra för skoj skull är man ute på väldigt djupt vatten.
Missbrukat Benso.
Om än i relativt små doser, 20mg stes om dagen i ca 6 månader.
Men det va ingen dans på rosor att kliva av ändå.
Men klart man kan använda Benz utan att falla i missbruk.
Men det är ju aldrig riskfritt. Det är trots allt väldigt beroende framkallande.
Citera
2018-01-30, 01:41
Medlem
Jofs avatar
Tar en halv benzo nån gång för insomning. Annnars inte. Får det utskrivet utan problem. Kanske 50 per år. Så visst går det. Men vet om beroenderisken så jag hushållar med dom.
Citera
2018-01-30, 08:39
Bannlyst
Människor som behöver benso och har det på recept (eller som vägras) brukar kunna hantera benso. Jag ser inte benso som en drog, jag ser det som det som krävs för att jag ska kunna leva ett ordentligt, fungerande liv. Att jag är beroende bryr jag mig inte om då jag hade varit lika beroende av precis vad som helst annat som fått mitt liv att fungera igen.
Citera
2018-01-30, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Människor som behöver benso och har det på recept (eller som vägras) brukar kunna hantera benso. Jag ser inte benso som en drog, jag ser det som det som krävs för att jag ska kunna leva ett ordentligt, fungerande liv. Att jag är beroende bryr jag mig inte om då jag hade varit lika beroende av precis vad som helst annat som fått mitt liv att fungera igen.

Precis. Jag är väl medveten om beroenderisken och försöker ta minsta möjliga dos när ångesten är för svår. Ibland blir det lite oftare än vad jag egentligen har planerat för att inte bli beroende men då tänker jag att det får vara så för nu just idag behöver jag medicinen för att orka ta mig igenom ett jobbigt möte eller vad det kan vara.
Citera
2018-01-30, 12:32
Medlem
BigFatCones avatar
Jag har inga problem med att ta en eller två blåingar för skojs skull eller en stav med en kopp sprit för att somna efter en omgång med stimulanter och sen låta bli tills jag verkligen har behov. Tycker helt enkelt inte att benso är direkt underhållande. Förutom just diazepam och då gärna med en liten grogg. Det är soft i hela kroppen men jag blir dum i huvudet på ett oskönt sätt så det sätter stopp för att jag gör det på regelbunden basis.

Dom flesta bensos är fantastiska mediciner men dåligt nöjesknark.
Citera
2018-01-30, 12:50
Medlem
Gubbmagens avatar
Jag får Xanor 1 mg förskrivet av läkare för GAD och insomningsbesvär och har legat på samma dos sedan ca 2003 vilket rör sig om 1 mg - 2 mg/dygn men det brukar hamna på 1.5 mg. Jag vet att jag inte får mer än det som förskrivs, så jag kan inte öka dosering därför att då tar tabletterna helt enkelt slut. Jag har inga missbruksproblem och är således inte ute efter något rus och gör heller inga försök med att maximera rus, tex med alkohol eller som man kan läsa om att stoppa upp det i röven eller snorta det.

Jag klarar hanteringen av Xanor då jag inte är rus-kåt utan bara vill lindra min ångest, underlätta insomning. Ruset för mig är en biverkning som jag inte vill ha eller söker. Jag vill lindra ångest utan att bli påverkad av ett rus. Jag får väl vara glad att jag inte är en missbrukarpersonlighet och hade med största säkerhet även jag haft problem om det var ruset och "att bli skön" hade varit det jag sökte.

För flygresa räcker 0.5 mg för mig.
Citera
2018-01-30, 13:01
Medlem
Kaninbebiss avatar
Jag äter Sobril i perioder av ångest samt att jag ibland blandar ett par tabletter med ett par starköl för att det är gott.

Ingen förhöjd tolerans sedan jag började för ca 4 år sedan. Tar oftast 20mg. Ibland 30. Som mest har jag ätit 20mg nästan varje dag i 5 veckor. Det var inga problem efteråt.

Håller mig till Sobril och så små doser som möjligt.

Nu har jag inte tagit på tre veckor. Har inte behövts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in