Ny tror jag inte att Jens Ganman skulle vilja. Jag är inte alls säker på att han ens kommer rösta på SD.
Även om han uttrycker sig så här kryptiskt på Facebook:
Citat:
ONE TRICK PONY
Faran med enfrågepartier är att de gärna skyller alla samhällsproblem på en enda företeelse.
De hävdar att EN enda företeelse är totalt övergripande och påverkar precis ALLT.
Nu har vi ett sådant parti i riksdagen.
Ett parti som rabblar sitt enögda undergångsmantra om och om igen, tills man bara vill sätta en kork i munnen på dem.
Med uppspärrade ögon och fladdrande näsborrar står de där, dag efter dag, och mal på om denna enda, livsviktiga fråga …trots att det ofta kan vara svårt för vanliga människor att se några som helst tecken på den stundande ”kollapsen” och ”katastrofen”.
Fast kanske har de ändå lite rätt...?
Kanske FINNS det en fråga som genomsyrar allt och som vi inte KAN bortse ifrån?
Hm.
Call me bat shit crazy, men eventuellt blir det ändå en röst på miljöpartiet i september...
Enfrågeparti eller ej.
https://www.facebook.com/jens.ganman...55422808963251
Men tänk om.
Vad är fördelar och nackdelar? Vad skulle det göra med SDs siffror att få en så intellektuellt vass och, iaf till synes, normal(?), kul, och vettig partiledare?
Inget ont om Jimpan, all heder åt den mannen (även om han nu kanske inte är lika på, som han en gång var)
Men man kan väl få drömma, och samtidigt diskutera frågan?
Sveriges Macron?
Startar han ett eget parti lovar jag att rösta på honom