• 1
  • 2
2018-01-29, 20:14
Medlem
Ny tror jag inte att Jens Ganman skulle vilja. Jag är inte alls säker på att han ens kommer rösta på SD.

Även om han uttrycker sig så här kryptiskt på Facebook:
Citat:
ONE TRICK PONY

Faran med enfrågepartier är att de gärna skyller alla samhällsproblem på en enda företeelse.

De hävdar att EN enda företeelse är totalt övergripande och påverkar precis ALLT.

Nu har vi ett sådant parti i riksdagen.

Ett parti som rabblar sitt enögda undergångsmantra om och om igen, tills man bara vill sätta en kork i munnen på dem.

Med uppspärrade ögon och fladdrande näsborrar står de där, dag efter dag, och mal på om denna enda, livsviktiga fråga …trots att det ofta kan vara svårt för vanliga människor att se några som helst tecken på den stundande ”kollapsen” och ”katastrofen”.

Fast kanske har de ändå lite rätt...?

Kanske FINNS det en fråga som genomsyrar allt och som vi inte KAN bortse ifrån?

Hm.

Call me bat shit crazy, men eventuellt blir det ändå en röst på miljöpartiet i september...

Enfrågeparti eller ej.
https://www.facebook.com/jens.ganman...55422808963251

Men tänk om.

Vad är fördelar och nackdelar? Vad skulle det göra med SDs siffror att få en så intellektuellt vass och, iaf till synes, normal(?), kul, och vettig partiledare?

Inget ont om Jimpan, all heder åt den mannen (även om han nu kanske inte är lika på, som han en gång var)

Men man kan väl få drömma, och samtidigt diskutera frågan?

Sveriges Macron?

Startar han ett eget parti lovar jag att rösta på honom
Senast redigerad av Fnysington 2018-01-29 kl. 20:17.
Citera
2018-01-29, 21:14
Medlem
Har alltid gillat honom men efter att ha läst den ovan citerade texten framstår han för mig som en idiot. Det kanske är en infiltrerad sosse som trollar. Men i texten säger han sig vilja rösta MP. Hur fan kan man som SD are genast byta fot för att någon man gillar gör så.Tala om personkult med religiösa proportioner!
Citera
2018-01-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Du har svårt för ironi, va?
Nej inte alls. Bara så jäkla trött på alla vingelpellar som bara skapar förvirring inför det allvar som stundar. Rädsla för en fraktionering av SD medlemmar ner till minsta beståndsdel snarare.
Citera
2018-01-29, 22:09
Medlem
Amors avatar
Tror han behövs mer i metadebatten. Tveksamt om han är så sugen att diskutera budgetdetaljer och liknande i diverse debatter. Gärna att han kliver över och uttalar sig för SD dock. Han har många fans som han kan påverka.

Han är på ett sätt en symbol för hur SD kan vinna över folk. Förr var han en vänsteranstruken och kulturradikal.
Citera
2018-01-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Tror han behövs mer i metadebatten. Tveksamt om han är så sugen att diskutera budgetdetaljer och liknande i diverse debatter. Gärna att han kliver över och uttalar sig för SD dock. Han har många fans som han kan påverka.

Han är på ett sätt en symbol för hur SD kan vinna över folk. Förr var han en vänsteranstruken och kulturradikal.

1) Ärligt talat, det verkar inte Jimpan heller vara.

2) Intressant, hur vet du det? Men det är klart, han är väl utbildad journalist (som kom till sans i tid).
Citera
2018-01-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
Nej inte alls. Bara så jäkla trött på alla vingelpellar som bara skapar förvirring inför det allvar som stundar. Rädsla för en fraktionering av SD medlemmar ner till minsta beståndsdel snarare.
Sådana som du borde falla ner på knä och tacka gudarna för att det finns folk som gör marknadsföringsjobbet för er
Citera
2018-01-29, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor

Vissa människor passar bättre utanför partipolitiken. Ganman är nog en sådan. Han gör mycket större nytta inom samhälls-, idé- och kulturdebatt på ett metapolitiskt plan, precis som du säger. Han är en sann intellektuell av en sort som är mycket ovanlig idag. Dessutom har han en underbar humor och osviklig moralisk kompass. Han verkar jäkligt begåvad och sympatisk, helt enkelt. Jag kan mycket väl tänka mig att han lägger sin röst på SD, men det finns nog mycket i partiets politik som han inte håller med om.

Om Sverige styrdes av en upplyst despot skulle jag dock vilja se Ganman på den positionen.
Citera
2018-01-30, 06:54
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
1)

2) Intressant, hur vet du det? Men det är klart, han är väl utbildad journalist (som kom till sans i tid).
Har läst hans krönikor, lyssnat på honom i radio, samt läst hans bok om företagsledaren Mats O Sundqvist(mannen som knäckte Carnegie bank). Boken är bra och relevant i sin kritik, men han låter väldigt mycket som en gnällig vänstermänniska som ser kapitalism som ondska i boken.
Citera
2018-01-31, 05:42
Medlem
InflatableBoppos avatar
En större intervju med Ganman hos nyheter idag aktuell med boken "det lilla landet som kunde” tillsammans med Mustafa Panshiri.

Han skulle passa som partiledare för SD satiren en dag i där han drivert hårt med politiker och offentliga personer är väldigt bra ingen går säker speciellt inte Arnstad.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganman
Sverigedemokrat går runt med järnrör och skriker sieg heill inne på HBV-hem för flintskalliga 15-åringar med grönstarr och ischias

(FB) Jens Ganman En dag i (satir över kändisar)
Citera
2018-02-03, 21:50
Medlem
Ganman röstar troligen inte ens SD, och han passar bättre utanför partipolitiken.

Jag delar många av Ganmans åsikter och beundrar hans sätt att skriva och hans skarpa intellekt. Han fyller en mycket viktig funktion i samhällsdebatten, och förtjänar mycket mer publicitet än han får. Sannolikt stängs många dörrar till publicitet pga Jens mycket starkt (och med god grund) kritiserar etablissemanget inom politik och media och vägrar att slicka någons röv eller falla in i någon tyst åsiktskorridor. Och sådan tror jag Jens är även privat, vilket gör att den som ingår i hans bekantsskapskrets sannolikt bör vara beredd på brutal uppriktighet/ärlighet från Jens - om du beter dig som en idiot lär Jens tala om det för dig.
Citera
2018-05-30, 13:47
Medlem
Jag trillade på boken De Som Kommer För Att Ta Dig häromdan, hade inte tidigare hört talas om Jens Ganman.

SD är inget alternativ för honom och det kunde jag konstatera efter jag läst boken, han påminner om mig själv och den resa jag själv gjort.
Vi har samma referensramar inom musik och det är mycket långt ifrån sådan musik klassiska högerextremister lyssnar på, även mycket långt ifrån vad SD topparna själva lyssnar på.
Jimmy Åkesson har en typisk musiksmak som väldigt många har som funnits inom Nazikretsar på 90-talet, jämför med Ace Of Base där en av medlemmarna hade varit med i en nazigrupp i sin ungdom.

Han liksom jag har avprogrammerats från inflytandet från Frankfurtskolans tankemönster, de som säger att han är Nazist eller har den eller den agendan är fast i dessa tankestrukturer.

Nej då skulle det vara bättre om han var med och drog igång ett helt nytt parti, helt befriat från politisk ideologi, det vill säga varken höger eller vänster utan tvärpolitiskt.
Citera
2019-02-05, 13:17
Medlem
Ganman har exakt likadan röst som programledare Rickard Olsson 🙂
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem