2018-01-29, 15:48
Medlem
Har ett val på ett jobb jag tänker börja på. Om jag väljer heltid då jobbar jag väl jobba måndagar-fredagar förmodligen och kanske nån gång under helgen.

Med deltid kanske jag kommer få fler kvälls/helgspass möjligtvis kanske bara helgspass och ett par under vardagar?

Eller?

Med andra ord vill jag att det ska vara lönsamt, tar hellre OB:n och kör på helgerna än vardagar måndag-fredagar.

Vad tycker ni?
Citera
2018-01-29, 16:02
Medlem
note-its avatar
Du vill alltså jobba när polarna är lediga? Eller??
Citera
2018-01-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Du vill alltså jobba när polarna är lediga? Eller??

Bryr mig inte så mycket om det just nu, kan tåla det i några månader speciellt dessa sunkiga månader fram mot sommaren, tänkte många helger samt ett par dagar i vardagarna.

Håll dig gärna till ämnet
Citera
2018-01-29, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aventusen
Har ett val på ett jobb jag tänker börja på. Om jag väljer heltid då jobbar jag väl jobba måndagar-fredagar förmodligen och kanske nån gång under helgen.

Med deltid kanske jag kommer få fler kvälls/helgspass möjligtvis kanske bara helgspass och ett par under vardagar?

Eller?

Med andra ord vill jag att det ska vara lönsamt, tar hellre OB:n och kör på helgerna än vardagar måndag-fredagar.

Vad tycker ni?

Hur fan ska vi kunna veta NÄR du behöver jobba om du jobbar heltid?

Fråga arbetsgivaren vad du kan få för deltidspass. Och vad du får för OB, om du inte vet. Sen är det bara att räkna vad du tjänar mest på.
Citera
2018-01-29, 18:31
Medlem
killawifes avatar
Deltid innebär olika saker på olika arbetsplatser. På en del jobbar man endast ett par hela dagar i veckan, på en del endast några timmar fast varje dag och på en del är det endast när chefen säger att du ska jobba. Det är omöjligt att veta i förväg, du måste fråga på arbetsplatsen. Det kan ju vara bra att veta att MÅNGA brukar vilja jobba de timmar som ger mest OB så kommer man in ny så kan man inte räkna med att få bästa arbetstiden direkt.
Citera
2018-01-29, 20:47
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aventusen

Eller?

Vad tycker ni?
Helt omöjligt att svara på, du skriver ju inte ens hur många timmar deltiden är på, om det till exempel är 20% eller 80%, eller vad det kan handla om. Inte heller vet vi något om din timlön, om OB-tillägg och andra relevanta parametrar som inverkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in