2021-05-13, 22:02
Medlem
Microserfs avatar
Nu har Tether redovisat hur mycket USD cash som ligger till grund fr deras stablecoin och det r inte mycket. Fr varje USDT s hade de 2,9 cent i kontanter den 31/3.
https://tether.to/tether-releases-br...-its-reserves/
https://tether.to/wp-content/uploads...-breakdown.pdf
https://www.forbes.com/sites/nichola...-its-reserves/

Och Elon Musk meddelade precis att Tesla inte lngre tar emot BTC som betalning fr fordon. Vilken timing!

Fr den som inte har koll p vad som pgr med Tether och framfrallt NYAG s kan man lsa lite hr:
https://ag.ny.gov/press-release/2021...finexs-illegal

Fr den som verkligen inte frstr ngot s r datumet fr nr Tether mste redovisa sina frehavanden senast den 19:e Maj.
https://ag.ny.gov/sites/default/file...oag_signed.pdf

Citat:
Within ninety (90) days of the effective date of this Settlement Agreement,
and on a quarterly basis thereafter for two (2) years following the effective
date of this Settlement Agreement, Bitfinex and Tether will provide
i. documents substantiating Tethers reserve account(s), in a form
substantially similar to what Tether has provided during OAGs
investigation;
ii. verification that Bitfinex and Tether have appropriately segregated
client, reserve, and operational accounts, including but not necessarily
limited to verification that (a) Tether reserves are segregated from
operational accounts; (b) Bitfinex and Tether maintain separate
accounts; (c) virtual assets for customers and the companies are held at
Page 12 of 17
separate, segregated deposit addresses (if stored in an omnibus wallet);
and (d) accounts holding fiat deposits from Bitfinex clients are
segregated from company operational accounts, including but not
limited to accounts used to pay or distribute to executives or for other
company obligations; and
iii. documents and information reflecting transfers of funds between and
among Bitfinex and Tether.

Citat:
The effective date of this Settlement Agreement shall be February 18, 2021.

90 dagar efter Feb 18 r Maj 19 och jag r visserligen inte ngon advokat eller ens speciellt kunnig inom juridik men en gissning r att en paj-graf frn 31/3 inte riktigt duger t NYAG. Spnnande!
Citera
2021-05-13, 22:03
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Det som har diskuterats r tetherkonspirationens pverkan p Bitcoin priset.
Du och mnga med dig har pratat i stil om att skratta gott nr priset rasar i ansiktet p oss vriga.

Motargument om att stora fretag analyserat lget kring Bitcoin, inklusive tetherkonspirationen, och valt att g in med miljardbelopp, har liksom flugit ver huvudet p er. Ni har fortsatt att mssa p om det hela som om att ni vet ngot som ingen annan vet. Det r s konspirationsteoretiker fungerar, dom vgrar se den objektiva helheten.

Hur gick det med det motargumentet? spnd infr auditen nsta v?
Citera
2021-05-13, 22:05
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Microserf
Nu har Tether redovisat hur mycket USD cash som ligger till grund fr deras stablecoin och det r inte mycket. Fr varje USDT s hade de 2,9 cent i kontanter den 31/3.
https://tether.to/tether-releases-br...-its-reserves/
https://tether.to/wp-content/uploads...-breakdown.pdf
https://www.forbes.com/sites/nichola...-its-reserves/

Och Elon Musk meddelade precis att Tesla inte lngre tar emot BTC som betalning fr fordon. Vilken timing!

Fr den som inte har koll p vad som pgr med Tether och framfrallt NYAG s kan man lsa lite hr:
https://ag.ny.gov/press-release/2021...finexs-illegal

Fr den som verkligen inte frstr ngot s r datumet fr nr Tether mste redovisa sina frehavanden senast den 19:e Maj.
https://ag.ny.gov/sites/default/file...oag_signed.pdf

90 dagar efter Feb 18 r Maj 19 och jag r visserligen inte ngon advokat eller ens speciellt kunnig inom juridik men en gissning r att en paj-graf frn 31/3 inte riktigt duger t NYAG. Spnnande!

Vi skrev EXAKT samtidigt ett tecken frn Tethergudarna! Spnnande lsning, jag misstnker att de kommer frhala processen till max. Skicka fel papper p posten, ljuga och bedra tills till och med de vrsta hodlarna inser att det r krt.

EDIT: slpptes de dr siffrorna idag?
Senast redigerad av kaerakel 2021-05-13 kl. 22:09.
Citera
2021-05-13, 22:17
Medlem
Microserfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Vi skrev EXAKT samtidigt ett tecken frn Tethergudarna! Spnnande lsning, jag misstnker att de kommer frhala processen till max. Skicka fel papper p posten, ljuga och bedra tills till och med de vrsta hodlarna inser att det r krt.

Jag har ingen aning om vad som kommer hnda. Det r s mycket som r mysko. Varfr r det bara NYAG som utreder Tether? De har ju bara New York som ansvarsomrde. (Det finns vl en Attorney General per delstat i USA?)

Sen har jag ocks funderat p hur mekanismen ser ut nr Tether blser upp BTC-priset fr jag undrar vilka det egentligen r som anvnder USDT. Antagligen r det traders p brser som inte har KYC/AML dr USD inte kan anvndas. D r USDT extremt praktiskt speciellt d USDT finns p alla mjliga block-kedjor. Om jag frsttt rtt s har Tether lyckats blsa upp ett luftslott av episka proportioner! Eller s har jag fel. Vad fan vet en generisk idiot som jag p Flashback?
Citera
2021-05-13, 22:18
Medlem
Microserfs avatar
Citat:

EDIT: slpptes de dr siffrorna idag?

Jag tror det. Artikeln i Forbes r frn idag.
Citera
2021-05-13, 22:31
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Jag har ingen aning om vad som kommer hnda. Det r s mycket som r mysko. Varfr r det bara NYAG som utreder Tether? De har ju bara New York som ansvarsomrde. (Det finns vl en Attorney General per delstat i USA?)

Sen har jag ocks funderat p hur mekanismen ser ut nr Tether blser upp BTC-priset fr jag undrar vilka det egentligen r som anvnder USDT. Antagligen r det traders p brser som inte har KYC/AML dr USD inte kan anvndas. D r USDT extremt praktiskt speciellt d USDT finns p alla mjliga block-kedjor. Om jag frsttt rtt s har Tether lyckats blsa upp ett luftslott av episka proportioner! Eller s har jag fel. Vad fan vet en generisk idiot som jag p Flashback?

Ja vi r ju FUD:are bara?

Tether har en 24h volym som r strre n alla andra kryptos tillsammans. Det r riktigt sjukt. Marknaden drivs av den! Och det har kat $50b p ett r.

N, det ser riktigt illa ut. Som du sger, detta r Tethers egna siffror. Vnta tills det kommer officiella siffror. Vad r det fr vrdepapper? Varfr fluktuerar inte deras marketcap verhuvudtaget?

Bisarrt.
Citera
2021-05-13, 23:41
Medlem
Microserfs avatar
Citat:
Ja vi r ju FUD:are bara?

Tether har en 24h volym som r strre n alla andra kryptos tillsammans. Det r riktigt sjukt. Marknaden drivs av den! Och det har kat $50b p ett r.

N, det ser riktigt illa ut. Som du sger, detta r Tethers egna siffror. Vnta tills det kommer officiella siffror. Vad r det fr vrdepapper? Varfr fluktuerar inte deras marketcap verhuvudtaget?

Bisarrt.

Tja, nu har vi ju officiella siffror frn Tether sjlva angende hur mycket kontanter de har och USDT r uppbackade av 3,87% av 75,85% i rena kontanter. Det r 2,9 cent per USDT i rena kontanter enligt Tether sjlva. Sen hur man ska tolka det r ju en annan frga och det r dr FUD kommer in.

Min personliga tolkning r att detta gjort att Tesla inte lngre tar BTC som betalning fr sina fordon och att Tesla kommer ha slt varenda BTC de haft innan 19:e Maj. Tether trycker upp 2 miljarder USDT i stten och med tanke p att de hade 1.2 miljarder USD i kontanter 31/3 d det fanns 40 miljarder USDT s r det uppenbart att USDT inte r uppbackade alls och att de trycker upp USDT helt privat utan kunder med USD. Sen kan man undra om det egentligen r olagligt. Vilken lag bryter de mot och vilken domstol r det som borde hantera dem?
Det sger sig ocks sjlvt att om tillrckligt mnga vill omstta sina USDT till rena USD s kollapsar Tether p en gng. De har inte 60 miljarder USD. Inte ens i nrheten. De har antagligen inte ens 2 miljarder USD. De har visserligen andra instrument som de hvdar r vrda massor men jag tycker det ser ut som ett enda stort korthus skapat av clowner som Paolo Ardoino, Stuart Hoegner och JL van der Velde.

Det r min tolkning men vad fan vet jag? Kanske kollapsar det totalt eller kanske fortstter allt som vanligt efter 19:e Maj. Vad kan egentligen NYAG gra? Kan SEC dyka upp och skicka Navy Seals som slpar in Paolo, Stuart och JL till Guantanamo eller kommer de sluta som Alexander Vik och slappa som miljardrer i ett privat slott ngonstans?
Citera
2021-05-14, 07:35
Tur att Tether till mesta delen r backad av andra tillgngar n den vrdelsa fiat valutan USD...
Citera
2021-05-14, 10:39
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Tur att Tether till mesta delen r backad av andra tillgngar n den vrdelsa fiat valutan USD...

Du har haft fel om det mesta vad gller Tether. Ngon ny clairvoyant analys vi FUD:are kan ta del av?

Dessa andra tillgngar kan vara precis vad som helst. Att kalla USD vrdels gr dig inte direkt tuffare n de andra kidsen p kryptoskolgrden...
Citera
2021-05-14, 10:40
Citat:

Dessa andra tillgngar kan vara precis vad som helst.

Ja, det kan vara snckskal, men troligtvis inte.
Citera
2021-05-14, 11:11
Medlem
Microserfs avatar
Citat:

Nja, nu r ju sjlva idn bakom Tether att de ska motsvara USD oavsett hur usel USD r. Just fr att vara precis som USD men med kryptovalutans frdelar som att man kan skicka den kors och tvrs p olika block chains.

Om USDT inte r uppbackad av USD 1:1 s har ju USDT inte vrdet 1 USD och d faller ju hela idn med USDT. Om den r uppbackad av kryptovaluta s har man skapat ett luftslott helt utan substans och det r ju onekligen en bedrift d luftslottet nu r uppe i 60 miljarder USD.

S vi har onekligen ngra spnnande veckor framfr oss d det blir intressant att se exakt vad det r som Tether redovisar fr NYAG och hur NYAG reagerar p om det nu r ngra fniga paj-grafer eller 100 miljoner ovidkommande dokument som Tether skickar till dem. Sen att nu IRS och DoJ gett sig p Binance gr ju att man tar fram den stora popcornsklen och spnt fljer utvecklingen!
Citera
2021-05-14, 11:48
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Nja, nu r ju sjlva idn bakom Tether att de ska motsvara USD oavsett hur usel USD r. Just fr att vara precis som USD men med kryptovalutans frdelar som att man kan skicka den kors och tvrs p olika block chains.

Om USDT inte r uppbackad av USD 1:1 s har ju USDT inte vrdet 1 USD och d faller ju hela idn med USDT. Om den r uppbackad av kryptovaluta s har man skapat ett luftslott helt utan substans och det r ju onekligen en bedrift d luftslottet nu r uppe i 60 miljarder USD.

S vi har onekligen ngra spnnande veckor framfr oss d det blir intressant att se exakt vad det r som Tether redovisar fr NYAG och hur NYAG reagerar p om det nu r ngra fniga paj-grafer eller 100 miljoner ovidkommande dokument som Tether skickar till dem. Sen att nu IRS och DoJ gett sig p Binance gr ju att man tar fram den stora popcornsklen och spnt fljer utvecklingen!

Kul att hitta en jmlike att vittna detta spektakel med!

Popcornsklen har varit framme sen januari, och att dma av trafiken i trden s brjar kryptons kultanhngare svettas en del

Det var vldigt hga tongngar innan februaridomen, men nu verkar det nrma sig ett klimax. Som du ppekar, dessa grafer lr inte tillfredstlla NYAG. Dessutom r dem tv mnader gamla, vilket inte lter mycket, men med tanke p att tether kat med 50% sen dess r det vldigt relevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in