Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-29, 13:02
Medlem
Hej!

Under förra veckan så insjuknade 3 stycken i hemmet natten till Torsdag i magsjuka. Jag gick till jobbet på torsdagen och hade en olust i magen hela dagen och mådde lite sisådär. På Torsdagskvällen fick jag extremt ont i kroppen med feberkänslor och illamående men varken kräktes eller bajsade löst speciellt på natten.

Fredag: Sjukanmälde mig och hade ett par lösa avföringar och måde illa/yr/orkeslös hela dagen
Lördag: Fortfarande yr/orkeslös + lite illamående i perioder
Söndag: En lös avföring på morgonen och fortfarande extremt orkeslös hela dagen
Måndag (idag): En lös avföring på morgonen och mår fortfarande lite illa så fick sjukanmäla mig igen.

Att notera är att de andra i hemmet kräktes 1 gång ungefär och var sedan i stort sett friska efter det, det känns även som att min mage är lite uppblåst och väldigt gasig hela tiden på samma gång. Kan detta även vara magsjuka och hur jävla länge kan det hålla i sig för jag vill verkligen jobba?
Citera
2018-01-29, 13:06
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Magsjuka kan te sig olika på olika personer. Med tanke på utbrottet i hemmet så känns sannolikheten stor att det är samma virus du har fått.
Även en klassiker att man oroar sig och inbillar sig att man mår dåligt och har blivit smittad när det finns i närheten. Ångest kan framkalla illamående och påverka magen.
Om du är orolig så ring 1177 för rådgivning.
Citera
2018-01-29, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Magsjuka kan te sig olika på olika personer. Med tanke på utbrottet i hemmet så känns sannolikheten stor att det är samma virus du har fått.
Även en klassiker att man oroar sig och inbillar sig att man mår dåligt och har blivit smittad när det finns i närheten. Ångest kan framkalla illamående och påverka magen.
Om du är orolig så ring 1177 för rådgivning.

Tack för svar! Det var exakt så jag tänkte först tills det med ont i kroppen och feberkänsla etc uppstod, jag känner verkligen att jag kan strida igenom arbetsdagarna som det är nu men vill verkligen inte vara den som kommer in och smittar ner hela företaget heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in