Citat:
Ursprungligen postat av
godhetsaposteln
Om ni inte förstår problematiken, eller inte är intresserad av ämnet varför gå in och skriva i en tråd?
Bakgrunden är denna. Jag har tidigare sett folk skriva om dessa gamla konton som helt plötsligt aktiveras för socialdemokratisk propaganda. Då har jag inte funderat så mycket över det.
Nu stötte jag själv på fenomenet här när kontot Gelux helt plötsligt uppstår från de döda i en hyllningssång till Annika Strandhäll: Jimmie Åkesson (SD) överkörd av Annika Strandhäll (S) i Agenda 2018-01-28
(FB) Jimmie Åkesson (SD) överkörd av Annika Strandhäll (S) i Agenda 2018-01-28
Och precis som andra skribenter påpekat så var det ett äldre konto som inte varit aktivt på två år.
Och ni är helt inne på rätt spår. Varför köpa när det är så lätt att regga nya konton? Att all propagande kommer från just gamla inaktiva konton är ju det som gör det så suspekt, när det nu är så lätt att regga nya.
Det handlar uppenbarligen om någon form av uttänkt strategi. Jag ville bara försäkra mig om att flashback inte deltar på något sätt.
För ett antal år sedan skulle sossarna "ta matchen mot rasisterna" på Flashback och åsidosatte en hel helg för detta ändamål. Man kommenderade ut hela sin kader av lämlar från ungdomsförbunden och andra hjon och försåg dessa med nyreggade konton.
Det sket sig givetvis rejält eftersom SSU-jönsar inte kan ta några matcher överhuvudtaget med pålästa meningsmotståndare och några sådana att träna på hittar man inte på aktivitetskvällarna i SSU Grönköping. Vänsternissarna blev fullständigt mosade och loggade ut permanent. Eller, så trodde vi. Uppenbart är att kontona behölls och utgör säkert till del de trollkonton som sossepatrasket har nyaktiverat.
Därefter har man säkert fortsatt att registrera trollkonton genom åren för att ha en hel armada av konton att översvämma både Flashback och moderatorerna med. Låt oss säga 5-10 konton per troll och låt oss sedan säga att en stor del av SSU kommer att aktiveras under året som kommer och under ledning av en huvudavdelning som sitter på Sveavägen och delar ut direktiv till lokala trollfabriker i små och stora städer runt om i landet.
Varför skulle då sossarna göra sig ett sådant omak bara för att trolla på Flashback? Helt enkelt eftersom man kan och eftersom det inte kostar någonting. Flashback ÄR en hubb för systemkritik och sossarna har ingenting att vinna på att diskussionen förblir fri. Problemet är att man inte kan stänga ner Flashback. Det har man försökt förr, med dåligt resultat. Det näst bästa alternativet är att låta forumet vara uppe men att flooda det med så mycket skit från en sådan oerhörd mängd olika konton att det blir helt ogörligt att föra fruktsamma diskussioner. Vettiga inlägg drunknar i tramset och propagandan och moderatorerna mattas ut.
Man avväpnar helt enkelt forumet genom att packa in meningsmotståndarnas argument och analyser i lager på lager av svammel och trams. På det viset drunknar det vettiga i det ovettiga. Det finns ingen annan organisation i Sverige som har kapaciteten att gå iland med detta utom sossarna. Och - eftersom det sker via SSU går det inte att IP-banna eller på andra sätt komma åt trollen eftersom de sitter utspridda över hela landet och agerar samstämmigt när Sveavägen knäpper med fingrarna. Och inga trådar går tillbaka till sossarna själva eftersom det är tusentals olika "privatpersoner" som trollar från sina egna enheter och bostäder.
Det hela är enkelt och genialt och det kommer att slå ut Flashback som diskussionsforum hela vägen fram till valet. Vad vi ser nu är inte ens början. Vänta tills sossemaskinen hackar igång på allvar...