Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative2.0
Jojo. Jag har varit i kontakt med persiska läkare o dessa får mer än gärna fortsätta behandla mig.
Det du nu tar upp är blattar, lägre ner i rangordningen. Har anhöriga som jobbar inom långvården o där finns de blattarna du pratar om.
Förutom att de gamla är rasister så är de även livrädda för dessa personer. Det ska de vara då de är lika värdelösa som du beskriver. Min tant jobbar där o hon hatar att arbeta med dem då det är enklare om hon gör två personers arbete än att göra två personers arbete efter att hon har tjatat på dem.
De gamla är inte rasister. Du pratar om de gamla pateinterna eller de gamla anställda?
De gamla patienterna, de äldre, de blir inte glada när det kommer en färgad man eller kvinna som inte kan prata deras språk.
Om de varit färgade och pratat svenska så hade det varit en helt annan femma:
Vi tillskriver detta som rasism men det är språkförståelsen, språket som bygger broar och språket som skiter högaktningsfullt i om personen har bruna eller blå ögon.
De äldre jag möter är mera frustrerade av att möta en blond icke svensk som pratar så illa så man fattar inte ett skit än en mörk person som pratar svenska.