2018-01-28, 12:35
Medlem
Jag tycker man dela in folk i hur "tjockt" skinn de har på näsan?

Dvs man kan vara trevlig osv men säga till på skarpen när det behövs

I skolan? Syskon? Grannbarnen? Fotbollen? Första jobbet?

Jag tror många får det i skolan men jag höll mig i bakgrunden så fick istället en chock typ när jag började jobba och märkte hur vissa kör över en om man inte säger stopp
Citera
2018-01-28, 12:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Tror ärligt att jag aldrig tyvärr fick det. Jag skulle önska att jag hade just mer skinn på nästan. Att säga till på skarpen om saker och ting men saknar det tyvärr.
Citera
2018-01-28, 12:44
Bannlyst
Det är lätt att bli en dörmatta, om man inte säger ifrån. Inte alla får skinn på näsan och låter sig utnyttjas genom hela livet. Jag lärde mig först i sen ålder att man inte kan lita på nån.
Citera
2018-01-28, 13:30
Medlem
cx1982s avatar
För mig kom det rätt sent. Även om jag stått upp för mina vänner under skoltiden.

Är idag 36 år och det var nog ca 10 år sedan jag började ta konflikten direkt (om det behövs) istället för som innan, hålla ilskan/irritationen inombords. Nu tänker jag främst på tiden som anställd inom tillverkning. Men jag ser ju folk som är uppåt 50-60 som fortfarande inte klarar utav en konflikt.

Sedan finns det ju de som skulle behöva jobba mer med att inte sätta sig i konflikt jämt och ständigt.
Citera
2018-01-28, 13:35
Medlem
Oj, tidigt. Gav en kille en rak höger i femte eller sjätte klass som inte ville ge tillbaka mina klistermärken som han ville titta på. Alla samlade sådana då, på 70-talet.
Efter en stund kom han tillbaka med en ishockeyklubba som han skulle slå mig med. Jag ryckte ur den ur hans händer och bröt av den mot ett räcke i trappan.
Det var dock inte första eller sista gången jag var tuff på ett våldsamt sätt i grundskolan.
Det bör tilläggas att båda dessa våldsamma gärningar är lagliga.
Annars är jag väldigt snäll.
Senast redigerad av Redax 2018-01-28 kl. 13:38.
Citera
2018-01-28, 19:28
Medlem
Jag vet inte om jag har skinn på näsan men jag tror att folk i min omgivning blivit medvetna om att jag inte har några som helst problem med att kidnappa en människa för att tejpa in personen i en matta och lägga denne på järnvägsrälsen, så om du hade tänkt att vara en otrevlig översittare så får du en chans att ändra inställning innan det är för sent.
Citera
2018-01-29, 03:10
Medlem
För min del tycker jag att det där skinnet på näsan växer sig tjockare ju äldre jag blir. Ju äldre man blir desto mindre bryr man sig om vad andra tycker och därefter vågar man säga ifrån mer. Iaf jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in