2018-01-28, 11:16
Jag brukar ha kanske en 10 forumdelar här på Flashback som jag brukar kika i. Resten går bort pga tidsbrist och (inbillat) bristande intresse. Men säg sisådär var 100 dag brukar jag besöka en del som jag nästan aldrig läser i. Nu, idag, kikade jag in i Hobby-delen. Den var mysig.

Varför, just idag, kollade jag där - när jag aldrig besöker den forumdelen annars?

Vad är det som får en att välja att läsa en specifik tråd eller besöka en specifik forumdel? Oftast är det ju ett intresse. Besöker man musikdelen så är det troligen för att man gillar musik eller behöver hjälp med en musikrelaterad fråga. Men ibland så vet man inte riktigt varför man hamnar där man hamnar på Flashback.

Det verkar svårt att bryta invanda mönster, m.a.o. (och är säkerligen ofta opraktiskt att göra, om nu inte vanorna är direkt dåliga).
Citera
2018-01-28, 11:20
Medlem
Helsnurrigs avatar
Jag brukar oftast bara hänga i Nya Ämnen och vänta på att något intressant, som detta, ska dyka upp.
Citera
2018-01-28, 12:01
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsnurrig
Jag brukar oftast bara hänga i Nya Ämnen och vänta på att något intressant, som detta, ska dyka upp.

Samma här

Annars gillar jag RoS (akuten) mest. Tror det till stor del har att göra med att det är roligt att läsa om folks relationsproblem och att det ställs en del mysko frågor. Nu menar jag dock inte som när det spårade ur igår och härjades fritt, tramset klarar man sig utan (även fast det kan vara sjukt roligt ibland).
Citera
2018-01-28, 12:04
Medlem
brorvikings avatar
Intelligens. Lågt intelligenta människor läser hockey och motor. Omogna killar som blev mobbade i skolan läser kampsport. Nyblivna par läser hem och familj.
Citera
2018-01-28, 12:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Jag brukar ha kanske en 10 forumdelar här på Flashback som jag brukar kika i. Resten går bort pga tidsbrist och (inbillat) bristande intresse. Men säg sisådär var 100 dag brukar jag besöka en del som jag nästan aldrig läser i. Nu, idag, kikade jag in i Hobby-delen. Den var mysig.

Varför, just idag, kollade jag där - när jag aldrig besöker den forumdelen annars?

Vad är det som får en att välja att läsa en specifik tråd eller besöka en specifik forumdel? Oftast är det ju ett intresse. Besöker man musikdelen så är det troligen för att man gillar musik eller behöver hjälp med en musikrelaterad fråga. Men ibland så vet man inte riktigt varför man hamnar där man hamnar på Flashback.

Det verkar svårt att bryta invanda mönster, m.a.o. (och är säkerligen ofta opraktiskt att göra, om nu inte vanorna är direkt dåliga).

Prenumerationer styr i första hand, både enskilda trådar och forumdelar. I nästa steg läser jag alltid alla nya ämnen och då kan man hamna var som helst.

Som nu.
Citera
2018-01-28, 12:50
Medlem
xeno6s avatar
Om rubriken fångar mig eller låter mystisk klickar jag på tråden. Av ren nyfikenhet.
Brukar mest hänga på nya inlägg. Om det inte är ett specifikt ämne som jag är ute efter att läsa om.
Citera
2018-01-28, 15:45
Bannlyst
Brukar mest kolla på nya ämnen, samt söka på lockande termer
Citera
2018-01-28, 15:48
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Intresse. Mina huvudsakliga intressen är språk, filosofi, politik och pyroteknik. Trådar om mat, alkohol, tobak och sex är väl uppenbart varför man läser.
Citera
2018-01-30, 23:16
Medlem
Kollar mest nya ämnen/inlägg, är annars mycket inne på data-forumet, förmodligen för att det intresserar mig.
Citera
2018-01-30, 23:22
Medlem
Kolla nya inlägg.
Eftersom jag inte har något intresse just nu så väljer jag flumm trådar mest

Det är nog skitbra om man har något man gör så finns information om det mesta.
Citera
2018-02-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S

Det här är ingen filosofi fråga -- egentligen -- men ändå intressant. (Förmodligen mer en psykologi fråga)

Du kommer genetiskt förprogrammerad med en viss läggning som sedan blir modererad av erfarenhet och uppfostran. Lägg sen till det provokativt språkbruk i en viss tråd-titel och baserat på den unika (alla är absolut unika) cocktail av nature/nurture du är så får du ibland en trigger-respons och klickar på tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in