• 1
  • 2
2018-01-28, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Jag har en sån sedan några månader tillbaka och är väldigt nöjd. Tvätten är superbra. Torkningen är långsammare än en vanlig tumlare och tvätten har ofta lite restfuktighet men det vädras bort på fem minuter. Så tro inte att torken är lika bra som en separat torktumlare. Men för mig som bara har plats med en maskin är det guld värt att kunna tvätta/torka lakan i ett svep (tar fyra timmar men ändå) och slippa hänga upp alla miljarder sockar mm som barnen har.

Vad för modell använder du? Eller något annat att rekommendera?

Har själv funderat på det här. Men inte köpt någon.
Citera
2018-01-28, 22:47
Medlem
mmais avatar
Köpte min på IKEA, funkar klockrent.
Citera
2018-01-28, 23:58
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamdoe
oj, visste inte att kombinerad tvätt och tork skulle vara ett sånt pass hett ämne. uppskattar svaren. känns som att jag kanske lutar lite mer åt att köpa både tvätt och tork, och ställa de ovanpå varandra - om det går?
Jadå, visst går det. Det är många som gör det. Ställ tvättmaskinen underst så den inte ramlar av när den centrifugerar som värst.
Citera
2018-01-29, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Jadå, visst går det. Det är många som gör det. Ställ tvättmaskinen underst så den inte ramlar av när den centrifugerar som värst.

Så sant, det är bäst att ställa tvättmaskinen underst i en "tvättstapel". De flesta maskiner är dessutom förberedda med fästen på baksidan så att tvättmaskinen och torktumlaren kan förankras med varandra med metallbeslag. Då kan den översta maskinen inte trilla av.
Citera
2018-01-29, 01:09
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Så sant, det är bäst att ställa tvättmaskinen underst i en "tvättstapel". De flesta maskiner är dessutom förberedda med fästen på baksidan så att tvättmaskinen och torktumlaren kan förankras med varandra med metallbeslag. Då kan den översta maskinen inte trilla av.

På vissa fabrikat kan maskiner ur samma modellserie staplas genom att tar loss täckplattn på den undre maskinen. och man sötter den övre rakt på i de förberedda fästena
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in