Citat:
Ursprungligen postat av
SvartaBjorn
Hur anser du att tvättresultatet blir lidande?
Till TS: Min erfarenhet är att dessa maskiner fungerar mycket bra. Det enda man behöver tänka på är att kapaciten för torktumlingen inte är lika stor som för en separat torktumlare. De klarar alltså att tvätta en större mängd än de kan torka.
Den maskin vi har nu klarar visserligen att få relativt mycket tvätt torr men det tar längre tid än med en separat torktumlare och resultatet blir skrynkligt. För mindre tvättmängder är det dock inga problem alls.
Flera aspekter. Du nämner själv tid även om det är mest för torkfunktionen, men det är ju också det som TS frågar om.
Märk väl att jag i övrigt på intet sätt sågar dessa maskiner vid fotknölarna, men det är ju så med alla kombimaskiner att man får inte full funktion som varje enskild enhet har. En kombipanna el/ved kan inte uppnå vad en enskild panna anpassad för specifikt ändamål kan och en kombisåg kan inte heller göra det.
Som sagt, jag nedvärderar inte produkten, men den måste sättas i relevans till vad en enskild produkt kan göra, och som jag sa, finns inte utrymmet så är det i högsta grad ett fullgott val, men då får man ta det onda med det goda eller tvärtom.