2018-01-28, 10:12
Medlem
Novums avatar
Tjo, har varit runt nu på internet och kollat efter några nya parfymer att prova för att locka någon kvinna till sitt fördärv. Hittat några jag tyckte om på parfymonline.se och jämfört med andra sidor (cdon, nordicfeel) så är de ju sjukt billiga men det känns som att är de så pass billiga så är det kopior eller på något annat sätt skit man köper av dom.

Kollar jag på betygen på prisjakt så har de för det mesta toppbetyg (4/5, 5/5, 90% positiva kommentarer) och CDON.se har de som partner/återförsäljare via deras egen sida så de borde ju klassas som en seriös sida. De negativa betygen på prisjakt pratar om att parfymerna luktar konstigt, att det eventuellt är äldre parfymer du köper eller att det är rena kopior du köper och därför kan säljas så billigt. Många av den negativa omdömena är senaste året dessutom. Vissa av parfymerna är 40-60% billigare jämfört med priset i andra onlinebutiker. Känns inte som att de kan sälja så pass billigt utan att det skulle vara fuffens på något sätt men jag köper inte parfymer speciellt ofta online heller så har ingen riktig koll.

Jag använde sökfunktionen men då senaste tråden som snackade om parfymonline.se var 2015 och dessutom var ägda av helt andra personer då så är det ju på sin plats att fråga här på nytt igen.

Någon som beställt därifrån på senaste och har koll på om de är seriösa eller inte?
Citera
2018-01-28, 10:21
Medlem
AX64s avatar
Odla helskägg, sen ut i skogen och gnid in dig med granbarr. Det funkar mycket bättre på tjejerna och sparar mycket pengar.
Citera
2018-01-28, 11:05
Medlem
Har funkat bra för min bättre hälft ett antal gånger i alla fall. Bra och billigt. 29 kr i frakt. Liksom från Beautystore har hon fått leverans hem i lådan efter 2-3 dagar.
Citera
2018-01-28, 12:18
Medlem
Novums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinaldDock
Har funkat bra för min bättre hälft ett antal gånger i alla fall. Bra och billigt. 29 kr i frakt. Liksom från Beautystore har hon fått leverans hem i lådan efter 2-3 dagar.

Tack för svar! Hon har inte haft problem med leverans eller att parfymerna luktar konstigt/annorlunda om hon jämför med samma parfym hon har sedan tidigare? Det är framförallt de klagomålen jag läst om parfymonline på prisjakt.se och det jag hittat på internet på bloggar och så.

Nordicfeel verkar ha samma omdömen och betyg i samma intervaller så börjar undra om det är bottar som skriver recensionerna.
Citera
2018-01-28, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novum
Tack för svar! Hon har inte haft problem med leverans eller att parfymerna luktar konstigt/annorlunda om hon jämför med samma parfym hon har sedan tidigare? Det är framförallt de klagomålen jag läst om parfymonline på prisjakt.se och det jag hittat på internet på bloggar och så.

Nordicfeel verkar ha samma omdömen och betyg i samma intervaller så börjar undra om det är bottar som skriver recensionerna.

Nej, hon har definitivt fått originalprodukter. Och då alltså också doftat likadant som de hon haft tidigare. Leverans inom 2-3 dagar.

Kanske det inte varit lika bra för alla och kanske bottar skriver recensioner, vem vet. Kanske jag också är en bot förresten
Citera
2018-01-29, 03:37
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Odla helskägg, sen ut i skogen och gnid in dig med granbarr. Det funkar mycket bättre på tjejerna och sparar mycket pengar.

Det där har faktiskt en poäng.
I och för sig är jag ofta annorlunda mot andra kvinnor... men deodorant är väl allt som behövs.
Hellre manslukt än parfymlukt.

För att vara mer ontopic så är det länge sedan
som jag hörde något om Parfymonline,
Men jag är tveksam till att det är så jättestor skillnad från NordicFeel?
Vad jag har hört om just NF så är många nöjda, andra klagar på att det inte verkar äkta. Andra har köpt annan produkt som inte är parfym och påstått att den varit fake eller gammal.
Jag tror nog att sådana här sidor kan sälja en del gamla parfymer och därför beskyllas för fake... att den luktar lite annorlunda eller att lukten inte sitter lika länge.

"Parfymonline TJL Trading AB ingår i en koncern med 3 bolag. Koncernmoderbolaget är TJL Holding"
Ägs av paret "Bozkurt". Står att det finns 2 anställda.

Jag hade hellre letat upp en parfym som jag verkligen vill ha och köpt den i butik...
Men så har jag svårt för att lita på sådana här lite underliga sidor.
Den enda sidan jag själv faktiskt har provat var Parfym.se, men det var nästan 6 år sedan och det sminket var helt sinnessjukt oäkta.
Citera
2018-02-20, 22:31
Medlem
Köpte Gucci guilty där o det var klart fejk.. För att jämföra köpte jag samma i butik o då kändes skillnaden.
Citera
2018-02-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Det där har faktiskt en poäng.
I och för sig är jag ofta annorlunda mot andra kvinnor... men deodorant är väl allt som behövs.
Hellre manslukt än parfymlukt.

För att vara mer ontopic så är det länge sedan
som jag hörde något om Parfymonline,
Men jag är tveksam till att det är så jättestor skillnad från NordicFeel?
Vad jag har hört om just NF så är många nöjda, andra klagar på att det inte verkar äkta. Andra har köpt annan produkt som inte är parfym och påstått att den varit fake eller gammal.
Jag tror nog att sådana här sidor kan sälja en del gamla parfymer och därför beskyllas för fake... att den luktar lite annorlunda eller att lukten inte sitter lika länge.

"Parfymonline TJL Trading AB ingår i en koncern med 3 bolag. Koncernmoderbolaget är TJL Holding"
Ägs av paret "Bozkurt". Står att det finns 2 anställda.

Jag hade hellre letat upp en parfym som jag verkligen vill ha och köpt den i butik...
Men så har jag svårt för att lita på sådana här lite underliga sidor.
Den enda sidan jag själv faktiskt har provat var Parfym.se, men det var nästan 6 år sedan och det sminket var helt sinnessjukt oäkta.

Parfymonline låter billigt och halvseriöst, jag skulle inte handla därifrån. Rekommenderar NordicFeel!
Citera
2018-04-11, 13:19
Medlem
Jag har handlat där flera gånger och aldrig märkt några konstigheter. Snabb leverans, äkta vara och bra priser. Antar att det är pga av de har så få anställda som de kan ha sina priser. Sedan har dom ju inte ALLT. Verkar som dom köper större partier av tex en viss foundation, som dom kan sälja superbilligt men sedan Inte har matchande puder från samma märke.
Citera
2024-04-25, 14:07
Medlem
DjRoines avatar
Jag misstänker att jag fått fejkprodukt från parfymonline.se
Brukar köpa American Crew fiber från eleven.se men parfymonline.se hade typ halva priset.
Men...burken ser något annorlunda ut på trycket. Fiberpastan är mycket rinnigare än vanligt. Den skall vara mer mot vax.
Finns även en tråd på reddit att något är lurt med American Crew.
https://www.reddit.com/r/Pomade/comm...ers_out_there/
Nu har jag beställt från eleven igen och om några dagar får jag ju svaret om American Crew har ändrat receptet eller om det finns en annan tillverkare som säljer billigare till parfymonline.se...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in