Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-28, 01:48
  #1
Medlem
Dennis-Vatans avatar
Varför bankar hjärtat as fort när man röker Hash eller Maja?

Det bankar så fruktansvärt fort att man hela tiden tror att hjärtat kommer o stanna

Tja 😁

Har rökt både Hash och maja och började när jag var 15 år.

Rökte rätt så mycket vid 15 och 16 års åldern.
Vid den åldern fick jag aldrig någon slags hjärtklappning. Då menar jag att hjärtat bankar AS fort. Jag mådde bara bra helt enkelt

När jag var 18 år så hade jag inte rökt på väldigt länge, Så jag ordna maja och rökte en joint. Helt plötsligt bankar hjärtat så jävla fort att jag faktiskt trodde jag skulle dö.

Trodde fan att hjärtat skulle stanna.
Det var inte kul alls

Det har hänt så flera gånger framåt i tiden.

Varför blir det så?

Det kan inte vara för att man inte har rökt, på väldigt länge och att det är därför det blir så.

När jag bar 17 så hade jag inte rökt i över 1 år.
När jag då prova så var det inga problem

När jag blev 18 så börja hjärtklappningar dyka upp

Nu är jag 22 och får samma problem med hjärtat när jag testade röka igen
Citera
2018-01-28, 02:55
  #2
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis-Vatan
Varför bankar hjärtat as fort när man röker Hash eller Maja?

Det bankar så fruktansvärt fort att man hela tiden tror att hjärtat kommer o stanna

Tja 😁

Har rökt både Hash och maja och började när jag var 15 år.

Rökte rätt så mycket vid 15 och 16 års åldern.
Vid den åldern fick jag aldrig någon slags hjärtklappning. Då menar jag att hjärtat bankar AS fort. Jag mådde bara bra helt enkelt

När jag var 18 år så hade jag inte rökt på väldigt länge, Så jag ordna maja och rökte en joint. Helt plötsligt bankar hjärtat så jävla fort att jag faktiskt trodde jag skulle dö.

Trodde fan att hjärtat skulle stanna.
Det var inte kul alls

Det har hänt så flera gånger framåt i tiden.

Varför blir det så?

Det kan inte vara för att man inte har rökt, på väldigt länge och att det är därför det blir så.

När jag bar 17 så hade jag inte rökt i över 1 år.
När jag då prova så var det inga problem

När jag blev 18 så börja hjärtklappningar dyka upp

Nu är jag 22 och får samma problem med hjärtat när jag testade röka igen

https://www.marijuana.com/community/...t-rate.276071/
Citera
2018-01-28, 03:56
  #3
Medlem
LeXeLs avatar
Ungefär samma sak hände mig. Har rökt i många år men aldrig haft några problem tidigare. Började må dåligt av att röka vilket fick mig att ta en paus. Insåg när jag tog upp rökningen igen att det var tobaken som jag blandade med som var den största orsaken till problemet. Röker nu rent eller i vape.

Pröva att blanda med cigaretter med låg nikotinhalt (Rosa Blend ),rök i vape, rök rent eller blanda i väldigt lite tobak. Det kan också vara bra och känna efter hur du mår innan du röker. Många gånger kan jag bli negativt påverkad när humöret inte är på topp.
Citera
2018-01-28, 04:42
  #4
Medlem
robertlus avatar
Alltså det finns inget som säger att weed skulle vara enbart lugnande. Jag hade rökt i 10 års tid utan problem, men efter att jag sadlade om några år till tjackpundare så hände det ofattbara. Innan det här hände var det bästa jag visste att röka på med antingen amfetamin i mig eller när jag var stukad på MDMDA. Dom 2 bästa sätten att få vara på topp. Men en dag efter jag hade dygnat (vet inte hur länge) men kroppen var totalt slut då jag vart sjukskriven ett bra tag, så var oftast vaken 3 dygn och sov en 24h efter o sen började jag om. När jag skulle gå o lägga mig efter en lång tur på vaket, bara skaka i hela kroppen. Så fick jag för mig att röka en feting för att lugn ner mig. Det vart totalt tvärt om. Fick sådana kramper och muskelryckningar i hela koppen. Hade puls på ca. 170-180 och fick åka Ambu. till sjukan och ligga kvar ett dygn på AVA. Det tog 3-4 sprutor med stess för att få mig lugn och i ambulansen får dom ju bara ge en massa annat skit. FIck rent syre och då blev ju fan allt värre haha.

AJa, Idag röker jag bara när jag mår bra och kroppen är utvilad. Tänker inte förstöra min guldkant i tillvaron igen.....
Citera
2018-01-28, 04:48
  #5
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertlu
Alltså det finns inget som säger att weed skulle vara enbart lugnande. Jag hade rökt i 10 års tid utan problem, men efter att jag sadlade om några år till tjackpundare så hände det ofattbara. Innan det här hände var det bästa jag visste att röka på med antingen amfetamin i mig eller när jag var stukad på MDMDA. Dom 2 bästa sätten att få vara på topp. Men en dag efter jag hade dygnat (vet inte hur länge) men kroppen var totalt slut då jag vart sjukskriven ett bra tag, så var oftast vaken 3 dygn och sov en 24h efter o sen började jag om. När jag skulle gå o lägga mig efter en lång tur på vaket, bara skaka i hela kroppen. Så fick jag för mig att röka en feting för att lugn ner mig. Det vart totalt tvärt om. Fick sådana kramper och muskelryckningar i hela koppen. Hade puls på ca. 170-180 och fick åka Ambu. till sjukan och ligga kvar ett dygn på AVA. Det tog 3-4 sprutor med stess för att få mig lugn och i ambulansen får dom ju bara ge en massa annat skit. FIck rent syre och då blev ju fan allt värre haha.

AJa, Idag röker jag bara när jag mår bra och kroppen är utvilad. Tänker inte förstöra min guldkant i tillvaron igen.....

Har gjort exakt samma vända fast jag sket i ambulans och låg i min säng och hade riktigt påtaglig dödsångest, tänkte hela tiden att ja snart slutar hjärtat att slå när som helst nu.. så det kan bli
Citera
2018-01-28, 04:50
  #6
Avstängd
KringExs avatar
Jag kan lätt så hjärtklappning på Cannabis. Är det en sativadominat jag röker så får jag nästan räkna me det.
Citera
2018-01-28, 05:53
  #7
Medlem
Ryggradsluss avatar
Ångest.
Kroppen säger ifrån och en del av dig vet att det är fel du gör.
Du säger lite adjöss till en del av livet och välkomnar en annan.
Citera
2018-01-28, 18:21
  #8
Medlem
Dennis-Vatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeXeL
Ungefär samma sak hände mig. Har rökt i många år men aldrig haft några problem tidigare. Började må dåligt av att röka vilket fick mig att ta en paus. Insåg när jag tog upp rökningen igen att det var tobaken som jag blandade med som var den största orsaken till problemet. Röker nu rent eller i vape.

Pröva att blanda med cigaretter med låg nikotinhalt (Rosa Blend ),rök i vape, rök rent eller blanda i väldigt lite tobak. Det kan också vara bra och känna efter hur du mår innan du röker. Många gånger kan jag bli negativt påverkad när humöret inte är på topp.


Håller med dig där. Nu för tiden när jag röker så blir jag bara väldigt depprimerad och bara tänker o tänker o tänker.

Man måste må bra psykisk för att röka.

Är man på deppig humör så blir man ännu deppigare när man röker en joint
Citera
2018-02-01, 20:33
  #9
Medlem
robertlus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanBrosling
Har gjort exakt samma vända fast jag sket i ambulans och låg i min säng och hade riktigt påtaglig dödsångest, tänkte hela tiden att ja snart slutar hjärtat att slå när som helst nu.. så det kan bli

Visst är det härligt!=) Men samtidigt lärde jag mig vad min kropp pallar och jag kan idag styra mina intag bättre och jag vet att ibland finns det inga genvägar till att må bra. Man får helt enkelt genomlida vissa etapper bara. Så fort jag känner liknande symptom numera så slutar jag tvärt (om det ine a-pvp och dessa analoger. Då var det bara destruktivt återdoserings mani haha
Citera
2018-02-01, 21:06
  #10
Medlem
festispojks avatar
Haha har också suttit där med spliffen och trott jag ska dö. Händer väl vem som helst? Tycker faktiskt cannabis kan vara en stark drog
Heartbeat is not dangerous, thinking it is, is dangerous.
Citera
2018-02-01, 22:15
  #11
Medlem
Asså cannabis är en ganska stark drog vid högre doser och borde verkligen respekteras därefter. om du följer populärkulturen, 420-folket och fjortisar som leker låtsas-stoners och hajpar cb kan många få intrycket att det är en lite lätt och ofarlig substans som vem som helst kan bruka utan några som helst problem.. Lars med inflammerat knä kan röka 1 gram svart afghan första gången för att han "inte kan dö av cb" och 14-årige Niklas ska röka stark Lemon Haze för det är tufft och "samhället bara ljuger om cannabisens farlighet".

Det blir verklighetsfrånvänt och cannabis respekteras inte som den psykedeliska substansen den är.. respektera cb och ta det lugnt med doserna och försök hitta den dos som passar dig bäst. Själv så har man brassat på rejält några gånger och då har det känts lite obehagligt i både bröstkorgen och huvudet.

Respekt da 'erb.
Citera
2018-06-02, 01:28
  #12
Avstängd
Plaguetongues avatar
är det inte bara för att du "känner" hjärtat bättre när du är hög då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback