Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-02-01, 11:18
  #37
Medlem
Worldnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Array.isArray kommer ge dig true om det är en Array, därför ska du skriva ut checkboxar och inte ett textfält i iffen.

Får du tag på frågan? I sådana fall är det väl rätt?

Resten av inlägget begriper jag inte, på nåt sätt måste ju användaren skicka sitt svar när det är färdigsvarat, då är väl en knapp för skicka ett bra alternativ, under förutsättning att du inte kommit på ett bättre sätt.


okok, för testade att bygga en sådanhär liknande igår med för att hämta svaren tror jag det är

Kod:
async function sendAns () {
  let data = {
    answer: '2'
  }

  let a = await window.fetch('http://vhost3.lnu.se:20080/answer/1', {
    method: 'POST',
    headers: {
      'Content-Type': 'application/json'
    },
    body: JSON.stringify(data)
  })
  let jsonA = await a.json()
  console.log(jsonA)
}

nu skrev jag dock in answer: '2' som är det rätta svaret, men får på något sett i let data bygga om så att den känner av när användaren skriver in sitt svar om det är rätt eller fel? eller har jag fel om detta?
Citera
2018-02-01, 11:31
  #38
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldnature
okok, för testade att bygga en sådanhär liknande igår med för att hämta svaren tror jag det är

Kod:
async function sendAns () {
  let data = {
    answer: '2'
  }

  let a = await window.fetch('http://vhost3.lnu.se:20080/answer/1', {
    method: 'POST',
    headers: {
      'Content-Type': 'application/json'
    },
    body: JSON.stringify(data)
  })
  let jsonA = await a.json()
  console.log(jsonA)
}

nu skrev jag dock in answer: '2' som är det rätta svaret, men får på något sett i let data bygga om så att den känner av när användaren skriver in sitt svar om det är rätt eller fel? eller har jag fel om detta?
Nej.

Data kommer du populera utifrån det användaren skriver in (i textfältet eller var det nu är du hämtar datat ifrån).

Huruvida svaret är rätt eller inte kan du ju inte avgöra i detta läge, enda sättet att få reda på det är ju såklart att skicka svaret till ditt api och sedan kolla vad du får tillbaka för svar. Det här har stått i tråden vid minst 5 tillfällen nu.
Citera
2018-02-01, 12:39
  #39
Medlem
Worldnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Nej.

Data kommer du populera utifrån det användaren skriver in (i textfältet eller var det nu är du hämtar datat ifrån).

Huruvida svaret är rätt eller inte kan du ju inte avgöra i detta läge, enda sättet att få reda på det är ju såklart att skicka svaret till ditt api och sedan kolla vad du får tillbaka för svar. Det här har stått i tråden vid minst 5 tillfällen nu.


tack, jo men jag vet inte hur jag fixar så jag skickar svaret till api så den läser av så det är rätt eller inte.
Citera
2018-02-01, 13:23
  #40
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldnature
tack, jo men jag vet inte hur jag fixar så jag skickar svaret till api så den läser av så det är rätt eller inte.
I inlägg (FB) restful api hjälp gjorde du ju precis det, du skickade svaret till apiet och fick sedan något tillbaka.

Vad är problemet egentligen?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback