Citat:
Återigen från beskrivningen som du HELT ignorerat för 100de gången:
Upprepar svaret jag gav förut:
När din quiz startar ska du från ovanstående länk hämta första frågan. I svaret du får därifrån kommer det även framgå vart ett eventuellt svar ska skickas, samt med vilken metod.
Postman är ju ett debuggerverktyg för restapier, inget annat. Den kommer inte alls vara inblandad i din lösning på denna uppgift.
Det finns en beskrivning på vad du ska göra, varför läser du den inte?
Upprepar svaret jag gav förut:
När din quiz startar ska du från ovanstående länk hämta första frågan. I svaret du får därifrån kommer det även framgå vart ett eventuellt svar ska skickas, samt med vilken metod.
Postman är ju ett debuggerverktyg för restapier, inget annat. Den kommer inte alls vara inblandad i din lösning på denna uppgift.
Det finns en beskrivning på vad du ska göra, varför läser du den inte?
du menar ungefär så här: när man skrivit in sitt nickname och klickat på knappen starta så ska frågan från den question/1 länken jag skicka hämtas, och svaret jag ger där, kommer det framgå vart svaret ska skickas?
Då antar jag att jag får ta bort
Kod:
let questions = [
new Question(
"<b>1.</b> Vilken fotbollsklubb har vunnit Premier league flest gånger?", ["Manchester United", "Liverpool", "Arsenal", "Blackburn"],
"Manchester United"
),
new Question(
"<b>2.</b> Vilken fotbollsklubb har vunnit La Liga flest gånger?", ["FC Barcelona", "Villareal", "Real Madrid", "Sevilla"],
"Real Madrid"
),
new Question(
"<b>3.</b> Vilken fotbollsklubb har vunnit Seria A flest gånger?", ["AC Milan", "Juventus", "Inter Milan", "Roma"],
"Juventus"
),
new Question(
"<b>4.</b> Vilken fotbollsklubb har vunnit Bundesliga flest gånger?", ["FC Bayern", "Dortmund", "Werder Bremen", "Herta Berlin"],
"FC Bayern"
),
new Question(
"<b>5.</b> Vilken fotbollsklubb har vunnit Allsvenskan flest gånger?", ["Malmö FF", "IFK Göteborg", "AIK", "IF Elfsborg"],
"Malmö FF"
)
];
let quiz = new Quiz(questions);
hela den funktionen? hur läser jag in den frågan med question/1 och sedan svaret och sen "nexturl" som dyker upp där då?