2018-01-27, 21:00
Medlem
Corzis avatar
Som rubriken lyder; jag undrar lite om hur det är att bo i Morgongåva. Bara namnet antyder ju att det torde vara en rätt fin plats, men det är väl kanske inte det som är det viktigaste utan mer fakta vore ju bra. Bilden som målas upp på nätet är ett ganska idylliskt lantsamhälle med bra kommunikationer, en älgpark och storslagen natur samt ett Karlssons-varuhus (som förmodligen är jämförbart med ÖoB eller Rusta ungefär). So far so good.

Men folket då? Är det bra människor eller är det en sån där plats där alla de underliga människorna samlats? Hur är skolan? Hur lätt eller svårt är det att hitta något att göra om man är villig att jobba extra på timmar? Är det världens ände eller finns det något att pyssla med och i så fall vad?
Egentligen är jag öppen för all info och länkar till bloggar osv vore också kul.
Citera
2018-01-27, 21:03
Medlem
åk dit och hälsa på kanske?
Citera
2018-01-27, 21:09
Medlem
Corzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastmohikan
åk dit och hälsa på kanske?

Tja, frågan baseras på att jag och familjen tänkte flytta dit p. g. a. läget, det blir närmare till sambons jobb än vad vi har i dagsläget, och vi har givetvis kollat runt en del men det vore intressant att höra vad en boende tycker, det verkar trevligt och så men kompletterande info är ju aldrig fel...
Citera
2018-01-27, 21:27
Medlem
Jellohs avatar
Jobba timmar kan man göra på AdLibris med att packa böcker. På fritiden knarkar man eller snackar skit om grannarna som man tror knarkar. Basic Heby. Bör undvikas.
Citera
2018-01-27, 22:21
Medlem
Det är bortom den uppländska tillväxten men innan kvinnorna blir så där härligt proportionerligt västmanländska. Ett ingenmansland helt enkelt.
Citera
2018-01-28, 00:57
Medlem
dannekerrors avatar
Ett lugnt område med en del alkisar. Du borde inte märka av dom så mycket heller.
Kan inte säga så mycket mer om området egentligen då jag bara varit där och hälsat på vid några få tillfällen.
Citera
2018-01-28, 02:18
Medlem
Zer0Shits avatar
Varje morgon är en gåva där.
Citera
2018-01-28, 03:32
Medlem
Corzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Varje morgon är en gåva där.
Alltså... inte för att vara sån men en morgon kan aldrig vara en gåva, det spelar ingen som helst roll var man vaknar, eller i vilket sällskap man gör det; det är lika överjävligt att göra det ändå. /Kvällsmänniska och morgontrött
Citera
2018-02-01, 18:13
Medlem
flaess avatar
Jag har nog aldrig hört något riktigt negativt om Morgongåva. Samma gäller även för Heby och Vittinge.

Ett typiskt svenskt mindre samhälle på behörigt avstånd från stadspulsen, men ändå tillräckligt nära för att kunna nyttja stadens fördelar i exempelvis Uppsala eller Västerås när andan faller.
Citera
2018-02-10, 20:49
Medlem
godboys avatar
Är det fritt från babianer? Inga boenden för så kallade ensamkommande barn med prostatabesvär? Om så är fallet så är det ju högintressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in