2018-01-27, 07:52
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Två rånade och knivskurna, en allvarligt skadad.

Citat:
Det var två personer som helt oprovocerat överfölls av de misstänkta gärningsmännen i centrala Göteborg vid 04-tiden.

Rånarna var beväpnade med kniv och en man skars svårt i ena benet och förlorade mycket blod. Männen tvingade ett av rånoffren att ta ut pengar från en bankomat och försvann sedan från platsen.
https://www.expressen.se/gt/polisen-...andel-och-ran/

Citat:
Den andra personen tvingades ta ut pengar från en automat. Det är oklart mycket pengar som rånarna kom över.

Ett stort polispådrag har satts in i jakten på gärningsmännen.

– Vi spanar i området, men än så länge har ingen gripits. Vi har också tagit in övervakningsfilmer och hört vittnen, säger Jens Christensen.

Polisen har hittat en kniv i närheten av brottsplatsen. Händelsen rubriceras som grov misshandel och rån.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-vid-nattklubb
Citera
2018-01-27, 08:18
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Två rånade och knivskurna, en allvarligt skadad.

https://www.expressen.se/gt/polisen-...andel-och-ran/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-vid-nattklubb

Expressen uttrycker sig märkligt; "oprovocerat". Rånare brukar inte behöva provoceras. Det vore bättre om de kläckte ur sig ett signalement.
Citera
2018-01-27, 09:32
Medlem
Är det så svårt att förstå att det är babbar
Citera
2018-01-27, 09:44
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av XX888
Är det så svårt att förstå att det är babbar
Ja, det finns för lite att gå på, men marockanerna har fått det svårare nu, minskad ersättning och utvisningshot. Kanske har två dyngraka svennar fått lajva bankomat med kniv som medeltida uttagskort?

Vi får se om vi får mer att gå på under dagen.
Citera
2018-01-27, 09:56
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, det finns för lite att gå på, men marockanerna har fått det svårare nu, minskad ersättning och utvisningshot. Kanske har två dyngraka svennar fått lajva bankomat med kniv som medeltida uttagskort?

Vi får se om vi får mer att gå på under dagen.

Det är skitsnack, finns inte en chans i världsrymden att Marocko tar tillbaks dom och det vet de flesta människor om. Även om det skulle bli aktuellt så är ju grabbarna inte från Marocko.
Citera
2018-01-27, 10:00
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Det är skitsnack, finns inte en chans i världsrymden att Marocko tar tillbaks dom och det vet de flesta människor om. Även om det skulle bli aktuellt så är ju grabbarna inte från Marocko.
Nja, det är lite OT, men Sverige har fått till en bättre relation med Marockansk förvaltning - förra året skickades 115 (har jag för mig) "marockanska barn" tillbaka. I alla fall mångdubbelt fler än året innan.

Sannolikheten att GM:s är av utlländsk härkomst bedömer jag som hög: mitt i stan, kniv, personrån etc.
Citera
2018-01-27, 10:35
Medlem
RedSavinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Även om det skulle bli aktuellt så är ju grabbarna inte från Marocko.

Var är de ifrån om de inte kommer från Marocko?
Citera
2018-01-27, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedSavina
Var är de ifrån om de inte kommer från Marocko?

Algeriet och tunisien?

Vaddå 'grov misshandel', detta låter som upprepade knivhugg mot lår, det är väl mordförsök?
Citera
2018-01-27, 12:42
Medlem
0.999...s avatar
Bylingen var på jakt efter en arab samt en afrikan. Det handlar alltså om en multiberikning.
Citera
2018-01-27, 13:16
Jaha, det var detta jag såg igår. Tänkte starta en tråd om det, men ville inte vara n00big om det bara gällde en misshandel eller så.

Det var utanför Sibylla, där polisbilar just brukar stå parkerade på helgnätter.

Såg två ambulanser och säkert tre polisbilar, samt någon som låg på marken och fick hjälp. Klockan var ganska exakt 03:50. Minns att den andra ambulansen kom med blåljus uppifrån Götaplats-hållet. Lyssnade på gammal techno, så hörde inte om folk lät upprörda.
Citera
2018-01-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Jaha, det var detta jag såg igår. Tänkte starta en tråd om det, men ville inte vara n00big om det bara gällde en misshandel eller så.

Det var utanför Sibylla, där polisbilar just brukar stå parkerade på helgnätter.

Såg två ambulanser och säkert tre polisbilar, samt någon som låg på marken och fick hjälp. Klockan var ganska exakt 03:50. Minns att den andra ambulansen kom med blåljus uppifrån Götaplats-hållet. Lyssnade på gammal techno, så hörde inte om folk lät upprörda.

Inget BO behöver identifieras med namn, men vad kan du säga om dom drabbade?
Citera
2018-01-27, 13:54
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Inget BO behöver identifieras med namn, men vad kan du säga om dom drabbade?

Antar att bo står för brottsoffer.. Inget, annat än att jag såg en person ligga på marken och få omvårdnad. Ville inte gå närmre eller stirra. Göteborg, efter 03:00 lördag natt, kan bli lite hetsigt, antar jag. Såg en kille bli jagad på Järntorget och sprang rätt in i en papperskorg, fick en spark av en tjej när han låg i backen. Minuten tidigare var det något bråk (gap och spring) vid 7/11. Men de har ordningsvakter vid Burger King, där jag handlade 4 cheese för min vandring mot Valand (och tyckte en stilig utländsk BK-biträde gav mig en bögblick med sug).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in