2018-01-26, 18:11
Medlem
Jag hade en mapp med grymma wallpapers under systeminställningar > Skrivbord och skärmsläckare men råkade ta bort den genvägen(?) med "-".

Jag har letat igenom hela datorn, även papperskorgen, utan lycka. Någonstans måste väl dessa 1:or och 0:or finnas som jag laddat ner?

I windows hade man ju tillgång till allt genom hårdiskarna, finns det något liknande ställe?
Citera
2018-01-26, 18:35
Medlem
Hittar du dom inte i Bilder? Där hamnar ju bilder / filmer
Citera
2018-01-26, 18:58
Medlem
Kör OS X på engelska. Öppna ett Finder-fönster. I sökrutan, skriv "picture" och tryck enter. För mig listas precis alla bilder på mitt konto. Väljer jag "This Mac" som sökroot får jag alla bilder på hela datorn.

Sedan kan du välja att visa sökresultatet som miniatyrer.

Och när du väl hittat någon av bilderna, höger-klicka på bilden och välj "Show enclosing folder".
Citera
2018-01-26, 19:34
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lookimgreen
Jag hade en mapp med grymma wallpapers under systeminställningar > Skrivbord och skärmsläckare men råkade ta bort den genvägen(?) med "-".

Jag har letat igenom hela datorn, även papperskorgen, utan lycka. Någonstans måste väl dessa 1r och 0r finnas som jag laddat ner?

I windows hade man ju tillgång till allt genom hårdiskarna, finns det något liknande ställe?
Du kan ju alltid söka efter de kriterier som du finner lämpliga. Exempelvis:

Typ = bild = jpeg
Höjd i pixlar = är mindre än = 2190
Skapelsedatum = inom senaste 10 månader

http://forumbilder.se/H5MEB/sokning.png

Öppna ett nytt finder-fönster. Tryck cmd-F (Find)
Hoppa över default-rutan överst till höger nu. Gå istället till de kriterier som intresserar dig.
Default borde vara:

Typ är alla

Ändra, lägg till och justera. Du kommer hitta dina bilder inom kort.
Citera
2018-01-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Kör OS X på engelska. Öppna ett Finder-fönster. I sökrutan, skriv "picture" och tryck enter. För mig listas precis alla bilder på mitt konto. Väljer jag "This Mac" som sökroot får jag alla bilder på hela datorn.

Sedan kan du välja att visa sökresultatet som miniatyrer.

Och när du väl hittat någon av bilderna, höger-klicka på bilden och välj "Show enclosing folder".

Sökte på png och "denna mac" som du sa och hittade en bild som fanns i mappen. Mappens plats var *hus* lookimgreen > bilder > wallpapers. Flyttade snabbt mappen till skrivbordet.

Finns inget sätt att hitta denna plats om jag inte söker på wallpapers övermappar och väljer "denna mac". Nåväl, hittade bilderna igen. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in