2018-01-26, 13:25
Medlem
Min mamma blev bestulen på 3000 kr i dag i Helsingborg.
Det var vid en bankomat på Örebrogatan på Husensjö Kl 09.51 i dag fredag 26 Jan
En man ryckte till sig sedlarna och sprang Veingegatan söderut.
Han ska vara 160-165 lång svart hår och kort skägg
Utländskt utseende. Inte afrikan .
Enligt kioskägaren på samma ställe så brukar det vara några skumma typer där.
Kanske någon mer som råkat ut för samma sak i orådet eller har sett något.
Händelsen är polisanmäld.
Citera
2018-01-26, 16:39
Medlem
Jag är själv Helsingborgsbo och känner väl till det område där brottet ska ha skett. Tyvärr blir jag inte förvånad. Bara några minuters promenad ner mot centrum ligger Högaborg, ett av Helsingborgs ökända, invandrardominerade problemområden. Och fortsätter man ytterligare ett kort stycke mot centrala stan hamnar man på Söder, som också är ett invandrarghetto med skyhög kriminalitet. Det är knappast överraskande om de kriminella som rör sig på Högaborg och Söder stegvis utökar sina "jaktmarker" och börjar begå rån i de mera välbärgade villakvarteren i områden som Wilson Park, Husensjö och Sofieberg.

Jag hoppas din mamma inte mår alltför dåligt efter händelsen, och att hon klarar den ekonomiska förlusten. Tyvärr är det väl ingen större chans att polisen kommer att klara upp brottet och gripa gärningsmannen.
Citera
2018-01-26, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viking39
Min mamma blev bestulen på 3000 kr i dag i Helsingborg.
Det var vid en bankomat på Örebrogatan på Husensjö Kl 09.51 i dag fredag 26 Jan
En man ryckte till sig sedlarna och sprang Veingegatan söderut.
Han ska vara 160-165 lång svart hår och kort skägg
Utländskt utseende. Inte afrikan .
Enligt kioskägaren på samma ställe så brukar det vara några skumma typer där.
Kanske någon mer som råkat ut för samma sak i orådet eller har sett något.
Händelsen är polisanmäld.
-hur långt sprang han? förbi förskolan?
-kanske förskola personalen la märke till nåt. det är ovanligt att nån springer där!
-åldern på rånaren?
-några utländska män (4-5 st. i 20-30 års åldern) nyligen flyttade in i jönköpingsgatan 54,troligen kommunen står för hyran. (nån av dem har skägg)
-en andra suspekt gäng (sk.EU migranter) brukar dyka upp i områden.(de "bor" vid den gamla mejeriet)
-sedan de vanliga kriminelle "ungdomar" från norr och öster brukar passera områden på väg till söder.
Citera
2018-01-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barba201
-hur långt sprang han? förbi förskolan?
-kanske förskola personalen la märke till nåt. det är ovanligt att nån springer där!
-åldern på rånaren?
-några utländska män (4-5 st. i 20-30 års åldern) nyligen flyttade in i jönköpingsgatan 54,troligen kommunen står för hyran. (nån av dem har skägg)
-en andra suspekt gäng (sk.EU migranter) brukar dyka upp i områden.(de "bor" vid den gamla mejeriet)
-sedan de vanliga kriminelle "ungdomar" från norr och öster brukar passera områden på väg till söder.
1 50 års åldern. Polisen har varit och kollat kameran vid banken och i kisoken
Enligt han i kiosken bredvid så är han känd i området. Han siktar visst sig på gamla
Han hade en gul kasse i händerna
Min mamma vågade inte följa efter honom.Men hon misstänkte att han bor i dom husen vid 54
Förmodligen så kriminell så han inte får något straff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in