• 1
  • 2
2018-01-25, 18:43
Medlem
Tjenare alla därute

Ligger till såhär att jag gillar en tjej väldigt mycket, Vi jobbar ihop då jag ska lära henne för att sedan gå vidare. Hon har jobbat på mitt jobb i 1 år ca men är nu sista 2 månaderna som vi jobbat ihop konstant och jag lär upp henne, Vi har väldigt roligt ihop och pratar om precis allt mellan himmel och jord. (Igår pratade vi tex om att när man ska skaffa barn och vad man vill uppnå här i livet.) Vi har även sets en gång privat och kollat film ihop och bara umgåts men inget intimt utan vi satt bara bredvid varandra till och från. Vi har nu börjat snapa med varandra så har för tillfälligt en 9 dagars streak ;p. Men jag kan inte sluta tänka på henne blir alldeles varm när hon skriver och sitter bara hemma och väntar på att vi ska börja nästa skift ihop

Nu känner jag att jag pallar inte längre, måste berätta för henna vad jag känner om hon tycker jag bara är en rolig kompis så är det väl så, sabbar jag kompis grejen så är det väl så var inte tänkt ändå så från början utan var bara ute efter att lära känna henne mer..

Så vi jobbar natt ikväll och sen går hon på helg och jag jobbar helgen och har ledig vecka nästa vecka. Så för att jag inte ska sitta helt förstörd nästa vecka lär det bli att jag berättar ikv!

Hur ska jag gå till väga? Formulera mig? Är inte ute efter att ligga med henne elr så utan vill verkligen vara med henne för den personen hon är. Ska jag bjuda ut henne på middag på samma gång och se vad hon säger men även nämna att hon inte behöver säga något utan kan höra av sig om det skulle vara något! HJÄLP klarar inte det psykiskt längre! Är inte desperat utan vill bara veta vad hon känner

Tack på förhand
Citera
2018-01-25, 18:52
Medlem
fibbe123s avatar
Utav mina erfarenheter så verkar det som att hon vill ha dig. Snapar man med en tjej som kille och kollar film ihop då är det obvious. Skriv till henne på snap "Har du lust att göra nåt nån dag/kväll?". Förmodligen säger hon ja då ska du bjuda henne på middag. Efter middagen tar ni kanske en drink. När ni dricker drinken så säger du "jag tycker verkligen om dig och inte på ett kompis sätt". Förmodligen säger hon ja.

Du blir glad hon blir glad för att du tog första steget. När ni ska lämna varandra gå för kyssen. Sen fortsätter ni dejta. Go for it man! Lycka till!
Citera
2018-01-25, 19:01
Medlem
AceOfHazes avatar
Oftast skiter man inte där man äter, (jobb) Det kan bli väldigt konstig stämning när/om det går fel.
Men valet är ditt, kul att höra att du verkligen hittar någon du känner så för. Själv känns det som att min för förälskelse dog för 6-7 år sedan och har svårt att se hur jag skulle kunna uppnå samma känsla igen.
Citera
2018-01-25, 19:02
Medlem
AoE3#1s avatar
Om du öppnar upp med känslor kommer du garanterat skrämma iväg henne. Jag tror att du är på god väg att bli friendzonad, som föregående skrivare borde du bjuda henne till något trivialt och försöka avancera fysiskt sakta men säkert.

Om hon nekar din inbjudan får du absolut inte ta det seriöst. Din lösning på detta problem tror jag ligger i att trappa ner på kontakten utanför jobbet och försök agera manligare när ni är på jobbet. Eliminera konversationer hon skulle kunna ha med en tjejkompis.

Jag tror att du har goda chanser om du spelar dina kort rätt. Till en början måste du se det här som ett spel.

Grundinställningen är att tjejer är som katter, de måste kunna komma och gå som de vill. Om hon nekar din inbjudan kan du kanske gå ut med en polare och lägga stories på snap där du visar hur kul du har. Detta kommer att bidra positivt och hon lär snappa dig för att försöka få din uppmärksamhet. Dröj 2 timmar med att svara på hennes meddelande och var lite nonchalant utan att bjuda in henne till vidare konversation. Hon lär nog hålla sig undan dig på snap ett tag men här är det extremt viktigt att när ni ses på jobbet nästa gång att upprätthålla dynamiken ni haft hittills. Då kommer hon förstå att hon ändå inte är så viktig för dig men att hon måste engagera sig om hon vill "behålla" dig.

Som sagt, om du öppnar upp med känslor före henne är det kört. Big nono. Kvinnor visar känslor, vi män besvarar deras känslor.

Lycka till.

EDIT: för att förtydliga detta med känslor. För män räcker det med att bjuda ut henne eller bjuda hem henne för att konstatera att vi är intresserade. Vi behöver inte säga att de är vårat livs stora kärlek. När hon känner sig redo för sånt kommer hon själv att ta upp det och vilja bli ett "par". D V S ni slutar att träffa andra. Jobba med det hon ger/visar dig, inte mer än så.
Senast redigerad av AoE3#1 2018-01-25 kl. 19:06.
Citera
2018-01-25, 19:29
Medlem
Tack för svar!

Okej nu blev jag ännu mer fuckad funderande haha...

Ja nej vi killar brukar ju inte visa känslor men för en sån här sak är jag svag. Ni nämnde att det kan bli stelt om det blir en stor Nej men tänkte att jag tar det sista timmen så är det skit samma för vi slutar ända alldeles strax ändå. Vi jobbar ju natt som sagt och är då i stort sett helt ensamma.

Men även som ni säger att man bjuder ut på middag och tar det där var min första tanke, Men saken är den att jag mår dåligt över att inte bara erkänna för henne. Jag kan varken spelet eller pallar det, Hatar att det ska vara så jäkla krångligt. Sen som det skrevs att jag är på väg att bli friendzonad känner jag med och därför jag blir mer nervös för varje dag som går, och vill då förmedla min handling i varför jag lärde upp ( Tvingade typ chefen och hon var på då jag är kunnigast) samt varför jag skriver med henne osv. För en tjej kompis behöver jag inte så utan var för relationen

Men då kanske jag ska fråga henne ist om jag får bjuda ut henne på resturang nästa helg då hon jobbar nästa vecka då jag är ledig. För jag vet att det är mycket bättre att säga irl än med ett sms! Kan ju börja med att typ fråga vad som händer nästa helg om hon har något inplanerat? Och då säga att jag skulle gärna vilja bjuda ut dig!? Kan det vara något? För pallar inte leka leken längre haha då skiter jag nästan i det. Utan säger det bara rätt upp och ner och så får det bli som det blir
Citera
2018-01-25, 19:31
Medlem
Kan tillägga att att efter nästa vecka så jobbar vi 1 vecka till ihop och sen ska hon klara sig själv och jag gå vidare. Och skulle det vara så att det skiter sig så finns det möjlighet att hon går men någon annan den veckan och vi behöver inte ha en 60h veckas stelhet med oss
Citera
2018-01-25, 19:56
Medlem
Skita där man äter nej... kan bli ett helvete tro mig.

Och bara för man kollar film med en kille betyder de inte man vill bli ihop med honom , vet de kommer som en chock men så är det.
Hon kanske bara vill ha en vän ( ja tjejer vill ha killkompisar ibland)
Citera
2018-01-25, 20:05
Medlem
Ja känner lite så jag med.. Men vill inte bara vara en vän så därför känns det bättre att bara berätta för henne rakt ut och och bjuda ut henne då. Sen får hon avgöra om hon vill gå ut för då vet hon syftet med varför jag bjöd ut henne. Och vill ju få det gjort så vi inte blir bra kompisar och man blir bara frienzonad

För om jag förlorar henne som tjejkompis pga av det ja då är det så
Citera
2018-01-25, 20:23
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashisKing.
Tack för svar!

Okej nu blev jag ännu mer fuckad funderande haha...

Ja nej vi killar brukar ju inte visa känslor men för en sån här sak är jag svag. Ni nämnde att det kan bli stelt om det blir en stor Nej men tänkte att jag tar det sista timmen så är det skit samma för vi slutar ända alldeles strax ändå. Vi jobbar ju natt som sagt och är då i stort sett helt ensamma.

Men även som ni säger att man bjuder ut på middag och tar det där var min första tanke, Men saken är den att jag mår dåligt över att inte bara erkänna för henne. Jag kan varken spelet eller pallar det, Hatar att det ska vara så jäkla krångligt. Sen som det skrevs att jag är på väg att bli friendzonad känner jag med och därför jag blir mer nervös för varje dag som går, och vill då förmedla min handling i varför jag lärde upp ( Tvingade typ chefen och hon var på då jag är kunnigast) samt varför jag skriver med henne osv. För en tjej kompis behöver jag inte så utan var för relationen

Men då kanske jag ska fråga henne ist om jag får bjuda ut henne på resturang nästa helg då hon jobbar nästa vecka då jag är ledig. För jag vet att det är mycket bättre att säga irl än med ett sms! Kan ju börja med att typ fråga vad som händer nästa helg om hon har något inplanerat? Och då säga att jag skulle gärna vilja bjuda ut dig!? Kan det vara något? För pallar inte leka leken längre haha då skiter jag nästan i det. Utan säger det bara rätt upp och ner och så får det bli som det blir

Jag skulle definitivt se det som en början. Som sagt, avancera fysiskt när ni ses så får du svar omedelbart. SMSande blir överflödigt väldigt snabbt och risken är stor att du blir som en kompis eller psykolog.

Tro inte på Hollywoodfilmer där män skriver långa kärleksförklaringar och skickar rosor. Lite flörtande följt av fysiskt avancemang gäller.

För att få en brud måste du vara beredd och villig att förlora henne.

Börja med att fråga ut henne och trappa ner snapandet oväch dylikt. Jag hatar också spelet, det är såklart bäst när båda fattar tycke för varandra och allt går som det ska.

Du är åtminstone ärlig mot dig själv och inser att du inte vill ha henne som kompis, var ärlig mot henne också men utan långa kärleksförklaringar.

Jag råder dig detta:

Snappa inte henne först från och med nu och när hon snappar dig håll minimal kontakt
Gå ut på krogen imorgon kväll och lägg 1 eller 2 stories runt 12 eller 01
Kontaktar hon dig samma natt svarar du inte, svara på morgonen. Här har du en lucka att bjuda ut henne nästa Fredag. Fredag eftersom du är upptagen på helger med polare och andra brudar.
Om hon intr nappar säger du bara att det är helt okej och så håller du dig undan att inleda sms eller snapkonversationer med henne.

Det handlar om den enkla sanningen att brudar vill jaga, Hollywood har lärt oss nåt helt annat. De vill att män är mystiska. Att vi går rakt på sak och penetrerar alla deras barriärer och skitsnack(test) de slänger upp. Finns risk att hon blir "arg" och shittestar dig men här måste du nonchalera henne. Efter 2 till 3 dagar kommer hon själv och frågar om du fortfarande är villig att gå ut med henne nästa fredag.
Citera
2018-01-25, 20:25
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashisKing.
Ja känner lite så jag med.. Men vill inte bara vara en vän så därför känns det bättre att bara berätta för henne rakt ut och och bjuda ut henne då. Sen får hon avgöra om hon vill gå ut för då vet hon syftet med varför jag bjöd ut henne. Och vill ju få det gjort så vi inte blir bra kompisar och man blir bara frienzonad

För om jag förlorar henne som tjejkompis pga av det ja då är det så

Om du förklarar din kärlek komner du troligtvis skrämma bort henne. En enkel invit eller att du bjuder ut henne signalerar mer än tillräckligt att du är intresserad.
Hon kanske frågar "bjuder du ut mig som kompis eller nåt mer". Här måste du använda fantasin du besitter och komma upp med nåt roligt men rakt på. T.ex. jag bjuder inte ut kompisar på dejter eller whatever
Citera
2018-01-25, 20:29
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Nu är väl ett bra läge, när ni snart inte ska ses mer på jobbet?
Säg som det är att du gillar att umgås med henne och gärna skulle träffas, men nu ”måste” det ju bli utanför jobbet.
Börja med något ganska neutralt och otvunget, en fika, en promenad, någon lätt aktivitet. Personligen tycker jag kanske att restaurang direkt låter ”på”.
Citera
2018-01-25, 20:49
Medlem
Okej jag suger åt mig som en svamp! Skippar att bekräfta att jag är kär i henne mer elr mindre. Skippar snapande framöver förutom när hon skriver så lär jag väl svara. Brukar dock vara så att hon börjar men genomläst lite hur hon skickar och tror hon skickar ett opersonligt meddelande så hon kan skicka till flera då hon snapar mycket på jobbet och håller på med telefonen. Därför jag vill erkänna vad jag känner.

För tror hon känner sig ensam och på så vis sitter och skriver med folk hela tiden däribland mig. Därför jag tror att jag kan lika gärna erkänna varför jag skriver annars hade vi inte haft någon kontakt.

Frågar henne inatt om hon har några planer för nästkommande helg? Och då frågar jag om jag får bjuda ut henne på valfritt alternativ.

Vill få ett bekräftande snart då detta tar som fan på krafterna! Bra skrivet av er alla men känner att detta är min grej att göra det på
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in