• 1
  • 2
2018-01-25, 16:23
Medlem
http://www.friatider.se/13-rig-flick...-r-brottet-var

Citat:
Den 13-åriga flickan fick först kontakt med afghanen vid Resecentrum i Uppsala ungefär en vecka innan våldtäkten. Han påstod sig då vara 16 år.

– Han ser ut som om han är mycket äldre. Men jag ifrågasätter inte för jag har sett folk som ser äldre ut än vad de är, sade flickan i förhör.

I början av augusti 2017 träffades en grupp ungdomar i ett grönområde i stadsdelen Gottsunda. Afghanen förklarade att han "ville gå upp i solen" och drog med sig den 13-åriga flickan in i en skogsdunge.

Flyktingbarnet slet av henne kläderna, höll fast henne i handlederna och genomförde en våldtäkt.

Någon som har DOM eller Målnummer för det här?

Vad kan man anta om en 13årig som går på fest med en klart vuxen afghan och följer med honom in i skogen?
2018-01-25, 16:37
Medlem
WarrenZevons avatar
Här finns domaren på Twitter, för övrigt: https://twitter.com/npalbrant.

"Domare. Körledare. Körsångare. Matätare. Medmänniska. Sån är jag."

Jag hade verkligen inte velat sätta mitt namn under den domen.
2018-01-25, 16:38
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark

Vad kan man anta om en 13årig som går på fest med en klart vuxen afghan och följer med honom in i skogen?
Att hon fortfarande är ett barn och inte förstår alla konsekvenser av sitt handlande.
2018-01-25, 16:39
Medlem
Tyvärr växer vissa upp alldeles för godtrogna, händer inget snart kommer Sverige gå under!
Vad hände med GM?
Hoppas han får vad han förtjänar.
2018-01-25, 16:42
Medlem
Finsk-fyllas avatar
För mig, som läser Uppsala Nya Tidning dagligen, har det här gått helt förbi.

Hm, när man är 13 år går man i sjuan. Hänger med flyktingar på Uppsalas stökigaste? plats och tar igen sig i ett grönområde i G-sunda med samma nämnda..
2018-01-25, 16:50
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Undrar vad hon får för hjälp så att hon klarar av den här perioden av sitt liv?
2018-01-25, 17:05
Bannlyst
Lika bra att hon gör det kan jag tycka. Vi har inte ngn plats i samhället med en massa våldtäktsoffer som ångrar sig för att dem tog fel beslut
2018-01-25, 17:32
Avstängd
NAVYSEALTEAM6s avatar
Som förälder skulle ens liv ta en omvälvande omvändning med en lång tur på Kumla.
2018-01-25, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark

Jo men Tjena att aset skulle vara 16-18 år, tyvärr ser man inte ögonen men denna ser då ut att vara 35 av det som syns av ansiktet, varför ingen åldersbedömning?
Här kunde dom gå på att han sagt 17 år då åldern blivit uppskriven till 18?.
2018-01-25, 17:37
Medlem
Många afghaner som begår sexbrott mot flickor och pojkar.
2018-01-25, 17:49
Medlem
Rättsstaten är helt sjuk som särbehandlar dessa grupper. Varför händer inget? Varför sitter bara svensken och accepterar det som händer?
2018-01-25, 18:03
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Jo men Tjena att aset skulle vara 16-18 år, tyvärr ser man inte ögonen men denna ser då ut att vara 35 av det som syns av ansiktet, varför ingen åldersbedömning?
Här kunde dom gå på att han sagt 17 år då åldern blivit uppskriven till 18?.

För att samhällets förebilder (löween m.fl) säger att hur mycket ni än tycker att gubbarna ser vuxna ut så är det bara för att ni är vita äckliga rasister. Spelar ingen roll att gubbarna har rynkor och gråaktigt skägg. Säger dom att dom är barn så är dom barn.

Frågar du löween själv så är han säkert 19 och ett halvt... Började som svetsare när han var 12.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in