2018-01-27, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RorschachWolffgang
Jag kände en kaxig arab på en utbildning som hade fotboja. Det märkliga var att han enligt egen utsago blev dömd för att ha knivhuggit en annan arab efter att den andre snackat lite skit om hans svenska flickvän. Knivhugga någon och få en fotboja. Det är skrämmande. Han hade väldigt kort stubin tydligen och han fick lov att befinna sig på en verkstad med alla möjliga farliga föremål att hugga ner folk med.

Låter som bullshit, grov misshandel är lägst 1,5 år, tror dock det var 1 år innan men aldrig att man får 6 månader vilket är max månader man får ha boja.
Han kan ha suttit av en del av straffet och fått boja sista månaderna.

Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Jag fick 3 månaders fängelse för att jag hade några cannabisplantor hemma för eget bruk jag fick inte välja fotboja trotts att jag hade heltidsjobb eftersom brottet hade skett i hemmet och jag fick inte ens sitta på en öppen anstalt, dom skickade mig till en säk 2 anstalt för några cannabis plantor, efter 4-5 dagar där så insåg personalen att jag inte alls är nån grov kriminell så jag skickades vidare till en öppen anstalt.
Samma vecka som jag kom till den öppna anstalten så kom det en rumän dit som hade skimmat €100k och fått ett liknande straff som mig men han hade blivit skickad direkt till en öppen anstalt, han var kvar i 2 dagar sen åkte han hem till Rumänien.

Jag var en heltidsarbetare som betalade skatt och sköte mig, min enda last var att jag gillade att röka en joint eller 14 under helgen men mitt brott ansågs allvarligare än rumänen som stulit 1 miljon kronor av oskyldiga människor.

Logik finns inte i det svenska rättsväsendet, titta bara på hur många muslimer som blir dömda till samhällstjänst efter att dom våldtagit nån...

Blev rumänen utvisad? är jävligt mycket klenare straff när personen blir utvisad.
Citera
2018-01-27, 02:08
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero

Blev rumänen utvisad? är jävligt mycket klenare straff när personen blir utvisad.

Det vet jag inte, jag han inte snacka med han så mycket innan han åkte hem.
Citera
2018-01-27, 05:42
Medlem
RorschachWolffgangs avatar
Citat:
Jag fick 3 månaders fängelse för att jag hade några cannabisplantor hemma för eget bruk jag fick inte välja fotboja trotts att jag hade heltidsjobb eftersom brottet hade skett i hemmet och jag fick inte ens sitta på en öppen anstalt, dom skickade mig till en säk 2 anstalt för några cannabis plantor, efter 4-5 dagar där så insåg personalen att jag inte alls är nån grov kriminell så jag skickades vidare till en öppen anstalt.
Samma vecka som jag kom till den öppna anstalten så kom det en rumän dit som hade skimmat €100k och fått ett liknande straff som mig men han hade blivit skickad direkt till en öppen anstalt, han var kvar i 2 dagar sen åkte han hem till Rumänien.

Jag var en heltidsarbetare som betalade skatt och sköte mig, min enda last var att jag gillade att röka en joint eller 14 under helgen men mitt brott ansågs allvarligare än rumänen som stulit 1 miljon kronor av oskyldiga människor.

Logik finns inte i det svenska rättsväsendet, titta bara på hur många muslimer som blir dömda till samhällstjänst efter att dom våldtagit nån...

Du hade tur som fick tre månader. Snuten brukar väga hela plantan och du hade säkert små plantor. Tänk dig hur hemskt det hade blivit om de hittade typ 10 relativt stora plantor under 1000W-1200W lysen

Förjävligt. Hoppas du röstar på ett vettigt parti i september (dvs. en sådan utan Bilderberg-folk eller kulturmarxism). Rösta svenskt, för ett bättre Sverige.

Får man fråga hur din odling upptäcktes? Spreds lukten i trappan? Polare som tjallat?
Citera
2018-01-27, 05:49
Medlem
RorschachWolffgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Låter som bullshit, grov misshandel är lägst 1,5 år, tror dock det var 1 år innan men aldrig att man får 6 månader vilket är max månader man får ha boja.
Han kan ha suttit av en del av straffet och fått boja sista månaderna.

I vilket fall som, så anser jag inte att det är lämpligt att folk som blivit dömda för såna brott borde vistas utanför fängelset. Jag tror att fotboja-alternativet kommer bli populärare i en snar framtid i o med att det redan är dyrt som det är att sätta knivbesatta araber bakom galler.
Citera
2018-01-27, 06:10
Medlem
Jofs avatar
Citat:

En bekant fick 2 år för att han hade ett paket på posten (ej uthämtat) med anabola i. Han sökte fotboja. Men kom till hög säkerhetsklassad anstalt. Mkt murar. Helt skötsam och ostraffad. För farlig
för fotboja, tydligen. ja, ja i vissa länder kan man få livstid för att ha smädad diktatorn. Straffsatserna är PK-styrda. Inget att orda om.
Citera
2018-01-27, 09:09
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Det är ingen GPS...
Jo, nu för tiden är det GPS. Jag behövde iaf inte ha hemtelefon, kanske en dosa kommer inte ihåg men det är minst ett GMS-kort eller liknande i dem för kontakt iaf. Detta var 2011.
Citera
2018-01-27, 11:37
Medlem
förut var man tvungen å ha telefonjack ju?
Citera
2018-01-27, 11:46
Medlem
viracocha4711s avatar
Du lämnar pissprov för att visa att du är nykter. Testar de för andra saker också? Cannabis?
Citera
2018-01-27, 11:49
Medlem
TS - kan du bekräfta om dosan måste vara kopplad till hemtelefon eller inte?
Delfråga: Måste man ha hemtelefon för att få fotboja istället för fängelse på anstalt?
Citera
2018-01-27, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NasNordic
TS - kan du bekräfta om dosan måste vara kopplad till hemtelefon eller inte?
Delfråga: Måste man ha hemtelefon för att få fotboja istället för fängelse på anstalt?

Nej telejack behövs inte då det är strömkabel. Går strömmen räcker batteriet i 3 dygn.
Citera
2018-01-27, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viracocha4711
Du lämnar pissprov för att visa att du är nykter. Testar de för andra saker också? Cannabis?

Man blåser för nykterhet. Pissar gör man första och sista mötet. Dom kollar alltså substanser första och sista mötet. Som jag förstår det kan man ha thc(exempel) i sig första mötet men alla värden ska ha gått ner till sista mötet isåfall. Det är för såna som erkänt drogmissbruk.

Så för mig ska jag vara grön första mötet och sista mötet. Annars får jag förmodligen sitta sista tredjedelen i fängelse?
Citera
2018-01-27, 13:44
Medlem
RickRozays avatar
Citat:

Grym post, klart man får röka sju fetingar om dagen!
Kanske du kan skriva i nån allmän tråd i Cannabis hur man kan undvika åka fast på ditt sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in