Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-24, 12:14
  #1
Medlem
Har precis köpt hus och "snart" börjar ju den bästa tiden, vår och sommar och då måste man ju ha en robotgräsklippare..

Tänkte höra om några här har erfarenhet om dom och kan rekommendera en?
Skulle helst inte vilja lägga för mycket pengar......
Allmänt så är min gräsmatta helt plan och fyrkantig så alla maskiner klarar av min gräsmatta!
Citera
2018-01-24, 13:24
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajttajt
Har precis köpt hus och "snart" börjar ju den bästa tiden, vår och sommar och då måste man ju ha en robotgräsklippare..

Tänkte höra om några här har erfarenhet om dom och kan rekommendera en?
Skulle helst inte vilja lägga för mycket pengar......
Allmänt så är min gräsmatta helt plan och fyrkantig så alla maskiner klarar av min gräsmatta!

Har själv en Husqvarna sedan 6-7 år och är oerhört nöjd med den. Modell väljer du efter storlek på tomten.
Citera
2018-01-24, 13:29
  #3
Medlem
Någon som vet en bra klippare för en trädgård som går runt huset, runt träd & buskar och som har lite sorkhåls gropar här och var?
Citera
2018-01-24, 13:33
  #4
Medlem
hegoballs avatar
Mitt tips är att satsa på Husqvarna... Det är originalet...
Citera
2018-01-24, 15:29
  #5
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hegoball
Mitt tips är att satsa på Husqvarna... Det är originalet...
Haha, tänkte svara samma. Tjatat i år på forumet o just nämda märke, fan ta mig enda som håller o går att reparera. Samt täta serviceställen.
Citera
2018-01-24, 17:48
  #6
Medlem
https://www.testfakta.se/sites/defau...ng_1150615.pdf

Med vänlig hälsning
t
Citera
2018-01-26, 12:49
  #7
Medlem
Tror ni det är på början av våren de kommer sälja med bra rabatter osv?
Citera
2020-06-21, 22:07
  #8
Medlem
Isnatts avatar
Jag har köpt ett hus med rätt kuperad tomt. Det sluttar som en slänt. Klarar vilken gräsklippare som helst det?
Måste man gräva ner en kabel så roboten förstår var den ska hålla sig eller har utvecklingen lett till att man kan ställa in i en app inom vilka områden den ska hålla sig? Borde vara en enkel sak tycker jag.
Citera
2022-03-23, 11:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag har köpt ett hus med rätt kuperad tomt. Det sluttar som en slänt. Klarar vilken gräsklippare som helst det?
Måste man gräva ner en kabel så roboten förstår var den ska hålla sig eller har utvecklingen lett till att man kan ställa in i en app inom vilka områden den ska hålla sig? Borde vara en enkel sak tycker jag.

Robomow RK-serien klarar 45% lutning utan problem.
Kräver för all del begränsningskabel.
Citera
2022-03-28, 08:01
  #10
Medlem
Massor av igelkottar har dött pga robotgräsklippare. Läste i Råd & Rön (från 2021) att den skonsammaste roboten mot igelkottar är "Gardena Silence Life". Sen ska man inte ha igång dem på natten, för det är då igelkottar är ute och går som mest, men vem har det med alla tjuvar som spanar runt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback