Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-08, 03:22
  #181
Medlem
FrostensBarns avatar
Vettefan.. Skjutit skiten(och annat) sen jag va 14, är idag 26. Har grov adhd, har hjälpt lite med allt där.

Kan dra en panna, äta som en häst och sova utan problem i princip direkt efter intag.
Och nej, inge piss tjack. Alltid skickat på analys av mig själv just pga självmedicinerat/missbrukat det.

I början gav det bara +, sen på senare år +-0, bara för att mätta behovet typ, bara att se svaret i pumpen gav mer rus än doset i sig..

Som sagt; Vettefan. Stillat min adhd i början men på senare år gjort den värre. Händerna i armhålan och ansiktet rycker kors och tvärs nykter. Nålfri ett tag nu men blir fan ett gäng pannor innan 2024, jävla hor år sen 2018.
Citera
2023-10-22, 09:56
  #182
Medlem
Det enda positiva är väl de första 3-4 timmarna sen… nää då finns det inget positivt. Resten av dygnet eller dygnen följs mer ångest, ont i axlar och en känsla av hopplöshet.
Citera
2023-10-22, 14:17
  #183
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulver
Det enda positiva är väl de första 3-4 timmarna sen… nää då finns det inget positivt. Resten av dygnet eller dygnen följs mer ångest, ont i axlar och en känsla av hopplöshet.

Ja lite åt det hållet känner jag. Har aldrig riktigt fattat det där med tjackisar som är uppe och ränner och har varit igång 4 dygn. Tycker att om man fyller på efter en vaken natt blir man ju bara mer och mer "skruvad" och inte speciellt uppåt och skärpt på det där viset man tror att man är under rusets första timmar. Lite lättare är det med metamfetamin att hålla sig igång dock
Citera
2023-10-31, 05:57
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulver
Det enda positiva är väl de första 3-4 timmarna sen… nää då finns det inget positivt. Resten av dygnet eller dygnen följs mer ångest, ont i axlar och en känsla av hopplöshet.

Haha klockrent beskrivet!!

Men snart öppnar bolaget, så med några starkcider och ett par spliffar ska nog resten av dygnet ordna upp sig.

Edit: Det eviga kissandet och efterdroppet är jävligt jobbigt.
__________________
Senast redigerad av Trashboy756 2023-10-31 kl. 06:33.
Citera
2023-10-31, 13:09
  #185
Medlem
trueforgoods avatar
Tjack är en jävla skitdrog, punkt slut. Förstörde flera år av mitt liv på drogen och har väl aldrig riktigt blivit mig själv igen - och då var ett ändå mestadels statligt subventionerat tjack.

Har en (numera fd) polare som förstört hela sitt liv på drogen. Förlorat vårdnaden om sitt barn, tjej, alla vänner och snart jobb. Han är helt trasig i huvudet och fattar inte det själv utan skyller allt det dåliga i sitt liv på andra. Sån var han inte alls innan han började missbruka tjack. Fy fan vilken vidrig människa han blivit.

Jag önskar att skiten kunde försvinna från jordens yta. Smutsig, äcklig skitdrog.
Citera
2023-11-15, 18:45
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Tjack är en jävla skitdrog, punkt slut. Förstörde flera år av mitt liv på drogen och har väl aldrig riktigt blivit mig själv igen - och då var ett ändå mestadels statligt subventionerat tjack.

Har en (numera fd) polare som förstört hela sitt liv på drogen. Förlorat vårdnaden om sitt barn, tjej, alla vänner och snart jobb. Han är helt trasig i huvudet och fattar inte det själv utan skyller allt det dåliga i sitt liv på andra. Sån var han inte alls innan han började missbruka tjack. Fy fan vilken vidrig människa han blivit.

Jag önskar att skiten kunde försvinna från jordens yta. Smutsig, äcklig skitdrog.

Du fick alltså det på recept mot, förmodar jag, adhd - eller något annat? Var det ineffektivt menar du eller gjorde det mer skada än nytta och vad hade fungerat bättre i ditt fall? Är bottenbetyget av substansen samma tycker du oavsett rekreaktionella/medicinska ändamål?
Tycker själv t.ex att adhd är helt jävla hopplöst, men svårt att få tillvaron och kognitiva funktioner att fungera utan nån form av medicinering.
Citera
2023-11-16, 16:33
  #187
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Tjack är en jävla skitdrog, punkt slut. Förstörde flera år av mitt liv på drogen och har väl aldrig riktigt blivit mig själv igen - och då var ett ändå mestadels statligt subventionerat tjack.

Har en (numera fd) polare som förstört hela sitt liv på drogen. Förlorat vårdnaden om sitt barn, tjej, alla vänner och snart jobb. Han är helt trasig i huvudet och fattar inte det själv utan skyller allt det dåliga i sitt liv på andra. Sån var han inte alls innan han började missbruka tjack. Fy fan vilken vidrig människa han blivit.

Jag önskar att skiten kunde försvinna från jordens yta. Smutsig, äcklig skitdrog.


På vilket sätt förstördes ditt liv av din adhd-medicin. Vad ledde det tlll?

Det är nog rätt ovanligt annars att nån flippar ut sådär av medicinska doser. Eller började du med gatutjack också?
Citera
2023-11-16, 23:41
  #188
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellspawn1
Du fick alltså det på recept mot, förmodar jag, adhd - eller något annat? Var det ineffektivt menar du eller gjorde det mer skada än nytta och vad hade fungerat bättre i ditt fall? Är bottenbetyget av substansen samma tycker du oavsett rekreaktionella/medicinska ändamål?
Tycker själv t.ex att adhd är helt jävla hopplöst, men svårt att få tillvaron och kognitiva funktioner att fungera utan nån form av medicinering.

Citat:
Ursprungligen postat av st33r
På vilket sätt förstördes ditt liv av din adhd-medicin. Vad ledde det tlll?

Det är nog rätt ovanligt annars att nån flippar ut sådär av medicinska doser. Eller började du med gatutjack också?

Ska jag vara ärlig finns det en som kan beskyllas här och det är jag. Jag lurade mig själv och läkarna att jag behövde högre doser än jag gjorde och körde typ 80mg Elvanse + 25-30mg Attentin per dag under 8 månader eller nåt. Sov väldigt lite och körde slut på mig, blev paranoid till slut och helt trasig. Kraschade totalt, förlorade jobbet och tjejen och fick börja om med livet typ.

Gatutjack har jag aldrig gillat och tagit kanske 5 gånger i mitt liv, så det var endast apoteksvaror jag tog. Men jag har faktiskt börjat igen då jag inte lyckas få ordning på mitt liv nu utan. Kör på Attentin endast denna gång och lägre doser och det funkar bra hittills då jag kan sova och äta utan problem. Om jag tar för mycket mår jag bara skit nu då kroppen minns hur jag förstörde den tidigare.

Jag önskar dock att jag kunde slippa ta detta helt och hållet och hoppas på det i framtiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback