2018-01-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsWerner
Att påstå att det blivit liv i luckan som följd av homofobi är bara patetiskt. Om inte värre, så i nivå, men Sorans runkfilmer han som PKist då ansåg sig ha rätt att skicka. Det har inget med sexuell läggning att göra, bara handlingen i sig själv. Bara tänk vilket liv det hade blivit om en vit heterosexuell man i medelåldern som äter kött hade onanerat i F!s lokaler. Skulle det kunna försvaras pga att mannen är hetero?
Det går även att jämföra med mannen som ejakulerade på damcyklar för några år sedan. Då var det knappast någon som försvarade eller förminskade händelsen på samma sätt som nu. Bådas beteenden är lika illa men det är uppenbart att man gör skillnad på folk och folk.
Citera
2018-01-28, 14:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det går även att jämföra med mannen som ejakulerade på damcyklar för några år sedan. Då var det knappast någon som försvarade eller förminskade händelsen på samma sätt som nu. Bådas beteenden är lika illa men det är uppenbart att man gör skillnad på folk och folk.
Hahaha, ja just det, den gamle gode Cykelonanisten kommer jag ihåg nu när du påminner om det.
(FB) Cykelonanist!
Citera
2018-01-28, 14:39
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Ja, att nån smygrunkar på tex gymmet har nog hänt, men vet ingen om det så händer det inget. Däremot att vara offentlig person på SVT och samtidigt lägga upp filmer på sig själv där man ejakulerar på träningsutrustning på gymmet är väl inte så smart
Nej det är inte det mest intelligenta man kan göra.

Samtidigt slår det mig att Jonas inte tagit bort sitt konto på tumblr ännu.
Det visar på att han inte skäms, och att han bara älskar uppmärksamheten.

Hoppas att det finns några bra personer, med sunda värderingar, uppe i Umeå som kan lära Jonas att bete sig som folk.
Citera
2018-01-28, 14:40
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Skämtar inte.

Har inte du klickat på hans filmer?

Man måste bara göra det. För att kunna förstå vidden av eländet.

Så du har blivit sexuellt antastad av att frivilligt titta på filmer/bilder vars innehåll du var väl medveten om? Är du helt ut-och-invänd?
Citera
2018-01-28, 14:44
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Så du har blivit sexuellt antastad av att frivilligt titta på filmer/bilder vars innehåll du var väl medveten om? Är du helt ut-och-invänd?
Tror många med mig har klickat på filmerna i ren nyfikenhet.

Det betyder inte att vi tittar på bögporr till vardags.

Det är allmänbildning att ha sett en del av hans alster.

Är inte heller speciellt förtjust i att titta på bilder med lemlästade människor, men har ändå klickat på bilderna från terrordådet i Stockholm.
Detta för att få en djupare förståelse kring händelsen.

Edit: Han är för övrigt en smutsbög. Så jag anklagar honom för precis vad jag vill. Att han är smutsbög gör automatiskt att jag har rätt också.
Citera
2018-01-28, 14:51
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Tror många med mig har klickat på filmerna i ren nyfikenhet.

Men du visste ändå vad det var.

Citat:
Det betyder inte att vi tittar på bögporr till vardags.

Viktigt att poängtera. Någon kan ju tro att du gillar killrumpa och då måste du ju ta livet av dig.

Citat:
Är inte heller speciellt förtjust i att titta på bilder med lemlästade människor, men har ändå klickat på bilderna från terrordådet i Stockholm.
Detta för att få en djupare förståelse kring händelsen.

Blev du angripen av de bilderna också?

Citat:
Edit: Han är för övrigt en smutsbög. Så jag anklagar honom för precis vad jag vill. Att han är smutsbög gör automatiskt att jag har rätt också.

Jag struntar i vad du tycker om bögar. Jag vill veta hur du kan vara så otroligt avstängd i huvudet att du tror att du blivit sexuellt antastad av en individ som du inte haft någon kontakt med. Svara på det istället.
Citera
2018-01-28, 14:56
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Ja, att nån smygrunkar på tex gymmet har nog hänt, men vet ingen om det så händer det inget. Däremot att vara offentlig person på SVT och samtidigt lägga upp filmer på sig själv där man ejakulerar på träningsutrustning på gymmet är väl inte så smart
Nej, smart är det nog inte. Men det var inte riktigt det som var temat heller.
Citera
2018-01-28, 14:57
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Skämtar inte.

Har inte du klickat på hans filmer?

Man måste bara göra det. För att kunna förstå vidden av eländet.
Jodå, jag har tittat på dem alldeles frivilligt. Det övergår mitt förstånd hur någon som tittar på filmer frivilligt efteråt på allvar kan påstå att hen har blivit antastad av upphovsmannen. Jag tror att du kan ha slagit rekord i lättkränkthet.
Citera
2018-01-28, 14:58
Medlem
Vore intressant att höra lite mer hands on info från folk i Umeå i ärendet tycker jag. Jag misstänker att det som har uppdagats bara är toppen på isberget. Hur går snacket på stan? Vad sker på Badmintonstadion förresten? Är gymmet avstängt för desinfektion? Har man satt upp lappar med "OBS onani förbjuden"?

Lite offtopic men är det kanske dags att förbjuda bögporren? På SVT-nyheter kan man idag läsa om en bög-våldtäkt i Hudiksvall i natt. I bögporren reduceras mannen till ett sexobjekt och den har allmänt en vidrig manssyn. Skulle inte förvåna mig om våldtäktsmannen i Glada Hudik hade hittat inspiration i bögporren. Vad tror ni om det?
Citera
2018-01-28, 15:01
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Men du visste ändå vad det var.
Inte att det var så jävla illa.

Citat:
Viktigt att poängtera. Någon kan ju tro att du gillar killrumpa och då måste du ju ta livet av dig.
Tror det framkommer tydligt att jag inte gillar att sodomera med män. Utan att poängtera.

Ja. Hade troligtvis tagit livet av mig om jag, av någon märklig anledning, skulle bli homosexuell.

Brydde mig 0 om bögar och annat pack tidigare. Jonas har fått mig att öppna ögonen. Det är inte normalt!!

Citat:
Blev du angripen av de bilderna också?
Blev otroligt kränkt och illa till mods över var Akilov gjorde. Det går inte ens att jämföra med en runkbög.

Citat:
Jag struntar i vad du tycker om bögar. Jag vill veta hur du kan vara så otroligt avstängd i huvudet att du tror att du blivit sexuellt antastad av en individ som du inte haft någon kontakt med. Svara på det istället.
För att det var oundvikligt att klicka på filmerna. Detta ingår antagligen i Jonas plan, och han älskar det!
Citera
2018-01-28, 15:03
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Jodå, jag har tittat på dem alldeles frivilligt. Det övergår mitt förstånd hur någon som tittar på filmer frivilligt efteråt på allvar kan påstå att hen har blivit antastad av upphovsmannen. Jag tror att du kan ha slagit rekord i lättkränkthet.
Varför ska inte någon som står till höger, inte kunna känna sig kränkt?

Har vänstern monopol på att känna sig kränkta?

Jonas är en runkbög. Jag känner mig kränkt av det. Punkt.
Citera
2018-01-28, 15:05
Medlem
sjukommanolls avatar
Citat:

Tänk dig följande scenario: du får veta att Claes Elfsberg spelat in lite snuskiga filmer. Du tänker "höhö, vad kan det vara", och klickar dig in på dom. När du ser dom föreställar samtliga Claes när han mumsar på avföring samtidigt som han onanerar.

Tryckkokaren menar att själva grovheten i Berrings material knappt gick att föreställa sig på förhand och att han därför känner sig antastad även om han sökte upp det med flit. Jag kan säga att jag upplevde något liknande när jag tog del av det.

Eftersom det ändå är en anställd på mysiga SVT tänker man typ "hur illa kan det vara" (och eftersom folk vill försvara det - "han har ju bara runkat lite!!"). Inte: det här kommer vara det grövsta jag någonsin sett.
Senast redigerad av sjukommanoll 2018-01-28 kl. 15:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in