• 1
  • 2
2018-01-23, 13:16
Medlem
ChiCoLas avatar
https://www.hd.se/2018-01-23/stor-po...-i-helsingborg

"– Det rör sig om någon form av misshandel, säger Fredrik Bratt på polisens ledningscentral.
En person, en yngre man, har hittats skadad på platsen och har förts till det närliggande lasarettet i ambulans.
– Han var vaken och talbar när vi kom till platsen, säger Fredrik Bratt. Men någon form av våldsbrott har skett.
Samtidigt med polisutryckningen kom det också ett SOS-larm om någon form av brand på kyrkogården. Det är oklart om det finns något samband mellan händelserna."

Samtidigt är det en grön helikopter som hovrat över söder/eneborg i en halvtimme. Relaterat?
Citera
2018-01-23, 13:18
Medlem
Polisen;

2018-01-23 12:31, Misshandel, Helsingborg
Prins Kristians gata. Skadad man anträffad utomhus.

Polisen är på Prins Kristians gata vid Nya Kyrkogården med anledning av att en yngre man har anträffats skadad. Det är i nuläget okänt vad som har hänt med mannen och polisen försöker få fram uppgifter på platsen. Mannen är avförd med ambulans till sjukhuset. Det är förbipasserande som har ringt in ärendet.

13.10 Det går att misstänka att mannen har utsatts för någon form av våldsbrott och förhör kommer att hållas med honom. Mannen är i 20-års åldern och var vaken och talbar på platsen.

Citera
2018-01-23, 13:23
Medlem
stibkloFs avatar
En jäkla polishelikopter som cirklar runt nu i en timme
Citera
2018-01-23, 13:27
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
En jäkla polishelikopter som cirklar runt nu i en timme

Ja jag undrar också över det. Sen när drar en helikopter ut för för en misshandel ?
Citera
2018-01-23, 13:28
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Ja jag undrar också över det. Sen när drar en helikopter ut för för en misshandel ?

Tja - Hela Hbg är väl en loose cannon
Citera
2018-01-23, 14:16
Medlem
Kanske har koppling till mordet i helgen?
Citera
2018-01-23, 14:35
Medlem
-=Damian=-s avatar
blev omköda av 3 målade bilar och 2 civilare när vi körde mot platsen.. känns också skumt att det ska rycka ut 10 bilar samt helikopter för en misshandel.
Citera
2018-01-23, 15:14
Medlem
http://24helsingborg.se/2018/01/23/o...rna-uppeldade/

Citat:
– Det var flera stycken maskerade män. De ska ha slagit honom i bakhuvudet och sen hoppat på honom när han låg ner.

Vittnet ska ha påträffat den misshandlade personen på Kyrkogården där offret ska ha sprungit omkring med endast ett tygstycke runt midjan.

Hans kläder ska ha blivit uppeldade i samband med händelsen enligt vittnet.
Citera
2018-01-23, 15:16
Medlem
GarbagepailKids avatar
En kompis såg en kille springa ut från kyrkogården helt naken med blodigt ansikte, kläderna låg i en hög på kyrkogården och brann. Mycket skumt
Citera
2018-01-23, 17:50
Medlem
Kashal_tees avatar
Nu är jag inne och stökar i samtliga Helsingborgsrelaterade trådar känner jag men jag har några bilder på BO där han sitter och står utanför ambulansen. Han är verkligen kraftigt nedblodad i ansiktet och enbart iförd underkläder. Turkosa boxershorts för den som undrar.

Rätt så svårt att avgöra på grund av allt blod men jag skulle uppskatta att personen är mellan 25-40 år gammal och av sydeuropeisk/utomeuropeisk härkomst (för den som bryr sig om sådant).
Citera
2018-01-23, 19:26
Medlem
bongsongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarbagepailKid
En kompis såg en kille springa ut från kyrkogården helt naken med blodigt ansikte, kläderna låg i en hög på kyrkogården och brann. Mycket skumt

Säkert någon pundare som fått spelet
Citera
2018-01-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GarbagepailKid

Men vad konstigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in