Stor invandring med få förebilder.
Jag vet inte hur gammal TS är men något jag slås av är hur lite det har ändrats de tjugo år jag kan blicka mot. Förutom att man inte dödade varandra förr. Det var stort med en skjutning och liksom ovanligt att ha någon ytlig bekant någon försökt knäppa. Men visst fan fanns vapen eller snarare knivar främst. Man såg ut som en jävla julgran och var helt medieinspirerad.
Skillnaden är att de här ungarna idag har våldsamma bakgrunder, föräldrar utan kapacitet och utbildning, inga förebilder en syn på Sverige och svenskarna som rasistiska motståndare som inte vill ha dem, tillgång till vapen och en mentalitet som kommer förstöra livet i flera generationer av dem om de överlever tillräckligt länge för att skaffa barn. Vi snackar generationer av utanförskap pga vad ungarna väljer idag. Läste någonstans att det handlade om att de äldre inte skött småbröderna men knarkare är knarkare och när de vuxit upp för att utvecklas lite vuxet, är deras hjärnor präglade av umgänget, reglerna och skadat av missbruk.
Jag är en vek eller snarare oseriöst gapig kort liten brud men de här raderna var mitt motto. I was raised to never follow after no man, to be my own man to die by my own hand. Taget ur
https://m.youtube.com/watch?v=BaCWwSDZXn0 och jag är så långt från en gangsterbrud man kan komma. Men ungar är ungar.
De måste plockas tidigt ur sina våldsamma förhållanden. Stressen har hela systemet på och omgivningen skapar gemensamma normer.
Sedan. Jag vet vilka jävla konstigheter Soc pysslade med gällande mig och sådant skulle aldrig funka på kriminella, alltså de skulle aldrig gå på mötena och om socionomerna höll sina konstigheter oavbrutet kan jag säga att de skulle bli tvungna att sätta in metalldetektorer på varenda Socialkontor. Många jobbar ju fortfarande och många andra idealister som paragrafryttare som enbart förvränger, tvingar på egna tolkningar och så vidare. Klart samhället inte klarar problemen.