• 1
  • 2
2018-01-22, 18:35
Medlem
Dennis-Vatans avatar
Tja

Har ingen Wifi i min lägenhet och är trött på att fylla på min lur med GB surf, som tar slut efter några dagar.

Jag vet att man kan lyckas få tillgång till någon grannes Wifi men frågan är hur?

Är det någon som vet så skulle jag uppskatta svar, Tack
Citera
2018-01-22, 18:36
Medlem
Dennis-Vatans avatar
Då menar jag någon grannes wifi lösenord
Citera
2018-01-22, 18:40
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis-Vatan
Tja

Har ingen Wifi i min lägenhet och är trött på att fylla på min lur med GB surf, som tar slut efter några dagar.

Jag vet att man kan lyckas få tillgång till någon grannes Wifi men frågan är hur?

Är det någon som vet så skulle jag uppskatta svar, Tack

Du är med andra ord en parasit som vill att dina grannar ska betala dina kostnader.

Enklast är väl att fråga grannarna efter deras lösenord?
Eller hade du tänkt göra det olovandes?
Citera
2018-01-22, 19:08
Medlem
knasen79s avatar
Du kommer inte åt stängd nätverk. Ta ett öppet nätverk. Finns det inga så skaffa ett eget.
Citera
2018-01-22, 19:25
Medlem
Diverges avatar
Enkelt. Fråga snällt.
Citera
2018-01-22, 19:54
Moderator
Neksnors avatar
Om grannen har ett standardnamn på sitt nätverk (typ TILLVERKARNAMN163537) så kan du lite diskret titta på baksidan av routern och memorera standardlösenordet nästa gång du fikar hos grannen. Annars kan du testa med grannens husdjursnamn eller liknande.
Citera
2018-01-23, 00:32
Medlem
Dennis-Vatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du är med andra ord en parasit som vill att dina grannar ska betala dina kostnader.

Enklast är väl att fråga grannarna efter deras lösenord?
Eller hade du tänkt göra det olovandes?

Parasit?? Haha jag skiter fullständigt i om det är taskigt eller vad det nu kan vara. Vakna och inse att det är 2018 din lilla fjant. Det bågår värre saker i Detta land
Citera
2018-01-23, 01:57
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Parasit?? Haha jag skiter fullständigt i om det är taskigt eller vad det nu kan vara. Vakna och inse att det är 2018 din lilla fjant. Det bågår värre saker i Detta land
Kan bara säga som vissa andra säger parasit.
Om det så förekommer värre saker i sverige.
Tänk dig själv du har internet sen snyltar någon ditt wifi och laddar ner massa skit.
Helt plötsligt tar ditt internet slut och du behöver fylla på mer internet??
Skulle du flina och tycka skit i samma det finns värre saker som är hemskare??
Väx till dig köp ditt eget och var inte 1 snyltare
Citera
2018-01-23, 02:17
Medlem
Jag får in ett tiotal nätverk med hög signalstyrka. Det är är ett gigantiskt slöseri att var och en ska betala hundratals kronor i månaden för wifi, när hela trappuppgången skulle kunna dela på ett.

Jag har övervägt att sätta upp en lapp i trappuppgången och erbjuda mig att betala 50 kr i månaden för tillgång till nån grannes wifi.
Citera
2018-01-23, 02:32
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogssmultronet
Jag får in ett tiotal nätverk med hög signalstyrka. Det är är ett gigantiskt slöseri att var och en ska betala hundratals kronor i månaden för wifi, när hela trappuppgången skulle kunna dela på ett.

Jag har övervägt att sätta upp en lapp i trappuppgången och erbjuda mig att betala 50 kr i månaden för tillgång till nån grannes wifi.
Knacka på hos grannen och säg att du har problem med din router och på eftersom att ni bor i samma byggnad och troligtvis går på samma fiberlinje kan du påstå så skulle du gärna vilja titta på denna grannes router. Passa på att ta en bild på undersidan av routern för att spara lösenordet. Lycka till
Citera
2018-01-23, 09:00
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:

Hmm, känns ju inte speciellt angeläget å hjälpa någon som kallar andra skribenter mindre smickrande saker. Dessutom har frågan ältats en zillion gånger i detta forum!
Citera
2018-01-23, 09:12
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Om grannen har ett standardnamn på sitt nätverk (typ TILLVERKARNAMN163537) så kan du lite diskret titta på baksidan av routern och memorera standardlösenordet nästa gång du fikar hos grannen. Annars kan du testa med grannens husdjursnamn eller liknande.

Bättre då att prova med "standard lösenord" som ligger som default i routrarna. Ex ADMIN/ADMIN ADMIN/USER 12345678/QWERTYUI och liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in