• 2
  • 3
2018-01-26, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvej
Vilka grunder syftar du på?

Om du diskvalificerat dig själv genom hur du uttrycker dig, snarare än vad du uttrycker. Det är en sak att uttrycka kritik en annan att skriva om "sandapor" på flashback om du förstår vad jag menar.
Senast redigerad av har 2018-01-26 kl. 16:56.
Citera
2018-01-26, 16:57
Medlem
Hejsvejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har
Om du diskvalificerat dig själv genom hur du uttrycker, snarare än vad du uttrycker. Det är en sak att uttrycka kritik en annan att skriva om "sandapor" på flashback om du förstår vad jag menar.

Ok. Hade jag uttryckt mig på det viset hade jag för länge sedan blivit sparkad och åtalad för HMF. Det uppdagades i efterhand att prefekterna hade bokfört allt jag skrivit och förvarade materialet i en fysisk mapp. Dom gjorde detta i avvaktan på att jag någon dag skulle begå ett "misstag" så att dom kunde skicka det hela vidare till åklagare. Den dagen kom dock aldrig.
Citera
2018-01-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvej
Ok. Hade jag uttryckt mig på det viset hade jag för länge sedan blivit sparkad och åtalad för HMF. Det uppdagades i efterhand att prefekterna hade bokfört allt jag skrivit och förvarade materialet i en fysisk mapp. Dom gjorde detta i avvaktan på att jag någon dag skulle begå ett "misstag" så att dom kunde skicka det hela vidare till åklagare. Den dagen kom dock aldrig.

Okej, om du anser att du har ett moraliskt övertag så tycker jag som sagt att du ska få dem att betala för vad de gjort i form av negativ publicitet. Du behöver inte nödvändigtvis vinna en juridiskt strid, men det faktum att du har möjlighet att dra frontlinjerna för frågor om yttrandefrihet i det här landet är inget som jag tycker du ska ignorera lättvindigt. Men det är helt klart upp till dig vad du väljer att göra, det är du som ska leva med det trots allt.

Praktiskt om jag var du hade jag nog sökt jobb i en annan stad, men om inte det funkar så hade jag sökt mig utomlands, förslagsvis Danmark eller Norge.

Lycka till, oavsett vad du väljer att göra.
Senast redigerad av har 2018-01-26 kl. 17:18.
Citera
2018-01-26, 17:20
Medlem
Hejsvejs avatar
Citat:
Okej, om du anser att du har ett moraliskt övertag så tycker jag som sagt att du ska få dem att betala för vad de gjort i form av negativ publicitet. Du behöver inte nödvändigtvis vinna juridiskt strid, men det faktum att du har möjlighet att dra frontlinjerna för frågor om yttrandefrihet i det här landet är inget som jag tycker du ska ignorera lättvindigt. Men det är helt klart upp till dig vad du väljer att göra, det är du som ska leva med det trots allt.

Lycka till, oavsett vad du väljer att göra.

Den biten är redan avgjord, dvs. det är inget som leder någon vart att gå vidare med. Både jag själv och en del andra som jag haft kontakt med har kommit fram till det (även om det moraliska övertaget naturligtvis är odiskutabelt). Blir inga nya frontlinjer än på ett tag, och sannerligen inte utifrån mitt fall.
Citera
2018-01-26, 17:23
Medlem
Hejsvejs avatar
Citat:
Praktiskt om jag var du hade jag nog sökt jobb i en annan stad, men om inte det funkar så hade jag sökt mig utomlands, förslagsvis Danmark eller Norge.

Stad? Jag har främst sökt utomlands såklart. Konkurrensen är rätt hård dock, trots att jag har bra meriter. Även om andra länder är långt bättre så är dock just universiteten PK i hela Västeuropa och USA. Östeuropa är bättre, men det finns få jobb där.
Senast redigerad av Hejsvej 2018-01-26 kl. 17:26.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in