• 3
  • 4
2025-02-25, 07:42
Medlem
Lucianuss avatar
För ett drygt år sedan hade jag lite flygfän som kommit in med ny jord varför jag gjorde ett praktiskt test och la en begagnad snus på fatet, under krukan, och en ā två i krukan varefter jag vattnade försiktigt. Efter någon dag var det lugnt överallt och har varit sedan dess. Jodå, växterna överlevde... Sedan dess har jag slutat snusa, men har kvar snus i frysen för den händelse det skulle komma nya flygfän. Skulle man få bladlöss är såpvatten bra, men blir bättre om en snus får ligga i vattnet en liten stund.
Citera
2025-05-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucianus
För ett drygt år sedan hade jag lite flygfän som kommit in med ny jord varför jag gjorde ett praktiskt test och la en begagnad snus på fatet, under krukan, och en ā två i krukan varefter jag vattnade försiktigt. Efter någon dag var det lugnt överallt och har varit sedan dess. Jodå, växterna överlevde... Sedan dess har jag slutat snusa, men har kvar snus i frysen för den händelse det skulle komma nya flygfän. Skulle man få bladlöss är såpvatten bra, men blir bättre om en snus får ligga i vattnet en liten stund.
Jag kastade i och t.o.m. delade ett par vita snusar i en flaska med vatten som jag vattnat med nu. Har tagit in en massa nya växter som jag vet kommer med ohyra tyvärr.

Har vattnat med vitt snus förr men aldrig delat påsarna. Får se hur det går.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in