2023-01-28, 15:45
  #253
Medlem
Nya sms kommer
https://twitter.com/hogerkollen/status/1619343740006723584
Citera
2023-01-28, 15:56
  #254
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Nya sms kommer
https://twitter.com/hogerkollen/status/1619343740006723584

Ja. Glöm för all del inte att försöka få Paolo fälld för oaktsam våldtäkt era förbannade kretiner.

edit: har ni soc-anmält hädaren än?
Citera
2023-01-28, 16:00
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Nya sms kommer
https://twitter.com/hogerkollen/status/1619343740006723584

Bra Svenska i tweeten.
Citera
2023-01-28, 16:02
  #256
Avslutad
Ojdå. Där kom någon Sverige ihåg att precis nyss tävlade Flamman i att sabotera NATO med sin docka och skända turkflaggan.

https://twitter.com/ChangFrick/status/1619340195563978757
Citat:
Det var från Flammans teckningstävling jag fick idén med hela Paludan-grejen. Men min tanke var att skriva ”kuken” på en turkisk flagga och att den skulle eldas, i sann de Geer-anda.


Quote Tweet
Blanche Murbraecka
@BMurbraecka
·

Har jag fattat det rätt att samtidigt som Vänsterparti-tidningen Flamman uppmanar till Erodagan-hån för att sabotera NATO-processen, tycker vänstersidan att regeringens underlag är säkerhetsrisk eftersom dansk koranbrännare riskerar sabba NATO-medlemskap?

Jomen alltså det här med attention span och hur tiktokifieringen och instant gratification och så fungerar, ska vi säga att svenskar är helt sönderrökta och slut i skallen efter att ha haft kommunistpropaganda riktat mot den egna befolkningen i 70 år.
Citera
2023-01-28, 16:04
  #257
Medlem
oskarp88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Nya sms kommer
https://twitter.com/hogerkollen/status/1619343740006723584

Men gud det där är enbart gaslighting. Det är inga nya SMS alls och Chang har redan förklarat att det är en dialog han hade innan han fick reda på vad Paludan tänkte göra. När det framgick vad Paludan tänkte göra så blev det ingenting med att sponsra några flygbiljetter.

Det börjar bli pinsamt hur alla krumbuktar in försök att misstänkliggöra Chang Frick. Alla som ogillar yttrandefriheten i Sverige och att man här får bränna böcker helt lagligt kanske ska fokusera lite mer på Paludan eller ansvariga lagstiftare? Istället för att på alla sätt o vis försöka framställa Chang som en lögnare. Vad är nyttan med det egentligen?
Citera
2023-01-28, 16:09
  #258
Medlem
sfrges avatar
Skumt namn han har. Enligt Wikipedia så verkar han vara både jude och resande. Det finns i hans släkt.
Men var kommer namnet Chang ifrån? Det låter ju kinesiskt.
Citera
2023-01-28, 16:16
  #259
Medlem
JH1960s avatar
Denne skriftställare Chang Frick har nu själv gettt sig den enda rimliga terapin, dvs först kölhalning och sedan express till fronten i Ukraina. Basta!
Citera
2023-01-28, 16:18
  #260
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JH1960
Denne skriftställare Chang Frick har nu själv gettt sig den enda rimliga terapin, dvs först kölhalning och sedan express till fronten i Ukraina. Basta!

Men Flamman då? De tävlade ju i att försöka sabotera NATOansökan?
Citera
2023-01-28, 16:31
  #261
Medlem
Spoons79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Nya sms kommer
https://twitter.com/hogerkollen/status/1619343740006723584

"Högerkollen" hahaha, det enda de har att komma med är vilseledning och förvanskning. De vet mycket väl om att Chang Frick redan har förklarat det där men ändå låtsas de som att de sitter på hett stoff

Varför är alla i vänstern alltid så kåta på att vara oärliga och vinkla? De gör ju inte direkt mycket ansträngningar för att tvätta bort sin stämpel som rövhål.

Citat:
Ursprungligen postat av oskarp88
Men gud det där är enbart gaslighting. Det är inga nya SMS alls och Chang har redan förklarat att det är en dialog han hade innan han fick reda på vad Paludan tänkte göra. När det framgick vad Paludan tänkte göra så blev det ingenting med att sponsra några flygbiljetter.

Det börjar bli pinsamt hur alla krumbuktar in försök att misstänkliggöra Chang Frick. Alla som ogillar yttrandefriheten i Sverige och att man här får bränna böcker helt lagligt kanske ska fokusera lite mer på Paludan eller ansvariga lagstiftare? Istället för att på alla sätt o vis försöka framställa Chang som en lögnare. Vad är nyttan med det egentligen?

Ja, och alla vet. Men det är ganska komiskt studera hur alla i vänstern nu febrilt försöker tvinga ut en helt annan sanning. Lögnerna är dock ett kortsiktigt rus för idioterna, alla lögner kommer falla som korthus i vinden av sanningen och alla i vänstern som gör sig löjliga kommer att få äta upp det sen.

Tragiskt att vänstern lägger all sin tid och energi på att försöka hålla en dålig lögn vid liv när de kan lägga den tiden och energin på något viktigare. En förlust för alla i samhället, som alltid när vänstern kör sina race.
Citera
2023-01-28, 17:01
  #262
Medlem
tobbedexters avatar
Det pratas om att Paludan är en one trick pony men i själva verket är det hela vänstern som är det, det enda de "kan" och det enda de gör är gaslighting, sprider falska rykten om folk och vinklar.

Det blir så tydligt när de i enad front nu går på Chang och misstänkliggör honom för det ena än det andra. Denna "förmåga" är genomgående och sträcker sig genom hela spektrat från sossar som Anders Lindberg på Aftonbladet och Strandhäll, via erfarna inom området som Mattias Våg och IRM-Henko till alla vänsterextremist- och AFA-trollen.

Ingen är intresserad av sanningen om Changs delaktighet utan blundar för alla uppgifter som styrker det Chang Frick påstår medan alla suger åt sig som svampar av falska rykten och påståenden som bekräftar agendan att utmåla Chang som en lögnare.

Den sjukdom de här människorna lider av, som är raka motsatsen till nyfikna sanningssökare, måste bero på att de innerst inne mår så dåligt av något barndomstrauma att de mår bättre av att avsiktligt framställa andra som dåliga - eller så är de födda såna. De finner bara glädje i skadeglädjen att lyckas skada någon annan men det lustiga är att de aldrig ger sig på våldtäktsmän och annat bottenskrap utan det de är ute efter är att skada normala människor som Chang.

Mitt intryck är att målsättningen är att trycka ner andra människor och framställa dem som sämre människor än de själva, och så struntar de i människor som de facto är sämre. Det är som att de är låsta i ett evigt klättrande i en brant där de hela tiden försöker dra ner bättre människor än de själva bakom sig för att trampa på dem. Det är motbjudande att se hur människor utan skam gör sitt bästa för att illvilligt attackera och skada andra och som blir upprymda och självbelåtna när och om de lyckas.

Jag har inget bättre begrepp än psykopater för att beskriva såna människor. Det är det enda som passar in på beskrivningen av deras (ill-)gärning i samhället.
__________________
Senast redigerad av tobbedexter 2023-01-28 kl. 17:26.
Citera
2023-01-28, 17:45
  #263
Medlem
leprasjuklings avatar
Vad vet man verkligen med säkerhet om hans bakgrund?
Är hans påstående om att han är jude och tattare bullshit eller går det att bekräfta?
Citera
2023-01-28, 18:26
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbedexter
Det pratas om att Paludan är en one trick pony men i själva verket är det hela vänstern som är det, det enda de "kan" och det enda de gör är gaslighting, sprider falska rykten om folk och vinklar.

Det blir så tydligt när de i enad front nu går på Chang och misstänkliggör honom för det ena än det andra. Denna "förmåga" är genomgående och sträcker sig genom hela spektrat från sossar som Anders Lindberg på Aftonbladet och Strandhäll, via erfarna inom området som Mattias Våg och IRM-Henko till alla vänsterextremist- och AFA-trollen.

Ingen är intresserad av sanningen om Changs delaktighet utan blundar för alla uppgifter som styrker det Chang Frick påstår medan alla suger åt sig som svampar av falska rykten och påståenden som bekräftar agendan att utmåla Chang som en lögnare.

Den sjukdom de här människorna lider av, som är raka motsatsen till nyfikna sanningssökare, måste bero på att de innerst inne mår så dåligt av något barndomstrauma att de mår bättre av att avsiktligt framställa andra som dåliga - eller så är de födda såna. De finner bara glädje i skadeglädjen att lyckas skada någon annan men det lustiga är att de aldrig ger sig på våldtäktsmän och annat bottenskrap utan det de är ute efter är att skada normala människor som Chang.

Mitt intryck är att målsättningen är att trycka ner andra människor och framställa dem som sämre människor än de själva, och så struntar de i människor som de facto är sämre. Det är som att de är låsta i ett evigt klättrande i en brant där de hela tiden försöker dra ner bättre människor än de själva bakom sig för att trampa på dem. Det är motbjudande att se hur människor utan skam gör sitt bästa för att illvilligt attackera och skada andra och som blir upprymda och självbelåtna när och om de lyckas.

Jag har inget bättre begrepp än psykopater för att beskriva såna människor. Det är det enda som passar in på beskrivningen av deras (ill-)gärning i samhället.

Ja nån form av emotionell eller kognitiv störning har man i hjärnan om man njuter av att ge sig på andra. Och stor andel av vänstern, inte alla, delar i mer eller mindre utsträckning denna sjukdomsbild. De lider också av flockbeteende och dras gärna med udda former av mobbning som ibland blir crinch.

Det pågående drevet mot Chang är inte så crinch, än, utan de flesta är nog helt enkelt för dåligt insatta för att bilda sig en tydlig bild av vad som har hänt - speciellt om man bara tar del av sin egen filterbubbla. Det finns dock några centrala figurer som trots att de känner till detaljer och omständigheter ändå väljer att fortsätta dreva om de känner att de har den större massan med sig.

Det brukar lägga sig efter ett par dagar när de flesta har fått klarhet i detaljerna och det är då de här centrala figurerna vägrar ge sig och faller in i en fas som man kan kalla meta-fasen och som i ohämmad takt fortsätter ge sig på Chang men pga. några för sammanhanget irrelevant detaljer.

Ur det större perspektivet är det som vanligt "högern" som är handlingskraftiga och gör saker medan vänstern följer efter och snokar, lägger sig i och recenserar allt som högern gör. i förlängningen slutar det med att någon anonym pratar med folk i Twitter-spaces medan ufon som Axel i Haveristerna och Mathias Wåg i internet (ja? jag vet inte vad som bäst definierar hans gärning nuförtiden.. som mest verkar bestå av att snoka i privatpersoners facebook.) varje gång sitter och kommenterar hur många som deltar i den anonyme personens Twitter Space. Det är så meta, så meningslöst, så konstigt, så crinch ..
__________________
Senast redigerad av Crackjack 2023-01-28 kl. 18:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in