2018-01-22, 06:54
Medlem
RZLAs avatar
Synd, nu kommer kvalitén på UG graranterat att sjunka. Men jag hoppas att Janne fån ännu större frihet i sitt nya program.
Citera
2018-01-22, 08:19
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Vi som har sett programmet vet vad det handlar om. Det handlade om politikerna som har blivit hotade och trakasserade där. Det är ett lustigt sammanträffande att han slutar så plötsligt och just nu.

Lustigt vet jag inte. Oavsett mellan vilka avsnitt han väljer att säga upp sig så blir det spekulationer.
Citera
2018-01-22, 08:45
Medlem
Lagerthas avatar
Vem kommer att titta på UG utan Janne?

Ska bli spännande om Janne kommer att kunna ta ut svängarna i nästa program. Oavsett kommer en stor tittarskara att ge honom chansen. Lycka till Janne!
Citera
2018-01-22, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Hur tänker du nu? Borde inte det faktum att JJ jobbat med UG sedan 2001 visa att en "objektiv och hyfsat neutral journalist" passar på SVT? Att han slutar beror inte på att han fått sparken utan att han tröttnat på att göra samma sak i 17 års tid.
SVT vill inte ha objektiva neutrala journalister, SVT vill att de ska predika samma falska agenda som alla andra där. Den politiska värderingen går före sanningshalten. Man har försökt manövrera bort Janne Josefsson många gånger tidigare men han har gjort sig för stor för detta. Nu har de tydligen hittat ett sätt att få bort honom. Programmet kommer sedan förändras så att dess mening följer samma fåra som all annan nyhetsbevakning!
Citera
2018-01-22, 10:38
Medlem
Enydrions avatar
Tja, Jannes program skulle vara enda anledningen till att jag skulle börja titta på TV igen efter tjugo års uppehåll, jag var nära en gång när han talade med Virtanen på nån krog i Stockholm, tyvärr råkade jag ladda ner fel program
Citera
2018-01-22, 10:48
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
SVT vill inte ha objektiva neutrala journalister, SVT vill att de ska predika samma falska agenda som alla andra där. Den politiska värderingen går före sanningshalten. Man har försökt manövrera bort Janne Josefsson många gånger tidigare men han har gjort sig för stor för detta. Nu har de tydligen hittat ett sätt att få bort honom. Programmet kommer sedan förändras så att dess mening följer samma fåra som all annan nyhetsbevakning!

Är han bortmanövrerad? Tror jag inte
Citera
2018-01-22, 15:43
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Är han bortmanövrerad? Tror jag inte
Det tror jag. Finns inte en chans att SVT accepterar en fritänkare som inte slaviskt följer PK-agendat.
De har lyckats med fas 1; att få bort kärnan i UG (JJ och den tidigare programchefen Mette Friberg).
I fas 2 så kommer JJ få något eget program som dock inte kommer inkludera friheten att kritiskt granska t.ex. extremvänstern eller islamister.
Han kommer neutraliseras.
Citera
2018-01-22, 16:32
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det tror jag. Finns inte en chans att SVT accepterar en fritänkare som inte slaviskt följer PK-agendat.
De har lyckats med fas 1; att få bort kärnan i UG (JJ och den tidigare programchefen Mette Friberg).
I fas 2 så kommer JJ få något eget program som dock inte kommer inkludera friheten att kritiskt granska t.ex. extremvänstern eller islamister.
Han kommer neutraliseras.

Han är väl redan klar för nytt uppdrag?
Citera
2018-01-22, 16:52
Medlem
A32s avatar
LYCKA TILL JANNE!!!!!!

Jag gillar Din uppriktighet och att Du aldrig hymlat i dina reportage.
Ser fram mot Ditt nästa projekt.
Citera
2018-01-22, 16:56
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Han är väl redan klar för nytt uppdrag?
På just SVT, vilket var min poäng. JJ är en seriös journalist utan politiskt färgade glasögon. Det uppskattas inte på SVT. Därför tror jag att han inte kommer få "fria tyglar" i sitt nya samhällsprogram.
Citera
2018-01-22, 17:00
Medlem
MrRasks avatar
Jag hoppar innerligen att han hamnar på Kvartal med Neudling och Huitfeldt, det skulle kunna bli en riktigt intressant kombo.
Citera
2018-01-22, 18:55
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A32
LYCKA TILL JANNE!!!!!!

Jag gillar Din uppriktighet och att Du aldrig hymlat i dina reportage.
Ser fram mot Ditt nästa projekt.

Citat:
I "Uppdrag Granskning" berättade 17-årige Muhammed om hur han brutit med sitt kriminella liv.Men när tv-programmet sändes satt Mohammed åter anhållen, misstänkt för nya grova brott.
Det valde Janne Josefssons redaktion att dölja för tittarna.
https://www.expressen.se/gt/tv-titta...-se-sanningen/

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
På just SVT, vilket var min poäng. JJ är en seriös journalist utan politiskt färgade glasögon. Det uppskattas inte på SVT. Därför tror jag att han inte kommer få "fria tyglar" i sitt nya samhällsprogram.

Inför valstugereportaget 2002 besökte UG 50 valstugor, hur många besök fick VPK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in