Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-20, 13:42
  #121
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hon vann aldrig.

Hon blev 8 och 9 i totala världskuppen.
Du får fan googla på hur bra det är för du verkar för dum att ta till det när jag skriver det.
Citera
2021-12-20, 14:06
  #122
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hon blev 8 och 9 i totala världskuppen.
Du får fan googla på hur bra det är för du verkar för dum att ta till det när jag skriver det.

Det är du som är korkad som inte förstår det enkla faktum som jag skrev: hon vann aldrig och var en klen spurtare.

Svara på tre enkla frågor:

- Har hon vunnit något VC-lopp i längdåkning?

- Har hon vunnit något VC-lopp i skidskytte?

- I vilken sport har hon varit bättre?
Citera
2021-12-20, 19:41
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är du som är korkad som inte förstår det enkla faktum som jag skrev: hon vann aldrig och var en klen spurtare.

Svara på tre enkla frågor:

- Har hon vunnit något VC-lopp i längdåkning?

- Har hon vunnit något VC-lopp i skidskytte?

- I vilken sport har hon varit bättre?
Är du helt slut i huvudet? På allvar!

Någon tog upp DH som exempel på en bra skidåkare men som ändå inte alltid är snabbast i skidskyttespåret och då börjar du med ditt oerhört korkade mantra:

"Denise Herrman har aldrig vunnit ett VC-lopp"

Och det upprepar du flera ggr trots att folk säger att det inte är en måttstock på en bra skidåkare.

Men du upprepar ditt mantra HELA tiden...........................
SUCK.

Lägg ned. Lägg av. Lägg på.
Citera
2021-12-20, 22:59
  #124
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Lägg ned. Lägg av. Lägg på.

Jag lägger ut: Denise Herrmann vann aldrig ett enda VC-lopp i längdåkning och förlorade samtliga spurter hon var inblandad i. Här kan man verkligen tala om någon som kom bättre tillrätta i sin nya sport.
Citera
2021-12-21, 03:50
  #125
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag lägger ut: Denise Herrmann vann aldrig ett enda VC-lopp i längdåkning och förlorade samtliga spurter hon var inblandad i. Här kan man verkligen tala om någon som kom bättre tillrätta i sin nya sport.

Hennes resultat har redan länkats i tråden.
Förstår du inte vad i säger eller?

Att en längdskidåkre som blir 8 och 9 i totala världskuppen samt blir tvåa i sprintkuppen INTE är snabbast i spåret när hon byter till skidskytte är vad vi syftar på.

Men klart, du kanske tycker man måste vara på pallen hela tiden eller en therese johaug för att räknas som bra skidåkare...
Citera
2021-12-21, 08:12
  #126
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hennes resultat har redan länkats i tråden.
Förstår du inte vad i säger eller?

Att en längdskidåkre som blir 8 och 9 i totala världskuppen samt blir tvåa i sprintkuppen INTE är snabbast i spåret när hon byter till skidskytte är vad vi syftar på.

Men klart, du kanske tycker man måste vara på pallen hela tiden eller en therese johaug för att räknas som bra skidåkare...

Om du skärskådar hennes resultat lite mer och sorterar bort prologer, teamsprint och stafetter så kommer en annan bild fram. Om du sedan även är vaksam på att hon företrädesvis åkte sprint utan att vinna en enda gång så kanske det klarnar än mer.

I ditt första inlägg nämnde du ju även Stina Nilsson som också var sprinter. Såväl DH som SN var ju klart mindre framgångsrika i distans än i sprint. Där får du nog ta det första andetaget när det gäller hur representativa de var som längdåkare ur kapacitetssynvinkel. Det andra andetaget får du sedan ta när du reflekterar över att DH faktiskt aldrig vann ett enda VC-lopp.

Jag menar att DH faktiskt var en bättre längdåkare sedan hon övergick till skidskytte. Kanske för att hon då började träna längdåkningsdelen på ett annat sätt. Nu verkar hon emellertid ha halkat tillbaka och tillhör ju inte lika ofta de snabbaste bland skidskyttarna.
Citera
2021-12-21, 14:05
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag lägger ut: Denise Herrmann vann aldrig ett enda VC-lopp i längdåkning och förlorade samtliga spurter hon var inblandad i. Här kan man verkligen tala om någon som kom bättre tillrätta i sin nya sport.
Men hon var inte en bra skidåkerska??????
Herregud.
Citera
2021-12-21, 14:09
  #128
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Men hon var inte en bra skidåkerska??????
Herregud.

Ingen toppåkare på distans och toppåkare är en åkare som hela tiden ligger topp 5.
Citera
2021-12-21, 14:34
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ingen toppåkare på distans och toppåkare är en åkare som hela tiden ligger topp 5.
Ska man skratta eller gråta?

Då finns det bara 2 toppåkare på damsidan denna säsongen då.

Jag tror att du är rätt ensam om den uppfattningen, men jag är inte förvånad.
Citera
2021-12-21, 14:48
  #130
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Ska man skratta eller gråta?

Då finns det bara 2 toppåkare på damsidan denna säsongen då.

Jag tror att du är rätt ensam om den uppfattningen, men jag är inte förvånad.

Gråt med tanke på dina inlägg. Om jag skriver de fem bästa så finns platserna 3, 4 och 5 kvar efter 1 och 2. Kanske lite för svårt för dig att räkna ut? Vi pratar dessutom om när DH åkte angående henne.

För övrigt handlar tråden om det omvända, alltså inte om hur längdåkare klara sig som skidskyttar rent åkmässigt. De allra bästa skidskyttarna ligger i enstaka lopp över en kortare distans upp till 10 km med fri stil (inte sprint dock) någonstans mellan 5 och 10 i ett längdåkningslopp. I ett enstaka lopp kan de givetvis komma högre, men inte regelmässigt.
Citera
2021-12-21, 15:08
  #131
Medlem
hittanemoos avatar
Jag tror att de i skidskytte har blivit så jävla mycket bättre på senare tid.

För tre säsonger sedan kunde Denise Herrmann lätt åka in två straffrundor mot de flesta andra skidskyttarna. Sedan kan det bero på hennes ålder med, men att hon var en extremt duktig skidåkare kan ingen ta ifrån henne.

Hon åkte dessutom sista sträckan på en stafett i OS och tog brons.

Vi får inte glömma att Stina Nilsson tog ett brons i 3 milen i OS med...

Så att de två inte skulle vara bra längdåkare är skitsnack.

DÄREMOT måste längdåkare träna både klassiskt och fristil. Som skidskytt tränar du bara fristil. Vilket gör att de kan maxa i det. Sedan är där inte lika extrema backar som gör att Johaug är så jävla bra. Tror därför inte Johaug hade varit så mycket bättre på en skidskyttebana. Vi får inte glömma att i skidskytte handlar det om att disponera så att man får ner pulsen med inför skyttena.
__________________
Senast redigerad av hittanemoo 2021-12-21 kl. 15:09. Anledning: felstavning
Citera
2021-12-21, 15:14
  #132
Medlem
hittanemoos avatar
Sedan får vi inte glömma att det är MYCKET större pengar inom skidskytte. Bara vinstsummorna är dubbelt så höga om jag inte missminner mig, sedan är det en större världssport = mer sponspengar.

Sedan har ju Norge i stort sätt tagit de flesta pallplaceringarna på senare tid. I skidskytte är det större spridning pga att skyttet kan gå dåligt.

Tror inte många manliga skidåkare har råd att köpa det löpbandet som Sebbe har köpt t.ex... inte ens de norska skidskyttarna förutom Bö verkar ha råd med det...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback