Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 12:55
  #1
Avstängd
Finns det några falluckor med en hög, typ thaiboxningsguard, som dock är något mer utsträckt?

Min tanke är att mot farliga kickboxare som sparkar mot huvudet, oförutsett, så landar träffarna på händerna istället för delar av ansiktet, ger mig tid att fundera ut kontringar istället för att ta till panikskydd.

Vad är nackdelarna med en sådan guard?
__________________
Senast redigerad av Optimisering 2018-01-19 kl. 12:59.
Citera
2018-01-19, 14:15
  #2
Medlem
Med utsträckt gard kan slag och sparkar komma in bakom garden. Ej att rekommendera.
Citera
2018-01-19, 14:22
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bosse95
Med utsträckt gard kan slag och sparkar komma in bakom garden. Ej att rekommendera.

Tanken är att det är i samband med att jag skär av distansen, så att en hög spark landar på armbågarna. Om jag har guarden tätt intill kan han sparka igenom den. Mycket explosiv sparringpartner nämligen. Sparkar väldigt hårt också.
__________________
Senast redigerad av Optimisering 2018-01-19 kl. 14:25.
Citera
2018-01-19, 14:30
  #4
Avstängd
Vi har mycket mindre handskar än i min boxningsklubb. Det skyddar ganska lite att ha dem tätt intill.
Citera
2018-01-19, 21:37
  #5
Medlem
Tight guard ska det vara. Man kan ha det löst på avstånd. Sånt här går inte att diskutera i teorin. Testa dig fram bara och lyssna på tränaren. Gör istället för att diskutera.
Citera
2018-01-19, 21:50
  #6
Medlem
Brottargalnings avatar
Finns för- och nackdelar. Testa dig fram och kör på det som känns "naturligt" för dig.
Citera
2018-01-19, 22:43
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcreeper
Tight guard ska det vara. Man kan ha det löst på avstånd. Sånt här går inte att diskutera i teorin. Testa dig fram bara och lyssna på tränaren. Gör istället för att diskutera.

Tränaren skiter i hur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback