Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-13, 18:29
  #25
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Arla e mainstream, inget speciellt med Arla. Prova Boxholms eco ost och jämför med ICA's eco. De står bredvid varandra i hyllan, och ICA har försökt kopiera produkten men smaken är nått helt annat.

http://www.boxholmsost.se/ostbutik/ostbutik.php?lmId=8

Det är Boxholm som gör Icas ekologiska, mejerinummer 3005.

Båda smakar dock skit.
Citera
2018-03-17, 23:01
  #26
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
ICA Basic har jag dock bara dåliga erfarenheter av. Var dumsnål nog att köpa deras fasta handtvål. "Made in Sweden".. Fick enorma torrsprickor i händerna/fingrarna, att det var smärtsamt att ens skriva inlägg här på Flashback... Man kan inte dra alla produkter över en kam, men oftast får man vad man betalar för. Kom också ihåg att livsmedelsjättarna (de internationella) lägger ut multimiljardbelopp på TV-reklam etc. (sponsrar OS med mera). Det läggs givetvis som pålägg på produkterna.

Jag köper inte tvål och schampo alls från de egna märkena längre. Det leder bara till torra händer, kliande hårbotten etc. Det mesta är ren skit och det finns alternativ till hyfsat pris som är mycket bättre. Jag gillar Lidl annars, men jag köper inget sånt där heller av det skälet.
Citera
2018-03-18, 09:18
  #27
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag köper inte tvål och schampo alls från de egna märkena längre. Det leder bara till torra händer, kliande hårbotten etc. Det mesta är ren skit och det finns alternativ till hyfsat pris som är mycket bättre. Jag gillar Lidl annars, men jag köper inget sånt där heller av det skälet.

Eldorados duschtvål funkar faktiskt rätt bra. (Flytande blå tvål i halvlitersflaska för en tia)...
Tillverkad i "kvalitetslandet" Bulgarien..

-Jag skämtar inte, och så vill jag tillägga att bulgarerna har min största möjliga respekt när det gäller flytande duschtvål!
Citera
2018-03-18, 16:30
  #28
Medlem
människor som är intresserade av mat handlar normalt inte mat som heter ICA eller WILLYS eller whatever

man vet vilka tomter man gillar, vilken ost, vilket kött, vilket pasta.... och så köper man det (olika märken för olika saker såklart)... att lita på ngt bara för att det står ica eller nåt annat på burken, det är ju inte kvalitetstänk direkt

men om man inte bryr sig jättemycket kan man hålla sig till ICAs egna grejer... det är som tuborg, bättre än det sämsta men också väldigt långt från det bästa
Citera
2018-03-18, 16:52
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handke
människor som är intresserade av mat handlar normalt inte mat som heter ICA eller WILLYS eller whatever

man vet vilka tomter man gillar, vilken ost, vilket kött, vilket pasta.... och så köper man det (olika märken för olika saker såklart)... att lita på ngt bara för att det står ica eller nåt annat på burken, det är ju inte kvalitetstänk direkt

men om man inte bryr sig jättemycket kan man hålla sig till ICAs egna grejer... det är som tuborg, bättre än det sämsta men också väldigt långt från det bästa

Har du någon som helst erfarenhet av ICAs produkter, eller dissar du deras produkter ändå?

Bara för att det är ett dyrare och mer välkänt märke, så behöver det automatiskt inte vara bäst och ha högst kvalite. Priset behöver inte säga något om kvalitet, samma sak med märkesnamnet (ICA, Findus etc). Det verkar dock vara så du resonerar. Det kanske är något fel på mina smaklökar etc, men jag märker knappt någon skillnad på exempelvis Ica Basics frysta majskorn och Findus frysta majs. Samma sak gäller andra frysta grönsaker. Däremot finns det en viss skillnad beroende på vilken ketchup man köper, som ett exempel.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback