Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-19, 11:50
  #1
Medlem
Celticos avatar
Vad håller ICA på med, då de håller på att införa sitt egna ICA varumärke i nästan allt nuförtiden, ICA makaroner, ICA ost... Det är inget annat än lågbudget saker som inte smakar nått och tar bort från andra leverantörer som har nått att komma med, för att spara pengar. Jag menar deras eco grejer smakar sämre än en kvalité leverantörs grejer.

Vad tycker ni, handlar ni ICA's egna sortiment, jag undviker allt som det står ICA på, har provat några gånger och blivit missnöjd. Lidl och Netto fasoner på dom.
Citera
2018-01-19, 12:06
  #2
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Vad håller ICA på med, då de håller på att införa sitt egna ICA varumärke i nästan allt nuförtiden, ICA makaroner, ICA ost... Det är inget annat än lågbudget saker som inte smakar nått och tar bort från andra leverantörer som har nått att komma med, för att spara pengar. Jag menar deras eco grejer smakar sämre än en kvalité leverantörs grejer.

Vad tycker ni, handlar ni ICA's egna sortiment, jag undviker allt som det står ICA på, har provat några gånger och blivit missnöjd. Lidl och Netto fasoner på dom.

Det är en tråkig utveckling! Som du säger är dessa produkter nästa alltid sämre. Hemköp kör ju med sitt jävla Garant. Sen undrar jag inte om de passar på att höja priset på andra produkter för att styra in konsumenter till det egna sortimentet. Scan köttbullar är nu dyrare för att man ska köpa Garant som smakar (ännu mer) skit!
Citera
2018-01-19, 12:07
  #3
Medlem
0xmans avatar
Kan verkligen inte hålla med dig.

ICAs egna varor håller hög kvalititét gentemots coops egna eller eldorado.
Citera
2018-01-19, 12:12
  #4
Medlem
Pre 1914s avatar
Garant-eldorado, ica eget märke- Ica basic. De kör båda med två linjer egna varor där den dyrare håller bra kvalitet väl i klass med de fria märkens medan de billigare balanserar på gränsen till skit.
Citera
2018-01-19, 12:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Det är en tråkig utveckling! Som du säger är dessa produkter nästa alltid sämre. Hemköp kör ju med sitt jävla Garant. Sen undrar jag inte om de passar på att höja priset på andra produkter för att styra in konsumenter till det egna sortimentet. Scan köttbullar är nu dyrare för att man ska köpa Garant som smakar (ännu mer) skit!

Garant köttbullar är överlägset bättre än "Mamma Scan". Lidls Enebacken är dock de bästa.
Citera
2018-01-19, 12:31
  #6
Medlem
Det spelar ingen roll vad det är för märke. Kolla antalet fabriker som förpackat varan, de flesta har olika linjer för olika "märken".

Dvs, ditt "märke" kan vara just förpackningen. Om man tittar på dem kan man utröna vart produkten är tillverkas.

Icas mjölk är Arla, Garants är Falköping ex.
__________________
Senast redigerad av NordicKnight 2018-01-19 kl. 12:33.
Citera
2018-01-19, 18:03
  #7
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Det spelar ingen roll vad det är för märke. Kolla antalet fabriker som förpackat varan, de flesta har olika linjer för olika "märken".

Dvs, ditt "märke" kan vara just förpackningen. Om man tittar på dem kan man utröna vart produkten är tillverkas.

Icas mjölk är Arla, Garants är Falköping ex.
Japp! Dessutom byter de då o då utefter hur inköpspris ser ut.
Citera
2018-01-19, 23:30
  #8
Medlem
Bertil85s avatar
Har ICA Maxi har egna varor de säljer under ICA Maxi eller menar du ICA Basic ?
__________________
Senast redigerad av Bertil85 2018-01-19 kl. 23:32.
Citera
2018-01-19, 23:39
  #9
Medlem
Celticos avatar
Eget skit, kallas bara ICA. ICA Basic, vad är det, kan det bli ännu sämre än ICA.
Citera
2018-01-19, 23:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Har ICA Maxi har egna varor de säljer under ICA Maxi eller menar du ICA Basic ?
Det här.

Mig veterligen har inte ICA Maxi något eget varumärke.

Handlar själv nästan allt från ICAs egna märke (inte ICA Basic, utan det "vanliga" ICA) och är jättenöjd. Kan inte heller se att butikerna pushar för ICA Basic, utan snarare det vanliga ICA-märket. Men det är ju inte så att andra märken har försvunnit från hyllorna. TS, om du vill ha varor från andra märken är det väl bara att välja bort ICAs egna alternativ?
Citera
2018-01-19, 23:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Eget skit, kallas bara ICA. ICA Basic, vad är det, kan det bli ännu sämre än ICA.

ICA: https://icase.azureedge.net/imagevau...a_700x336.jpg?

ICA Basic: http://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2482236..._168778178.jpg
Citera
2018-01-20, 00:26
  #12
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
ICA: https://icase.azureedge.net/imagevau...a_700x336.jpg?

ICA Basic: http://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2482236..._168778178.jpg

Verkligen basic design, namnat talar sitt tydliga språk. Var det nån förskoleelev som ligger bakom idén.

Folk vet inte bättre, de kommer fortsätta köpa deras skit, kvalitets produkter försvinner från hyllorna, synd när ICA, COOP, Hemköp... har monopol på marknaden och kan göra som dom vill.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback