• 1
  • 2
2018-01-19, 02:54
Medlem
Hörde nyss ett högt märkligt ljud som upprepades som nån sorts blandning av siren och signal. Har aldrig hört det förr.

Undrar vad det kan ha varit? Fler som hört det? Jag hörde det från Kungsholmen.
Citera
2018-01-19, 02:56
Medlem
Japp hörde samma. Lätt som en tuta för innan sprängning, som en mini hesa Fredrik. Lät som en människa tryckte olika länge olika ofta. Men höll på otroligt länge. under 10-15 min period.
Citera
2018-01-19, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBum
Japp hörde samma. Lätt som en tuta för innan sprängning, som en mini hesa Fredrik. Lät som en människa tryckte olika länge olika ofta. Men höll på otroligt länge. under 10-15 min period.

Ja kändes som en blandning av tuta för sprängning och hesa Fredrik. Bra beskrivning. Sjukt skumt att höra det mitt i natten.
Citera
2018-01-19, 03:00
Medlem
Hörde också, tänkte att det kanske var nåt fordon eftersom det lät som att det kom närmare, men sen försvann det. Men annars vet jag inte.
Citera
2018-01-19, 03:01
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBum

Det testar tydligen inför det förestående inbördeskriget !
Citera
2018-01-19, 03:06
Medlem
Det lät inte som en fotbollssupporter-tuta, lät väldigt entonig och klar och hade inte någon pitch/frekvensförändring i början eller slut, som en tågtuta eller supportertuta kan göra.
Citera
2018-01-19, 03:06
Bannlyst
Jag står på alla fyra och har gömt mig under bordet. Vad finns det mer jag kan göra för att gömma mig ifrån det där ljudet? Är det en terrorist tror du?
Citera
2018-01-19, 03:13
Medlem
shorty81s avatar
Ett bil alarm kanske?
Citera
2018-01-19, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shorty81
Ett bil alarm kanske?

Ja nig det troligaste ändå
Citera
2018-01-19, 03:17
Medlem
KarlFarbmans avatar
Det är nog ett backande tåg som det var senast.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...al-i-stockholm
Citera
2018-01-19, 07:11
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Det är nog ett backande tåg som det var senast.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...al-i-stockholm
Citat
Mikael Johansson på Trafikverkets pressjour säger att signalen kommer från ett tåg.
– Det är ett godståg som har backat, säger han.
Signalen ska ha hörts över stora delar av*Stockholms*innerstad. Låter ett backande tåg så högt?
– Tåget har backat från Värtahamnen till centralstationen. Det ska låta så. Det har med säkerhet att göra.
Citera
2018-01-19, 08:23
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Citat
Mikael Johansson på Trafikverkets pressjour säger att signalen kommer från ett tåg.
– Det är ett godståg som har backat, säger han.
Signalen ska ha hörts över stora delar av*Stockholms*innerstad. Låter ett backande tåg så högt?
– Tåget har backat från Värtahamnen till centralstationen. Det ska låta så. Det har med säkerhet att göra.
Fast det där uttalandet är ett par veckor gammalt, från första januari, så det kan knappast gälla nattens ljud.

Men ett backande tåg är nog ändå det troligaste.

Om det är så, så kan jag ju tycka att tågoperatören bör fundera på att hantera situationen på ett annat sätt; det känns inte acceptabelt att gång efter annan väcka och förvirra/oroa mängder med innerstadsbostäder med något som tolkas som hesa Fredrik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in