2018-01-18, 03:21
Medlem
Upptäckte ikväll att jag hade en stor, hård svullnad längst ner på vänster ben. Det ser ut som ett ödem, men är väldigt hårt jämfört med hur jag trott ödem känns. Gör inte ont. Har aldrig haft svullna ben. Längst ner vid fotleden sticker det ut kanske 7-8 cm från foten. Är en smal person.

Har även en konstig färg på mitt kiss, som att det är grumligt fast ljust. Har haft det i någon månad till och från, det är inte urinvägsinfektion, det är inte smärtsamt. Känner mig ofta trött. Jobbar och sover mest. Blir lätt andfådd även om jag inte ansträngt mig så mycket. Har tidigare alltid tränat, men orkar inte längre.
Citera
2018-01-18, 03:30
Medlem
Fotbollspucks avatar
Bild förihelvete!
Citera
2018-01-18, 03:31
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medanvi
Upptäckte ikväll att jag hade en stor, hård svullnad längst ner på vänster ben. Det ser ut som ett ödem, men är väldigt hårt jämfört med hur jag trott ödem känns. Gör inte ont. Har aldrig haft svullna ben. Längst ner vid fotleden sticker det ut kanske 7-8 cm från foten. Är en smal person.

Har även en konstig färg på mitt kiss, som att det är grumligt fast ljust. Har haft det i någon månad till och från, det är inte urinvägsinfektion, det är inte smärtsamt. Känner mig ofta trött. Jobbar och sover mest. Blir lätt andfådd även om jag inte ansträngt mig så mycket. Har tidigare alltid tränat, men orkar inte längre.

Svårt att svara utan bilder testat att ha benen högt ett tag?
Citera
2018-01-18, 04:00
Medlem
RockEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medanvi

Ta dig till en vårdcentral med detsamma!
Kan vara någon typ av diabetes, hjärtproblem, eller helt enkelt vad som helst. Ödem ska man ta på stort allvar. Uppenbar trötthet är ett relaterbart symptom till båda dessa. Sök vårdecentral senast imorgon!
Citera
2018-01-18, 04:08
Medlem
Det där måste du kolla upp så fort du kan.
Om du inte vill vänta till din hälsocentral öppnar så ring 1177 för råd nu genast.
Citera
2018-01-18, 14:50
Medlem
Jeg er lege og jeg kan si en sak; alltid ta dine kroppsfunksjoner seriøst . Om ditt tiss forandrer farge og det oppkommer ødem, tumører eller annet ukjent på kroppen så kan det være tegn på, som tidligere har skrevet, hjerteproblem, nyresvikt, leversvikt og andre sykdommer. Jeg later som jeg ikke leste at du hatt det slik i en måned og anbefaler deg at dra til legevakt eller din fastlege direkte før prøver. ditt blodprov kommer kjapt kunne vise hva dette er. go go go !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in