• 1
  • 2
2018-01-17, 22:31
Bannlyst
Förtjänar verkligen alla människor att leva? Folk åker till andra länder, parasiterar, förstör och utsätter andra människor för elände. Folk är värdelösa i den meningen att de inte kan bygga ett normalt och civiliserat samhälle.

Japan fick två atombomber över sig och reste sig ändå. Andra länder klarar inte ens av att bygga sandslott på grund av undermålig intelligens och genetik.

Är min tanke fel när jag tycker att värdelösa individer och folkslag som inte bidrar till mänsklighetens bästa förtjänar att likvideras?
Citera
2018-01-17, 22:35
Medlem
NEJ, jag har en i släkten. Trött på hen som faaan
Citera
2018-01-17, 22:39
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Förtjänar verkligen alla människor att leva? Folk åker till andra länder, parasiterar, förstör och utsätter andra människor för elände. Folk är värdelösa i den meningen att de inte kan bygga ett normalt och civiliserat samhälle.

Japan fick två atombomber över sig och reste sig ändå. Andra länder klarar inte ens av att bygga sandslott på grund av undermålig intelligens och genetik.

Är min tanke fel när jag tycker att värdelösa individer och folkslag som inte bidrar till mänsklighetens bästa förtjänar att likvideras?

Jag är värdelös jag vill inte leva kan du lösa det? Problemet är att jag tror inte att du vågar jag vill inte leva. Jag skulle göra alla en stor tjänst om jag dog nu. Kan jag inte få dö?
Citera
2018-01-17, 22:46
Medlem
lasse33s avatar
Du verkar utgå från att livet är något njutbart som man förtjänar. Att leva är att lida. Men visst om vi vill ha en värld där sannolikheten för att vetenskapen till slut lyckas ta fram en en drog som gör oss alla evigt lyckliga, då kan vi inte ha folk som sitter och slöar i skuggan och pickar majskorn.
Men vi med pengar, makt och intellekt kan fortfarade knulla dom och få utbyte av deras tillvaro så helt utkastade är dom inte, åtminstone inte kvinnorna. Du verkar inte ha upptäckt att även negresser har fina kroppar och sexiga fittor.
Citera
2018-01-17, 22:51
Medlem
ridethewinds avatar
Det är alltså det här du kallar att leva
Citera
2018-01-17, 22:53
Medlem
Mackan52s avatar
Det tycker inte jag, kommunisten Trotsky hade helt rätt när han sa "För vår egen del var vi aldrig bekymrat oss om det kantiskprästliga och vegetariankväkar tjafset om det mänskliga livets helighet!"

Människor som sen födsel enbart är bördor för både deras anhöriga och samhället som helhet borde avlivas, ni vet vilka jag talar om. Folk i rullstolar som inte ens kan hålla huvudet uppe, vrålar osammanhängande och varken förstår var de är eller ens vad de heter, vem tjänar på att dessa människor lever?
Senast redigerad av Mackan52 2018-01-17 kl. 22:58.
Citera
2018-01-17, 22:59
Medlem
Varför inte vem säger att mäktiga män som säljer vapen eller knark inte är dåliga heller.
Vem ska vara bödeln?
Vart går gränsen?
Jag vill inte tillbaks till medeltiden igen!
Men vissa värkar villja ha mellanöster lag där man stenar folk till döds!?
Senast redigerad av Sirartuur 2018-01-17 kl. 23:03.
Citera
2018-01-17, 23:01
Medlem
lasse33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
vem tjänar på att dessa människor lever?

De som inte har mage nog att sätta ett skott i pannan på dom eller av spirituella och moraliska skäl känner motstånd till det. Kanske även de dräglande mongoliderna De verkar faktiskt se ut att må ganska bra. Bättre än de mest lyckade enligt vad som är norm.
Citera
2018-01-18, 00:08
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse33
Du verkar utgå från att livet är något njutbart som man förtjänar. Att leva är att lida. Men visst om vi vill ha en värld där sannolikheten för att vetenskapen till slut lyckas ta fram en en drog som gör oss alla evigt lyckliga, då kan vi inte ha folk som sitter och slöar i skuggan och pickar majskorn.
Men vi med pengar, makt och intellekt kan fortfarade knulla dom och få utbyte av deras tillvaro så helt utkastade är dom inte, åtminstone inte kvinnorna. Du verkar inte ha upptäckt att även negresser har fina kroppar och sexiga fittor.

Jag håller inte med. Däremot håller jag med om din sista mening.
Citera
2018-01-18, 03:36
Medlem
Idealisten.s avatar
Du antar att du är en medveten författare av dina tankar och därmed att alla andra också är det.
Miljontals faktorer utan din kontroll som lett till att du sitter där du sitter idag.
Arrogans och förakt leder ingenstans annat än till mörker. Som tur så är främjas inte någon av dessa sinnestillstånd av att man försöker vara lite realistisk.
Citera
2018-01-18, 05:43
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist

Människor som föds blinda eller med andra handikapp förtjänar att leva.
Friska människor vilka begår fruktansvärda handlingar ska kanske bli betraktade med att de inte ska ha rätt till att kräva välstånd av andra.
Citera
2018-01-18, 08:05
Medlem
ParadisetSveriges avatar
Jag vet inte med det resonemanget skulle vi ju kunna döda alla blodiglar, alla myggor, alla ja.. alla andra parasiter också.

Alltså... ja visst vore världen en bättre plats utan alla otrevligheter.

Svår fråga faktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in