2026-08-03, 23:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Händer lite då och då att boende i Malmö deltar via länk fast målet hålls i Malmö tingsrätt, för att minska risken för ordningsstörningar. Gissar att man sitter i Lund eller kanske Helsingborg.

Så jag tror att Nyköpings tingsrätt bara ringt till Södertälje tingsrätt, liknande situationer den i Malmö tror jag ofta uppstår i Södertälje så..

Jag vet inte men jag har fått intrycket att man använder videolänk mycket oftare jämfört med för 5 år sen, inklusive från häkte.
Varför skulle Nyköpings TR ringa Södertälje TR för ett mål som ligger under Nyköping och en person som bor inom deras domsaga?

Låter helt orealistiskt. Dessutom med hänsyn till att den stämdes mamma arbetar på Södertälje TR. Klart olämpligt att Södertälje fattar beslut i frågan mao.

När det gäller Rask så blir det videolänk om han kan. Han är för feg för att möta människor han förtalat och detta är ju inte första gången han duckar.
Citera
2026-08-03, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle Nyköpings TR ringa Södertälje TR för ett mål som ligger under Nyköping och en person som bor inom deras domsaga?

Låter helt orealistiskt. Dessutom med hänsyn till att den stämdes mamma arbetar på Södertälje TR. Klart olämpligt att Södertälje fattar beslut i frågan mao.

När det gäller Rask så blir det videolänk om han kan. Han är för feg för att möta människor han förtalat och detta är ju inte första gången han duckar.

Hahahahaha, ska jag behöva leta upp dagboksblad med anteckningar om att man ringt en annan tingsrätt och bokat rum med videolänk där?

PS. Det heter svarande, inte den stämde.
Senast redigerad av G3d9H-D.z-0d 2026-08-03 kl. 23:33.
Citera
2026-08-03, 23:42
Medlem
Karl.Bracchettos avatar
Bara inte Baronen får för sig att dra fram kuken och runka när han hörs geneom videolänk i rätten.

Hans digitala sexualvoyeuristiska böjelse kan vara tvångsmässig och uppfylla kraven för att klassas som en parafili. Han har vad jag läst visat upp andra normbrytande, närmast debila beteenden för att ge uttryck för hans sexualitet förut också.

En trumpinne var inblandad har jag för mig.

Citera
2026-08-04, 00:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Hahahahaha, ska jag behöva leta upp dagboksblad med anteckningar om att man ringt en annan tingsrätt och bokat rum med videolänk där?

PS. Det heter svarande, inte den stämde.
Han är "den stämde" .. eftersom han blivit stämd ..

Ja tack .. leta rätt på dagboksbladet och gärna en motivering till varför det är hans mammas arbetsplats som ska fatta beslut om det...

Jag väntar.
Citera
2026-08-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Om nån orkar läsa: 31 sidor svaromål från Rask, inkl tre "Allt Gott! ❤️". Begäran om muntlig förberedelse över videolänk, p g a "stark oro inför att befinna [sig] fysiskt i närheten av käranden", verkar ha beviljats genom Södertälje tingsrätt. Axel har till 17 augusti på sig att yttra sig.

Nyköpings TR FT 2408-26 Aktbil 6 - Svaromål
https://pixeldrain.com/u/EDBxUa8P

Haha, tack för underhållande läsning!

Orkade visserligen bara skumma igenom de första 6 sidorna innan jag blev less på vad som verkar vara en oändlig snyfthistoria i sann Baronen-manér. Verkar som att han ska försöka övertyga rätten att Axel verkligen är ute efter att styckmörda honom, på riktigt. Nu är ju inte jag jurist men det låter som ett helt efterblivet försvar.

Ska det vara så jävla svårt att förstå att du inte har rätten att förtala någon bara för att den personen kritiserat dig? Uppenbarligen omöjligt för baronen att förstå iaf. Eller så förstår han men kan bara inte släppa tagen om sin sista livlina

Och alla dessa påstådda meddelanden han fått av andra som hävdar att Axel mordhotar honom, kommer han behöva redogöra för att han verkligen fått dessa meddelanden och av vem/vilka? Om det visar sig att infon kommer från Jocke och Anjo kanske de inte bör tas på så stort allvar...
Senast redigerad av Ralfhead 2026-08-04 kl. 01:25.
Citera
2026-08-04, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.Bracchetto
Bara inte Baronen får för sig att dra fram kuken och runka när han hörs geneom videolänk i rätten.

Hans digitala sexualvoyeuristiska böjelse kan vara tvångsmässig och uppfylla kraven för att klassas som en parafili. Han har vad jag läst visat upp andra normbrytande, närmast debila beteenden för att ge uttryck för hans sexualitet förut också.

Inte alls osannolikt att baronens tvångsrunkande exponeras för rättens ledamöter på videolänken under förhandlingen. Speciellt om Jockiboi nämns vid namn och baronen ombeds berätta om deras nära vänskap då sprutar baronen helt okontrollerat på ett par sekunder. Mår illa när jag tänker på hur han stänger av kameran men glömmer muta micen och det feminina stönandet hörs i surround ur högtalarna i rättssalen. Det kommer att bli en freak show.
Citera
2026-08-04, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.Bracchetto

Flertalet trumpinnar ska ha varit inblandade, samt andra objekt. Det ska också ha förekommit sexuellt ofredande genom bukake på avsvimmade personer vid flertalet tillfällen. Något baronen beskriver som "kära minnen"

Om det nu hänt på riktigt eller bara existerar i baroens perversa fantasivärld låter jag vara osagt.

https://youtu.be/x7EaVnXyLrs?si=sWx0N3N7VpoHNQKh&t=2855

Från 47:35 hör vi bajshögen själv berätta lite om det.
Senast redigerad av Ralfhead 2026-08-04 kl. 01:00.
Citera
2026-08-04, 08:30
Medlem
Crabby88s avatar
Efter tessan blev anklaga för vars homofob, så gick hon ut ut på sin instagram och epitetade sig själv som halv bi.

Vad är det?

https://ibb.co/s9JfcKKP
Senast redigerad av Crabby88 2026-08-04 kl. 09:04.
Citera
2026-08-04, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Efter tessan blev anklaga för vars homofob, så gick hibiskus ut på sin instagram och epitetade sig själv som halv bi.

Vad är det?

Funderade också på det. Betyder det att man attraheras av… ett kön istället för två?
Citera
2026-08-04, 09:04
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Funderade också på det. Betyder det att man attraheras av… ett kön istället för två?

Det var ett politiskt imponerande ställningstagande av vår allas Fru baronessa!!
Citera
2026-08-04, 09:33
Avstängd
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Efter tessan blev anklaga för vars homofob, så gick hon ut ut på sin instagram och epitetade sig själv som halv bi.

Vad är det?

Det skulle hon aldrig gått ut med
För nu kommer runkbaronen kräva en extra tjej
Med motiveringen att jockiboi fick ha en trekant då ska jag med ha det 😂
Citera
2026-08-04, 09:38
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
Det skulle hon aldrig gått ut med
För nu kommer runkbaronen kräva en extra tjej
Med motiveringen att jockiboi fick ha en trekant då ska jag med ha det 😂

-Det kommer vara bra för min karriär, älskling.

Deras barn blir bara stoltare flr varje inlägg deras föräldrar gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in