Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Grammatiska fel är något jag förknippar med låg intelligens. Vad tycker du?
Udda anmärkning. Och du är ganska fel ute också, tycker jag.
Grammatiska fel har för det mesta med antingen dyslexi eller skolgång att göra. Skolgång har, för det mesta, med uppväxt och familjeförhållande att göra.
Varken dyslexi eller skolgång har med intelligens att göra.
Jag vet inte hur Skilleras följare uttrycker sig, om du menar att de skriver grammatiskt korrekt svenska, men jag tycker inte att Rasks kommentarfält ser så farligt ut.
Här är ett annat exempel på klippet AXEL ÖHMAN ÄR EN FÖRVUXEN JÄTTE-BEBIS!
@Tittarhitådit
Axel är även dömd för olaga hot (där fängelse finns med i straffskalan). Han fick betala dagsböter 70 x 380 kronor, sammanlagt 26600 kronor + 800 kronor till brottsofferfond.
@petrah91
Eftersom BGB gjort dokumentären "Hatet" så borde väl en granskning för AxelUtskämd fruktansvärda beteende på internet vara på sin yttersta spets. BGB borde verkligen se över vart Hatet i större del sprids ifrån, från vilken kreatör/vilka kreatörer. Dom som föder internet med så mycket hat och hot. Axel framförallt men också snedviktarna är rejält facit till varför de finns krig och misär i världen.
Det är enormt tragikomiskt att dessa inte begriper hur urblåst och pinsamma dom faktiskt framstår när dom beter sig som dom gör.
Axels ordförråd är lika bristande som hans konfrontationsmetoder.
Hans ordförråd är mer jämnställt i en tonårings nivå. Och han är snart 47 år gammal.. eeeuhm.. Awkward
@--Carolina
Jag har aldrig tappat så många hjärnceller tidigare som jag gjort av att höra rösten från Axel Öhman, hans språkbruk är under all kritik men rösten i sig väcker rysningar kallare än antarktis. Snälla ge han inte mer utrymme. Jag pallar inte.
@annas5423
Inte konstigt världen ser ut som den gör när massa tokstollar får husera fritt på nätet utan konsekvenser 🫣
Värre är att framförallt (tror jag) unga ser upp till detta sättet att föra sig och tycker det är ballt.
@Citrine89
Fy jag orkar inte höra hans röst en sekund till. Jag får se på framtida videos när den här Axelstormen dragit förbi 😅
@Fredrik_Rask
Alex, ett vänligt och välmenat råd är att inte läsa eller lyssna på alla lögner allt det negativa som sprids om dig här och på andra media som t.ex. Flashback. Du vet vem du är, du är en fin människa, son, make och pappa med alla de kvalitér som dina belackare avundas.
Stå på dig och håll huvudet högt!
Kram.
/Pappa
P.s
Jag stötte på ordet avund i en ordbok, det är en gammal dödssynd och beskrivs som en socialkänsla som uppstår när man saknar en annans förmodade egenskaper, prestationer eller ägodelar och önskar sig dessa för sig själv eller att den andra inte hade dem.
Det är en missunnsam känsla av bitterhet.
Tror nog att mycket av det som stormar kring dig just nu bottnar i det - avund.
D.s
@tinanilsson1637
Bra reagerat Rask! Tackar gudarna för att Axel inte har några avkommor och måtte han aldrig få det heller 😡 Han är ju sjuk på riktigt 😱 Säkert jätteglad att han nu fått 2 vänner, hur fan är dom funtade som kan umgås med honom?? Hemskt att dom kan sitta dagarna i ända o vräka ur sig sån skit!! Var rädd om dig och familjen finaste Rask ❤❤❤❤
@Maja89536
Hahah ””Vill du inte bli av med oskulden en gång för alla, kom hit till Trosa” 😂😂 bästa Rask. Älskar när du blir vulgärt rolig.
@nettanqueckfeldt9311
Din reaktion på Axel var superbra🙌🙌🙌 Många skratt 🤣🤣🤣
@belalugosidead
Axel är otroligt lättkränkt. Han inser nog inte det själv, men det är ganska tydligt. När han får nåt som kan likna kritik så bemöter han det inte med förnuft utan flippar bara ut o skriker att personen är "dum i huvudet" o "utvecklingsstörd". Alex svarar på kritik med rim o reson o logik.
@Real.miss.snuskbaronfan
Var jo herr medvikt som tegna hakekors på flaska si på jobben sin. Tror ikke de vet hva hakekors betyr 😂
@JesperJohansson-c3k
Och detta är en person som folk ser upp till, världen är allt skrämmande när man tänker efter 😅😅😳.
@mirja76
Hur kan ens youtube tillåta att han får sitta kvar o prata som han gör?! 😳
Tänk om det finns en person som mår riktigt dåligt o tar hans ord på allvar?
Usch han är hemsk 😡
Bästa Rask all kärlek till dig o familjen ♥️
@helenakarlsson8426
Axels ordföråd är verkligen extremt begränsad😮
Han behöver hjälp vad ord betyder
@samuelgustavsson1483
Det finns faktiskt ett tydligt mönster som gör att man kan förutsäga när han kommer att få sina utbrott och endera hota med att ”perma” eller rent utav bannar folk direkt och kallar dem både det ena och det andra och det ska kn-ullas till höger och vänster och det är inte för att personen som ifrågasätter honom är otrevlig. Det är ett intressant fenomen när man upptäcker det. Lägg även märke till att han då sällan läser upp hela frågan eller ifrågasättandet, som han brukar göra med andra kommentarer, när man knäckt ”gåtan” så inser man varför han läser frågan/ifrågasättandet så fort och slarvigt så det knappt blir hörbart, i de fallen jag pratar om. 😉
@foxochknasen
Jag fattar inte heller hur youtube kan tillåta att han sitter där dag ut och dag in och spy ut hat och lögner. Pratar illa om andra kreatörer på daglig basis och kommer med personliga påhopp på alla som har en egen åsikt 🤢
All kärlek till dig och din familj som orkar stå ut med allt hat ❤️❤️❤️
@lottatack2406
Temu tror att de äger sanningen, hur knäpp och lögnaktig den är. Sjukt.😱😱 De där gamla dårhusen som stängdes ned på 80-90 talet skulle behövas öppnas upp igen. Släng in hela temu med anhang där, Tack.
@tinae9399
Alltså jag har inte ens sett en enda video med den här Axel Ö. Men bara genom att titta på dina senaste videos som rör honom gör att man får migrän & vill kräkas 🤢
människans mentala ålder är fast på högstadiet där han fick ”vänner” genom att mobba alla andra & spela tuff emot Lärarna. I hemlighet vara kär i skolans snyggaste tjej som i sin tur inte visste att han existerade! 🤷🏽♀️
Och hemma var han mammas lilla gullegris som ”aldrig gjorde fel, för han försvara sig själv” 😅
Men andra ord, människan borde inte få mer uppmärksamhet. Han borde söka hjälp & ta tag i hans problem 🥺
@louisekullenberg3525
Kanske ska ha en insamling till en kurs i svenska till böhlman så han kan utveckla sitt fantastiska ordförråd iaf liiiiiite grann😂
@Jagharonti
Har dock sett författarens fru sitta i Skilleras lives och skriva så nog vet de hur han är 😂 men jag tror inte dom bryr sig. Gillar författarparet så vart lite besviken när jag såg henne där.
Lika besviken som Temu säkert blev när de såg Alex Ceesy festa med Jocke och Anjo när de trodde han var på deras sida 😂
@mariekarlsson297
Ja han sitter dag ut o dag in & kränker andra människor. Anklagar andra för förtal, men själv har han blivit dömd för förtal. Nä fan Axel Öhman borde fan inte få sitta på den här plattformen 😡 Kram på dig Rask ❤
Inte helt perfekt svenska, men inte heller katastrofalt, men oavsett så kan du inte utläsa intelligens ur förmåga att skriva korrekt.
Det är innebörden och det kommentarerna förmedlar som är det viktiga.