Citat:
Ursprungligen postat av
knark-kungen
Vad tror du om utgången av rättegången då?
Är det sant att han får dega rättegångskostnader om han förlorar och hur mycket kan en sådan förhandling tänkas kosta?
Han arbetar på en plan just nu på hur han ska kunna lura av morsan på arvet.
Jag tror Trobo kommer vinna och Baronen kommer få betala allt, allt. Möjligen hade han haft en chans att få någon post att landa under normalt slitage, om han hade ett ombud som kunde argumentera för den saken med stöd i rättskällor. Har Baronen inte det så tror jag det blir svårt. Jag kan inte riktigt föreställa mig honom sitta och grotta ned sig i så pass tråkiga saker.
Det är däremot uteslutet att allt skulle vara normalt slitage. Det här hymlar inte ens Baronen om. Det har ju tapetserats och satts in ny ugn och spis för bara något år sedan, som idioten redan har förstört. Det var därav idiotiskt att bestrida hela fakturan. Jag tror Trobo inte hade varit helt oresonliga om han medgav att betala vissa poster frivilligt och bestred några andra. Bara de får betalt för vissa saker utan något krångel tror jag de är nöjda. Men detta skulle gjorts långt innan något hann gå till Kronofogden, inte nu.
Har ingen aning om vad det kommer landa i. Men den förlorande parten kommer behöva stå för sina och den vinnande partens rättegångskostnader. Nu tror jag inte Baronen har några egna kostnader att tala om. Men Trobo har garanterat en hel del. Ansökningen kostar bara den runt 2000 kr. Advokater tar minst 2000 kr i timmen. Det kan snabbt dra iväg, och dyrare blir det ju längre Baronen drar den här processen. Sedan läggs det på ränta sedan fakturan förföll till betalning.
Hade han städat lägenheten själv och sedan förhandlat med Trobo om att skriva av vissa poster hade det här inte behövt bli så dyrt. 20-30 tusen kanske. Istället tänker han dra det i långbänk i en rättsprocess som han omöjligt kan vinna.
Han. Är. Så. Jävla. Knäpp.