Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Kan meddela att Skatteverket maila tillbaka om mitt nedlagda jobb, tackade så jättemycket, önskade mig även en trevlig helg👍.
Känns så gott i hjärtat ♥️

Kanske lika bra & fortsätta jobba på något bra till socialtjänsten, allt för att barnen ska räddas🙏♥️
Du är en hjälte! Vore fint att få höra om jåcki tycker det är lika allvarligt som när han brorsa skattefuskade. Snacka om att ligga på minus när hela trobotrasslet är klart och så blir han sköntaxerad på 600k dessutom. Inte för jag tror det täpper till hans korkade käft men.
Citera
2025-12-12, 22:20
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nu är förvisso sexologi någonting man kan läsa på universitetet, men det är väl lite småkurser på master-nivå. Jag vet inte om jag tror Rask kan traggla sig genom en kandidat...

Skulle han ens klara av en sådan där diplom-kurs där man betalar för att få handen hållen?
Det korta svaret är nej, Rask klarar inte av att slutföra någonting han försöker ta sig an. Det här är ungefär definitionen av att kasta pengar i sjön. För 1. Vem skulle komma till Rask för sextips? 2. Har Rask en Ekonomiskt stark demografi? 3. Är Rask dum i huvudet? 4. Hade blackjack varit ett bättre alternativ?

Svar: 1. Absolut ingen. 2. Nej. 3. Ja. 4. Förmodligen.

Det flyger inte, baby.
Citera
Igår, 01:57
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nu är förvisso sexologi någonting man kan läsa på universitetet, men det är väl lite småkurser på master-nivå. Jag vet inte om jag tror Rask kan traggla sig genom en kandidat...

Skulle han ens klara av en sådan där diplom-kurs där man betalar för att få handen hållen?

För allas bästa hoppas jag att Baronen misslyckas med sina studier, vilket inte är osannolikt då LoserBaronen misslyckas med allt. För vem fan vill ha en överkåt byfåne med bandana som sexolog. Baronen klarar inte av att vara trogen mot sin lätt förståndshandikappade fru, men anser sig kvalificerad att guida andra i deras förhållande.

Baronens terapi kommer gå ut på att paret ska lyssna när Baronen beskriver sina erotiska våldtäktsfantasier. Baronens tips för bättre sexliv är att steka en skitkorv tillsammans för att ”bygga närhet”, eller att pressa in trumpinnar i arslet som en äktenskaplig parövning.
Citera
Igår, 02:35
Medlem
Damien-s avatar
Medvikt har släppt en intressant video som visar olika gånger som "BajsBaronen inte sagt ett ord om Chrippa". In och ge en "tumme upp" och skriv skit om dagdrivaren från Trosa i kommentarsfältet.

https://www.youtube.com/watch?v=dMdSkRUpOdc
Citera
Igår, 07:02
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Det korta svaret är nej, Rask klarar inte av att slutföra någonting han försöker ta sig an. Det här är ungefär definitionen av att kasta pengar i sjön. För 1. Vem skulle komma till Rask för sextips? 2. Har Rask en Ekonomiskt stark demografi? 3. Är Rask dum i huvudet? 4. Hade blackjack varit ett bättre alternativ?

Svar: 1. Absolut ingen. 2. Nej. 3. Ja. 4. Förmodligen.

Det flyger inte, baby.

Känns inte ett dugg genomtänkt utan mer en grej han vill göra så att han sedan kan sitta och gapa och skrika
”Jag är UTBILDAD sexolog” samtidigt som han viftar med sitt diplom som är fullt med snusfläckar och intorkad sperma.
Citera
Igår, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Vad tror du om utgången av rättegången då?

Är det sant att han får dega rättegångskostnader om han förlorar och hur mycket kan en sådan förhandling tänkas kosta?

Han arbetar på en plan just nu på hur han ska kunna lura av morsan på arvet.

Jag tror Trobo kommer vinna och Baronen kommer få betala allt, allt. Möjligen hade han haft en chans att få någon post att landa under normalt slitage, om han hade ett ombud som kunde argumentera för den saken med stöd i rättskällor. Har Baronen inte det så tror jag det blir svårt. Jag kan inte riktigt föreställa mig honom sitta och grotta ned sig i så pass tråkiga saker.

Det är däremot uteslutet att allt skulle vara normalt slitage. Det här hymlar inte ens Baronen om. Det har ju tapetserats och satts in ny ugn och spis för bara något år sedan, som idioten redan har förstört. Det var därav idiotiskt att bestrida hela fakturan. Jag tror Trobo inte hade varit helt oresonliga om han medgav att betala vissa poster frivilligt och bestred några andra. Bara de får betalt för vissa saker utan något krångel tror jag de är nöjda. Men detta skulle gjorts långt innan något hann gå till Kronofogden, inte nu.

Har ingen aning om vad det kommer landa i. Men den förlorande parten kommer behöva stå för sina och den vinnande partens rättegångskostnader. Nu tror jag inte Baronen har några egna kostnader att tala om. Men Trobo har garanterat en hel del. Ansökningen kostar bara den runt 2000 kr. Advokater tar minst 2000 kr i timmen. Det kan snabbt dra iväg, och dyrare blir det ju längre Baronen drar den här processen. Sedan läggs det på ränta sedan fakturan förföll till betalning.

Hade han städat lägenheten själv och sedan förhandlat med Trobo om att skriva av vissa poster hade det här inte behövt bli så dyrt. 20-30 tusen kanske. Istället tänker han dra det i långbänk i en rättsprocess som han omöjligt kan vinna.

Han. Är. Så. Jävla. Knäpp.
Citera
Igår, 09:37
Medlem
FantomenOchGurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jag tror Trobo kommer vinna och Baronen kommer få betala allt, allt. Möjligen hade han haft en chans att få någon post att landa under normalt slitage, om han hade ett ombud som kunde argumentera för den saken med stöd i rättskällor. Har Baronen inte det så tror jag det blir svårt. Jag kan inte riktigt föreställa mig honom sitta och grotta ned sig i så pass tråkiga saker.

Det är däremot uteslutet att allt skulle vara normalt slitage. Det här hymlar inte ens Baronen om. Det har ju tapetserats och satts in ny ugn och spis för bara något år sedan, som idioten redan har förstört. Det var därav idiotiskt att bestrida hela fakturan. Jag tror Trobo inte hade varit helt oresonliga om han medgav att betala vissa poster frivilligt och bestred några andra. Bara de får betalt för vissa saker utan något krångel tror jag de är nöjda. Men detta skulle gjorts långt innan något hann gå till Kronofogden, inte nu.

Har ingen aning om vad det kommer landa i. Men den förlorande parten kommer behöva stå för sina och den vinnande partens rättegångskostnader. Nu tror jag inte Baronen har några egna kostnader att tala om. Men Trobo har garanterat en hel del. Ansökningen kostar bara den runt 2000 kr. Advokater tar minst 2000 kr i timmen. Det kan snabbt dra iväg, och dyrare blir det ju längre Baronen drar den här processen. Sedan läggs det på ränta sedan fakturan förföll till betalning.

Hade han städat lägenheten själv och sedan förhandlat med Trobo om att skriva av vissa poster hade det här inte behövt bli så dyrt. 20-30 tusen kanske. Istället tänker han dra det i långbänk i en rättsprocess som han omöjligt kan vinna.

Han. Är. Så. Jävla. Knäpp.

"Nytt" dagboksblad
https://gofile.io/d/yHdwsg
Citera
Igår, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran
"Nytt" dagboksblad
https://gofile.io/d/yHdwsg

Ser lite ut som att Trobo eventuellt kommer företrädas av en egen anställd, och då kanske inte Bajshögen riskerar att stå för några jättehöga rättegångskostnader, men likväl ansökningsavgift och ränta på beloppet. Vill han ha en tillstymmelse till chans att vinna ens till viss del, bör han själv lägga pengar på ombud.
Citera
Igår, 10:00
Medlem
Citat:
Ser lite ut som att Trobo eventuellt kommer företrädas av en egen anställd, och då kanske inte Bajshögen riskerar att stå för några jättehöga rättegångskostnader, men likväl ansökningsavgift och ränta på beloppet. Vill han ha en tillstymmelse till chans att vinna ens till viss del, bör han själv lägga pengar på ombud.
Trobo har förstås en egen jurist anställd eftersom stora bostadsbolag ändå regelbundet hamnar i den här typen av tvister. I längden är det förmånligare att ha en inhouse jurist än att behöva handla upp tjänsterna "på stan" eftersom det som du påpekar blir snordyrt, och hyresbolagens klientel sällan har råd att stå för dom kostnaderna om- och när dom förlorar målen.
Citera
Igår, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Trobo har förstås en egen jurist anställd eftersom stora bostadsbolag ändå regelbundet hamnar i den här typen av tvister. I längden är det förmånligare att ha en inhouse jurist än att behöva handla upp tjänsterna "på stan" eftersom det som du påpekar blir snordyrt, och hyresbolagens klientel sällan har råd att stå för dom kostnaderna om- och när dom förlorar målen.

Ser inte ut att vara en egen jurist utan ekonom enligt deras hemsida. Trobo är heller inte ett speciellt stort bostadsbolag, av den enda anledningen att Trosa inte är en stor kommun och de flesta invånarna bor i villor. Men de har förstås betydligt större muskler än Baronen. Klart att deras egna anställda de satt att företräda dem vet väldigt mycket om vad som är normalt slitage och inte efter att ha jobbat på ett sådant bolag i flera år. Det räcker att sätta den gamla kärringen på kontoret för att smula sönder Baronens argument.
Citera
Igår, 10:26
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ser inte ut att vara en egen jurist utan ekonom enligt deras hemsida. Trobo är heller inte ett speciellt stort bostadsbolag, av den enda anledningen att Trosa inte är en stor kommun och de flesta invånarna bor i villor. Men de har förstås betydligt större muskler än Baronen. Klart att deras egna anställda de satt att företräda dem vet väldigt mycket om vad som är normalt slitage och inte efter att ha jobbat på ett sådant bolag i flera år. Det räcker att sätta den gamla kärringen på kontoret för att smula sönder Baronens argument.
Trobo har inte tidigare haft en så totalt krockad idiot som hyresgäst. Som tur är kommer inte jurist att behövas. Lena på kontoret kommer gå hem med allt innan den porrskadade ÄckelBaronen hinner säga ”objection, your honor!”
Citera
Igår, 10:30
Medlem
Citat:
Hah, ok. Det visar ju nivån på spektaklet sett ur Trobos synvinkel. Man har så pass torrt på fötterna att det inte är värt att anlita extern juridisk hjälp för att fälla baronen. Bettan på ekonomi kan lika gärna företräda käranden, det handlar bara om att lägga fram obestridliga fakta i tingsrätten och sedan gå hem och vänta på utslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in