2020-07-26, 07:05
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterIBoras
Vad är det för FUP talar om?

Handlar det om kulorna han skickade till sig själv för att få lite drama? Vad hände med grabbarna som skickat varor, blev det någon rättegång för dem eller var det bara också påhittat?

Exakt han skickade dom kulorna till sig själv.
Man har inte hört nånting efter det.
Så jävla genomskinlig. Han kunde gjort en massa content på det, men det funkar ju inte när det var fejk... då kunde ju polisen faktiskt grävt i det. Men tur att nån kunde göra fistessan gravid så de kan tjäna lite cash på ännu en släkting. Hoppas ungen kommer ut gyllenbrun så mkt som tessan knullat runt. Och det är fan allmänt känt att hon är notoriskt otrogen med försmak för Mellanösternpojkar.

Snacket går att Alex fått sin munherpes från Abdi via tessan.

Alex tänk på det när du kysser din fru, att halva Mellanöstern och Nordafrika haft sina ollon på hennes läppar.
Senast redigerad av 11433.08 2020-07-26 kl. 07:13.
Citera
2020-07-26, 11:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Nej men du har inga som helst motbevisningar så varför skulle man tro mer på dig än på rask? du säger att han lägger upp en sönderklipp konversation, men kan inte motbevisa det? eller har inte gjort i alla fall. så i det avseendet och att rask tar på sig det mesta så är dina ord ganska svaga i detta fall.
Här har du motbevis och någon annans ord - med länk till konversationen som Rask slaktar och vevar runt.

Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
En av de två åtalade är Rask, den saken är säker.

Han påstår på sin instagram att allt han gjort har varit i affekt då det ena målsägandet har hotat hans barn något som inte är sant. Jag har fått ta del av hela konversationen och laddar upp den som video här för att ni ska kunna se att den inte är fejk.
https://forumfiles.com/r5ybj5I5o1/20190906_151750_mp4
I videon ser man att:
1. Det är Therese som tar första kontakten och inte målsägandet.
2. Målsägandet klargör innan hon ens läst att det inte var menat som ett hot även om det lät så.
3. Rask har modifierat bilden för att det ska se så bra ut för honom själv som möjligt.
4. Dessutom började uthängningarna av målsägandena långt innan det där meddelandet skickades då meddelandet skickades till Therese 04/9-2019 , så den bortförklaringen kan han ju försöka med hur mycket han vill..

Sedan att det påstås att det skulle bero på att han förra sommaren mådde dåligt och att allt bara var i affekt. Hur kommer det sig då att han den 15/2-2020 säger att han ska hänga ut samma person igen, bara för att för att citera hans egna ord "ska njuta av att se henne må dåligt" och att han ska förstöra så mycket han bara kan för henne bara för att han njuter av det?
Kan ju knappast påstå att han handlade i affekt i den livestreamen eller i videon som han la ut på sin Youtube tillsammans med sin mamma (en video om att de skulle göra en 40 minuters rant om målsägandet).
Här kommer en länk där ni kan ladda ner den delen av livestreamen där han säger att han gör allt för att få målsägandet att må dåligt och förstör så mycket han bara kan för henne.
Han benämner målsägande som "micro113", det är dock inte micro113 som är målsägande även om han och många andra tror det.
https://forumfiles.com/nb38j6Ico1/De...3.50.17.11_mp4
(FB) Person åtalas för flera fall av grovt förtal i Youtube-videor.
Citera
2020-07-26, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
När skulle han ha gjort detta då? Tror tyvärr inte ett skvatt på det. En riktig utredning är inget man gör om lättvindigt flera gånger. Jag har själv fått en felaktig ADHD-diagnos så jag vet hur fint det kan gå till.

Edit: obs jag tror inte att han har ADHD.

Om du menar när han skulle sagt det, så var det i en live, just när Tessan började hänga med i dessa. Tyvärr har jag ingen aning om när i tiden det var, men det var en live när Tessan tjatade som bara den efter att någon skulle åka och köpa snus åt henne för hon inte orkade handla själv. Kanske i höstas??

Om du menar när utredningarna skulle ha gjorts, så har jag ingen aning tyvärr. Framförallt för att jag inte minns att han sa något om tidpunkten, men skulle misstänka att det gjordes när han blivit vuxen, BUP har ganska långa tider, så sannolikheten att de skulle gjort tre försök känns orimligt.

Om han ljuger eller inte, så ärligt talat, om han skulle ljuga, varför ljuga om att ha gjort utredningar utan att bli diagnostiserad?? Vad hoppas han på att kunna uppnå med den lögnen?

Ärligt talat, så undrar jag om Rasken ljuger så mycket som vi tror i den här tråden, Rasken är gift, och kan alltså få hur mycket fitta som helst, varför skulle han orka lägga ner massa energi på att ljuga för totala främlingar? Att magmysarn ljuger som en häst travar må ju vara en sak, men Rask.
Citera
2020-07-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om du menar när han skulle sagt det, så var det i en live, just när Tessan började hänga med i dessa. Tyvärr har jag ingen aning om när i tiden det var, men det var en live när Tessan tjatade som bara den efter att någon skulle åka och köpa snus åt henne för hon inte orkade handla själv. Kanske i höstas??

Om du menar när utredningarna skulle ha gjorts, så har jag ingen aning tyvärr. Framförallt för att jag inte minns att han sa något om tidpunkten, men skulle misstänka att det gjordes när han blivit vuxen, BUP har ganska långa tider, så sannolikheten att de skulle gjort tre försök känns orimligt.

Om han ljuger eller inte, så ärligt talat, om han skulle ljuga, varför ljuga om att ha gjort utredningar utan att bli diagnostiserad?? Vad hoppas han på att kunna uppnå med den lögnen?

Ärligt talat, så undrar jag om Rasken ljuger så mycket som vi tror i den här tråden, Rasken är gift, och kan alltså få hur mycket fitta som helst, varför skulle han orka lägga ner massa energi på att ljuga för totala främlingar? Att magmysarn ljuger som en häst travar må ju vara en sak, men Rask.

Vet inte om du menar att den enda anledningen till att en man ljuger är för att få fitta? För hans del kan det vara för att få behålla den han har i så fall. Men det handlar mer om att upprätthålla sin fasad. Till exempel när han ljög om att den Baltiska skrothögen med AMG-klistermärken gick som en klocka.

Tycker du inte att det är märkligt om han gjort om samma utredning tre gånger? Två kan jag köpa, men tre? Vi kan göra så att det dyker upp en liten person i någon live framöver som frågar om detta.
Hur gick utredningen till? Är en intressant fråga.
Senast redigerad av chokladvanilj 2020-07-26 kl. 14:33.
Citera
2020-07-26, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Intressant artikel.

Åtalas för flera fall av grovt förtal i Youtube-videor
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...youtube-videos
Är inte helt inne i detta ärende. Men det låter lite som att Rask har tjallat ut sin källa i förhören. Nu när han arbetat en del med grävande journalistik (nåja) så bör han känna till att det är det största felet en journalist kan begå.
Har det kommit fram om han satt och avslöjade sin källa hos polisen?
Citera
2020-07-26, 14:36
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Vet ej om du menar att den enda anledningen till att en man ljuger är för att få fitta? För hans del kan det vara för att få behålla den han har i så fall. Men det handlar mer om att upprätthålla sin fasad. Till exempel när han ljög om att den Baltiska skrothögen med AMG-klistermärken gick som en klocka.

Tycker du inte att det är märkligt om han gjort om samma utredning tre gånger? Två kan jag köpa, men tre? Vi kan göra så att det dyker upp en liten person i någon live framöver som frågar om detta.

Raskens ljuger dagligen. Om det så är för att framstå som en bra pappa i vloggen genom att ljuga för sina kids om div. utflyktsmål. Eller som igår på Instagram om "hotet" från en Flashback användare. Inom ett dygn bevisades motsatsen i tråden om rasks grova förtal, att konversationen var fulklippt av ansiktstatueringen.

Rask är en mytoman, inte för att få brudar, men för att har du väl börjat ljuga om det mesta i dig vardag så krävs det en uppsjö av lögner för att upprätthålla luftslottet. Rask är intrasslad med sitt ljugande i så många delar av sitt liv att han aldrig kommer kunna sluta, för då krävs det en ryggrad och lite jävla anamma. Det är den spiralen av lögner vi ser och har sett i 4-5 år av mannen som drar in 3 månadslöner varje månad.

Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Boy
Är inte helt inne i detta ärende. Men det låter lite som att Rask har tjallat ut sin källa i förhören. Nu när han arbetat en del med grävande journalistik (nåja) så bör han känna till att det är det största felet en journalist kan begå.
Har det kommit fram om han satt och avslöjade sin källa hos polisen?

Fyfan vad jag ser fram emot fup i ärendet.
Nej inget som framkommit än, men förundersökningen lär ge en del info
Ja polisen måste ju fått uppgifterna om källan till rasks påstående från någon.
Senast redigerad av Mikkka 2020-07-26 kl. 14:44.
Citera
2020-07-26, 15:11
Medlem
Citat:

Han ljuger hela tiden
Fast kanske man kalla det för förskönar sanningen, spär på när han berättar sin inkomst
Minns när han i en video berötta hur dyr hans klocka va😀😀 etc etc
Citera
2020-07-26, 15:40
Medlem
Citat:
Vet inte om du menar att den enda anledningen till att en man ljuger är för att få fitta? För hans del kan det vara för att få behålla den han har i så fall. Men det handlar mer om att upprätthålla sin fasad. Till exempel när han ljög om att den Baltiska skrothögen med AMG-klistermärken gick som en klocka.

Jag är en enkel man, jag tror att allt man gör i livet handlar om att fortplanta sig. På ett eller annat sätt. Så ja, det är helt klart det jag menar, men jag kan köpa att han vill behålla den han har, det är jag med på. När det gäller den där bilen, så ska jag vara ärlig. Jag tror aldrig att Rasken ljög. Han trodde på allvar att den gick bra. Dels för att han ville det, dels för att han inte kan något om bilar. Snubben verkar ha tummen mitt i handen på riktigt. Skulle inte förvåna mig om det är Tessan som byter glödlampor hos den där familjen. Hade inte tråden, men framförallt Odiffat börjat tjata om den där bilen, skulle aldrig Rasken blivit missnöjd, utan bara lagat och lagat bilen utan att fatta att den var felaktig. När det gäller om den var AMG eller inte, så tror jag ärligt talat bara att han upprepade vad säljaren sa till honom. Helt enkelt, skitdata in, skitdata ut.

När det gäller utredningen så får vi ta det med en nypa salt hur många gånger den gjorts om, jag har för mig tre, men jag är långt från säker. Men någon annan av er i tråden måste ju ha hört samma grej?? Om tre gånger är orimligt eller inte, så har jag ingen aning, har en ganska begränsad erfarenhet av det där med utredningar. Har dock talat med några människor som gjort den två gånger, så helt orimligt att göra den tre gånger tycker jag inte.

Det tycker jag låter som en utmärkt plan att fråga honom, just jag kan inte vara behjälplig, då jag är blockad. Verkar sagt något elakt någon gång
Citera
2020-07-26, 16:02
Medlem
Vad är det för utredning det talas om? Ser att man diskuterar huruvida han har ADHD eller inte. Är det de man diskuterar? För om man har ADHD så sätter dom diagnosen enkelt på första utredningen. Man letar upp gamla dokument o anteckningar från skolor, myndigheter, läkare och förhör ens föräldrar/syskon och nuvarande partner. Detta utöver alla tester och uppgifter man ska göra.

Det ska inte krävas två och vekligen inte tre utredningar för diagnosen. Men nu hittar jag inte vad ni diskuterar men gissar på att jag gick med på rätt spår eftersom adhd nämnts.
Citera
2020-07-26, 16:58
Medlem
Citat:
Jag är en enkel man, jag tror att allt man gör i livet handlar om att fortplanta sig. På ett eller annat sätt. Så ja, det är helt klart det jag menar, men jag kan köpa att han vill behålla den han har, det är jag med på. När det gäller den där bilen, så ska jag vara ärlig. Jag tror aldrig att Rasken ljög. Han trodde på allvar att den gick bra. Dels för att han ville det, dels för att han inte kan något om bilar. Snubben verkar ha tummen mitt i handen på riktigt. Skulle inte förvåna mig om det är Tessan som byter glödlampor hos den där familjen. Hade inte tråden, men framförallt Odiffat börjat tjata om den där bilen, skulle aldrig Rasken blivit missnöjd, utan bara lagat och lagat bilen utan att fatta att den var felaktig. När det gäller om den var AMG eller inte, så tror jag ärligt talat bara att han upprepade vad säljaren sa till honom. Helt enkelt, skitdata in, skitdata ut.

När det gäller utredningen så får vi ta det med en nypa salt hur många gånger den gjorts om, jag har för mig tre, men jag är långt från säker. Men någon annan av er i tråden måste ju ha hört samma grej?? Om tre gånger är orimligt eller inte, så har jag ingen aning, har en ganska begränsad erfarenhet av det där med utredningar. Har dock talat med några människor som gjort den två gånger, så helt orimligt att göra den tre gånger tycker jag inte.

Det tycker jag låter som en utmärkt plan att fråga honom, just jag kan inte vara behjälplig, då jag är blockad. Verkar sagt något elakt någon gång

Jag tror absolut att han ljuger och förnekar så pass att han tror på det själv. Hans farsa (expertnivå) gör samma sak men eftersom Baronen står utanför så ser han det. Vi snackar om en snubbe som haft "munsår" typ 3 ggr årligen sedan jag såg honom första gången för flera år sedan. Sen skojar folk i tråden om att det kommer från Tessan men jag tror att Baronens glada dagar är grogrunden till herpesen. Inget fel med att ha herpes, men hallå. Hade jag haft det så ofta hade jag åtminstone gått till apoteket och inte bara suttit och slickat mig om munnen.
Har något minne av att han sagt att han utretts för ADHD och att han inte hade det, men inget om när var hur eller flera gånger.
Är också blockad men man har väl fler konton
Citera
2020-07-26, 17:14
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Det hade varit extremt roligt om Bajsisen åker på att betala skadestånd till Joz.

Baronen när ska du delge oss informationen gällande ditt åtal ditt kriminella avskum?

Vadå förtal?! Allt jag har sagt är ju sant, ska man säga något ska man kunna backa upp det också; det här är 100% vattentätt, SÅÅ ÄR DEEET!!

Fick nyligen info om ny skandal-video som utlovas om Micro113 inom en månad, lär han sig aldrig? Sluta förtala människor, men det är ju sant
Senast redigerad av Anus.Dos.Deminos 2020-07-26 kl. 17:57.
Citera
2020-07-26, 18:03
Medlem
Citat:
Jag tror absolut att han ljuger och förnekar så pass att han tror på det själv. Hans farsa (expertnivå) gör samma sak men eftersom Baronen står utanför så ser han det. Vi snackar om en snubbe som haft "munsår" typ 3 ggr årligen sedan jag såg honom första gången för flera år sedan. Sen skojar folk i tråden om att det kommer från Tessan men jag tror att Baronens glada dagar är grogrunden till herpesen. Inget fel med att ha herpes, men hallå. Hade jag haft det så ofta hade jag åtminstone gått till apoteket och inte bara suttit och slickat mig om munnen.
Har något minne av att han sagt att han utretts för ADHD och att han inte hade det, men inget om när var hur eller flera gånger.
Är också blockad men man har väl fler konton

Inte jag, det är bara fruntimmer som har flera konton, en alfahanne står för blocken

I övrigt kan jag väl kanske hålla med dig. Han kan säkert ljuga så han tror på sig själv, eller så tror han på det han säger eftersom han inte är tillräckligt smart för att ta reda på hur det ligger till. Där vet jag ärligt talat inte hur vi ska ta reda på vilket de är av alternativen.

Om det är herpes så borde väl frun hans ha samma??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in