2025-10-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Jo men nu var det igår han fick sin identitet av Ace idag är det någon ny.

Det ligger någonting i att Baronen fick sin identitet från KISS. När han var barn blev han helt såld när han såg bandet i sin häftiga scenutstyrsel. Jag förstår honom. Jag själv tyckte de var häftiga när jag var barn. Jag minns när några ungar var med i "Småstjärnorna" och uppträdde utklädda till KISS, det var mina favoriter. Jag förstår att barn kan fascineras av dem. Jag hade säkert själv kunnat tänka mig att vara med i Småstjärnorna utklädd till KISS som 6-åring.

Baronen ville vara dem. Han har själv berättat att det enda han ville som barn var att bli rockstjärna, och ta över KISS. Detta tog sig uttryck i att han brukade sminka sig så han såg ut som medlemmarna, och sedan stå och mima till låtarna med sin gitarr. Hans farfar filmade honom när han gjorde det, och han tittade sen på filmen i timmar, på repeat. Det är här det blev ett problem. Rasks besatthet av att ta över KISS uppmuntrades av de vuxna runt honom, genom att filma och antagligen även berömma honom för sitt uppträdande. Han betedde sig även illa under sina uppträdanden, och slog sin bror och sin farmor, ett beteende som bara skrattades bort. När den unge Baronen sedan tittade på filmen i timmar på repeat, då såg man inte problemet i det och försökte få honom att göra något annat, han fick fortsätta.

Idag är han fortfarande den där lille pojken som bara vill att alla ska titta på honom. En kille som drömmer om att bli rockstjärna, trots en total avsaknad av musikaliska kvalitéer. Det får duga med YouTube istället, för där tittar i alla fall någon på honom. Där skickar han ibland ut sina låtar till sin publik i förhoppning att någon låt någon gång ska bli viral. För innerst inne vill han inte vara en kille som sitter och pratar i cirklar framför kameran. Han vill vara en världskänd rockstjärna.
Citera
2025-10-17, 11:40
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det ligger någonting i att Baronen fick sin identitet från KISS. När han var barn blev han helt såld när han såg bandet i sin häftiga scenutstyrsel. Jag förstår honom. Jag själv tyckte de var häftiga när jag var barn. Jag minns när några ungar var med i "Småstjärnorna" och uppträdde utklädda till KISS, det var mina favoriter. Jag förstår att barn kan fascineras av dem. Jag hade säkert själv kunnat tänka mig att vara med i Småstjärnorna utklädd till KISS som 6-åring.

Baronen ville vara dem. Han har själv berättat att det enda han ville som barn var att bli rockstjärna, och ta över KISS. Detta tog sig uttryck i att han brukade sminka sig så han såg ut som medlemmarna, och sedan stå och mima till låtarna med sin gitarr. Hans farfar filmade honom när han gjorde det, och han tittade sen på filmen i timmar, på repeat. Det är här det blev ett problem. Rasks besatthet av att ta över KISS uppmuntrades av de vuxna runt honom, genom att filma och antagligen även berömma honom för sitt uppträdande. Han betedde sig även illa under sina uppträdanden, och slog sin bror och sin farmor, ett beteende som bara skrattades bort. När den unge Baronen sedan tittade på filmen i timmar på repeat, då såg man inte problemet i det och försökte få honom att göra något annat, han fick fortsätta.

Idag är han fortfarande den där lille pojken som bara vill att alla ska titta på honom. En kille som drömmer om att bli rockstjärna, trots en total avsaknad av musikaliska kvalitéer. Det får duga med YouTube istället, för där tittar i alla fall någon på honom. Där skickar han ibland ut sina låtar till sin publik i förhoppning att någon låt någon gång ska bli viral. För innerst inne vill han inte vara en kille som sitter och pratar i cirklar framför kameran. Han vill vara en världskänd rockstjärna.

Det är bramed förebilder. Men ta det till den sjuka nivån som rask har gjort är direkt skadligt.

Men av döma, så är GG Allien nog mer den han tagit rygg på. Fast GG hade mer still än rask ändå.
Rask är enbart värdelös och det önda han kan åstadkomma är tragik för sina anhöriga.
Citera
2025-10-17, 11:49
Medlem
Andromedatravellers avatar
Någon som har källa sen innan att Ace (rip) från Kiss var Rasks stora förebild?

"Hade det inte varit för Ace hade jag aldrig blivit såhär bra på luftgitarr" - Rask

Elvis har Eilert Pilarm, KISS har Rask.
Senast redigerad av Andromedatraveller 2025-10-17 kl. 12:01.
Citera
2025-10-17, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andromedatraveller
Någon som har källa sen innan att Ace (rip) från Kiss var Rasks stora förebild?

"Hade det inte varit för honom hade jag aldrig blivit såhär bra på luftgitarr"

Inte specifikt honom, utan hela bandet. Det har han många gånger berättat.

https://youtu.be/lUu228giMyU?t=2031

I videon ovan berättar han bland annat att han sminkade sig till Kiss som barn och blev filmad av sin farfar.
Citera
2025-10-17, 12:16
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Baronen ville vara dem. Han har själv berättat att det enda han ville som barn var att bli rockstjärna, och ta över KISS.

Så oerhört Rask, även för att vara ett litet barn

Naturligtvis är inte Ace skyldig för Baronens äckliga identitet, han råkade bara dö först och därmed bli Rasks verktyg för uppmärksamhet för dagen.
Hade nån av de andra dött hade det varit just han som format bajshögen.

Förvånar mig inte alls om han drar samma kort när nästa Kissmedlem går bort.
Citera
2025-10-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18

Naturligtvis är inte Ace skyldig för Baronens äckliga identitet, han råkade bara dö först och därmed bli Rasks verktyg för uppmärksamhet för dagen.

Givetvis är det så, alla som dör som han på något sätt kan relatera till kommer han använda för att dra uppmärksamhet till sig själv. Senast var det Ozzy.

Han behöver inte ens gilla personen som går ur tiden. I somras var det hans morfar. En person som mig veterligen aldrig har synts på Baronens kanal. Det enda han sagt om den mannen på kanalen innan hans död var, jag citerar "Morfar skiter jag i om han lever eller dör". När han väl ligger på dödsbädden är däremot Baronen väldigt aktiv i att dokumentera när han är och vakar, och hur jobbigt han har det. Återigen, för att dra uppmärksamhet till sig själv.
Citera
2025-10-17, 12:52
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18

Det handlar inte om att hylla Ace från KISS, det handlar om uppmärksamheten, som alltid när det gäller Baronen. Han bryr sig inte ett skit om personen, bara om att folk ska se honom låtsas bry sig. Precis som när Ozzy dog då var Baronen plötsligt världens fan, som om han någonsin lyssnat på Black Sabbath.
Citera
2025-10-17, 15:30
Medlem
GreenBatterys avatar
Är det nån som nominerat honom till Trosa kommuns kulturpris än?
Citera
2025-10-17, 15:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery

Ska vi göra en insats?
Citera
2025-10-17, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Jo men nu var det igår han fick sin identitet av Ace idag är det någon ny.
Skithögen har ingen identitet annat än som hovnarr och bögig odugling.
Citera
2025-10-17, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery

Vi borde nominera Trobo. Dom har indirekt bidragit till en massa roligt content som jag skrattat länge åt på nätterna.
Citera
2025-10-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Ska vi göra en insats?

För att i över 10 års tid har förevigat sina lekar med bajs, sitt snusäcklande, sin arbetslöshet, sitt dagdriveri och sitt idoga förtalande av andra människor på internet, har han alltid representerat Trosa, och därigenom satt Trosa på Sverigekartan. Det är hitintills inget som har kunnat sänka vår vackra, pittoreska stads goda rykte i Sverige, men är det någon som har lyckats, så är det han. Vi har gått från att framstå som en idyll, till att förknippas med ett skithål fullt av den lägsta sortens pack, och slödder. Trosa brukade vara en stad där många ville spendera sina somrar, men nu drar sig många turister någon annanstans. Detta tackar vi vår alldeles egen YouTube-profil, för de är ändå så jobbiga och tar upp platserna på alla uteserveringar.

Årets Trosa-kulturprofil 2025: Carl Fredrik Alexander Rask
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in