2025-09-23, 00:36
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag kan ha fel men har för mig att baronessan stod ensam på kontraktet på det gamla boendet. Det boende som de fick efter att ha bölat ut i media om hur otroligt taskigt det var att de gökat ur sig ungar och inte fick större boende.
Han har ju som sagt aldrig haft en inkomst och haft skulder hos kf tills 2024 typ.

Jag hoppas verkligen att skulden hamnar hos honom, för det är han som är den stora grisen i familjen. Men, de kan ju som sagt vara såpass smarta att alla skulder hamnar hos henne. Och därmed slippa betala.
Frågan är om det är så lätt att komma undan numera, dom har ju skärpt reglerna, bilar som körs av skuldsatta kan bli utmätna trots att det inte är ägaren som kör.

Tom kläder kan ju drivas in numera, därför borde lösöre som teknik vara i farozonen, Baronens kameror, digitala trumset osv. Kan dom redan ha varit där på besök?

Tv spelen sålde man ju själva, kanske dom gömt undan dom när dom varit där på besök?

Han har ju bevisligen bott där och är som du säger högst ansvarig.

Någon som orkar kolla med kfm?

Ddt positiva: har han inte hamnat där nu så gör han det efter rättegången.
Citera
2025-09-23, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Hur funkar det där med kronofogdeskulder om man är gifta?

Vad jag vet så blir man solidariskt betalningsskyldiga för de skulder som uppkommer när man är gifta.
Men om hon var den som stod på gamla bostaden och detta innan de var gifta så finns det säkert ett kryphål för baronen.
Citera
2025-09-23, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Frågan är om det är så lätt att komma undan numera, dom har ju skärpt reglerna, bilar som körs av skuldsatta kan bli utmätna trots att det inte är ägaren som kör.

Tom kläder kan ju drivas in numera, därför borde lösöre som teknik vara i farozonen, Baronens kameror, digitala trumset osv. Kan dom redan ha varit där på besök?

Tv spelen sålde man ju själva, kanske dom gömt undan dom när dom varit där på besök?

Han har ju bevisligen bott där och är som du säger högst ansvarig.

Någon som orkar kolla med kfm?

Ddt positiva: har han inte hamnat där nu så gör han det efter rättegången.

Vad jag har sett så äger dom ingenting av värde. Man har ju rätt att ha en viss standard när man har tre ungar som bor hemma. Även om det vore fantastiskt underhållande att se KF göra en raid i deras hem så gömmer inte baronen guld under det slitna golvet, och det vet nog KF också.
Citera
2025-09-23, 03:23
Medlem
Den totalt värdelösa nollan Rask skyller alla sina tillkortakommanden på Trobo, Trosa kommun och folkvalda kommunpolitiker.

Trosa kommun behöver delgiva baronen en ordentlig realitycheck!
Citera
2025-09-23, 06:06
Medlem
vichy6s avatar
Tomas ( som i Tomas och Carina ) sade igår i Anjos live, att han köpte ett PS4 till barnen och att han för barnens skull hjälpt familjen mycket ekonomiskt.

Det om något är pinsamt. Att ta allmosor från vänner hellre än att arbeta och sköta sin egen familj.
Citera
2025-09-23, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Tomas ( som i Tomas och Carina ) sade igår i Anjos live, att han köpte ett PS4 till barnen och att han för barnens skull hjälpt familjen mycket ekonomiskt.

Det om något är pinsamt. Att ta allmosor från vänner hellre än att arbeta och sköta sin egen familj.
Baronen tänker inte så. Vad jag har sett saknar han totalt förmåga att skämmas.
Han tänker istället att det är trevligt och bekvämt att Tomas köper prylar till ungarna, då har dom något som kan säljas när nästa elräkning kommer.
Citera
2025-09-23, 07:50
Medlem
Citat:

Det bästa är ju att det första fullt fungerande ps4?)låg ute till salu samma vecka som "barnen" ville sälja det. Någon vecka senare var det dags för den äldre felaktifa PS konsolen försökte såklart säljas för några hundra än alla andra till salu samtidigt, men prutades ner till hälften pga strulande LUCKA och som jag minns det som att ATT TOMAS OCH Carina FICK den värdelösa kanalen och det skulle dom ju vara tacksam för, men vill minnas rask fick en skitmacka därifrån trots allt. För ett tag sedan. Den är dock så fruktansvärt efterbliven så den tro det eller ej är bara Måttligt bättre med nya programledare. Dom är något mer utvecklingsstörda än baronen, men lyckas ändå vara lite bättre.
Senast redigerad av Greaser 2025-09-23 kl. 08:03.
Citera
2025-09-23, 07:56
Medlem
Djungelskribentens avatar
Det känns som att Baronen till slut börjar tappa det totalt. Han har noll verklighetsförankring i senaste videon, men i hans huvud så är det säkert helt rimliga och logiska resonemang han för fram. Psyket nästa?

Det blir väl lätt så dock när den enda fysiska personen att bolla det med är ett spånhuvud som Fis-Tessan. Baronen skulle verkligen behöva komma ut i den riktiga världen.
Citera
2025-09-23, 08:02
Medlem
Citat:

Hur många konsoler har dom bidragit med nu? Första var ju typ ps1 eller2 med tveksam funktion, som tessan ände sålde som fullt fungerande mpå marketplace. Jag förstår dom men samtidigt inte. Jag har också funderat på att göra paket särskilt till stackarna som fick rubriksättning kub. När testot stiger för sönerna så kommer han få smaka på våld som tack för alla de gånger liknande skett.
Citera
2025-09-23, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Detta måste utredas, vad jag vet så var det väl hon som stod på kontraktet? Han har aldrig tjänat så mycket att han skulle godkännas för detta.

Han sa I videon att det går att kolla hans skuldsaldo, försöker han lura oss? Kan det vara ännu en scam för att få in pengar från sina mongofans?

Nuvarande kontrakt fick han ju bara stå på när svärfar gick in som garanti haha. Måste ju varit ett jävligt skämmigt samtal att ha med svärfarsan.

Men när det går dåligt för Karl så får vi alla garva, nu kommer den värsta perioden av utmaningar för honom i hans patetiska liv han skapat för sig själv

Kan vara så att det fortfarande är helt rätt att en skuld finns hos kronofogden, men är det fortfarande är en, eller blir en scam för att få in pengar.

Rask är självklart inte kapitalstark. Men skulle inte vara förvånad om han sitter på pengarna med tanke på vad det tycks som han drog in på Chrippa året. Sedan att han deklarerat en liten del av de pengarna är en annan fråga.

Varför inte påstå att man inte har råd att betala fakturan, för att sedan tigga av sina naiva följare som en tattare och därmed skramla ihop för att betala beloppet?
Citera
2025-09-23, 08:58
Medlem
GreenBatterys avatar
Han trampar på i sin psykos och gör AI-bilder på politikerna och taggar trosamoderaterna.

Det här kommer inte sluta bra.
Senast redigerad av GreenBattery 2025-09-23 kl. 09:03.
Citera
2025-09-23, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Vad jag vet så blir man solidariskt betalningsskyldiga för de skulder som uppkommer när man är gifta.
Men om hon var den som stod på gamla bostaden och detta innan de var gifta så finns det säkert ett kryphål för baronen.
Nej så är det inte man står för sina egna skulder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in